Arangaras Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 I sommar kjøpte eg meg ny datamaskin, som har fungert ganske greit. Til speling derimot, har den aldri vore noko særleg. Den kræsjar etter 5 minutts speling på mange spel: Unreal Tournament: spelet slår seg av, og når Windows kjem opp, får eg ei feilmelding Unreal Tournament 2003: Maskina restartar. Warcraft 3: Maskina restartar Return to Castle Wolfenstein - Enemy Territory: Maskina restartar Det hender av og til at maskina restartar når eg berre ser film og. Andre spel som til dømes Need for Speed Porsche Unleashed, Neverwinter Nights, Worms 2 ( ) og Baldur`s Gate 2 har ikkje desse problema. Så, no er eg grundig lei av ikkje å kunne spele dei litt meir grafikktunge spela. Så, dersom de kan kome med tips til kva eg kan gjere for å fikse dette problemet, så vil all hjelp bli tatt imot. Ser på formatering som "last resort". Maskina mi er som følgande: Abit NF7 V2.0 Hovedkort for Socket A DDR AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA Plextor CD-brenner IDE 48x/24x/48x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond Hercules 3D Prophet 9600PRO 128MB DDR Creative Soundblaster Live! Player 5.1 Maxtor IDE ATA-133 120GB 7200RPM 8MB EKL PAPST Kabinett Vifte 80x80x25mm Q-Tec Midi tower ATX 6024MD, Sort Windows XP Professional. All hjelp blir satt STOR pris på! Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Synest dette her høres ut som et temperaturproblem... Har du sjekket hva prosessor temp. ligger på til vanlig? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Ja, det oppsettet skulle vel absolutt tåle _litt_ heavy spilling. Har du testet mange forskjellige drivere? F.eks Omega? Lenke til kommentar
Arangaras Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Temperaturen på CPU ligg rundt 40-50 til vanleg.. Etter eitt kræsj (sjekka nettopp) låg den på 62.. Kan ikkje tru at det har noko med saka å gjere.. Prøvde med Omega-drivera.. Hjalp heller ikkje.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Hadde det samme problemet selv. I det tilfellet var det hovedkortet som ikke like nonname ramen min. Det burde ikke være problemet her da, men dette er gjerne symptomer på varme eller ram-feil Kjørt ram-tester på maskinen? Lenke til kommentar
Arangaras Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 OK.. Meinte jo sjølvsagt at eg ikkje kunne tru at så "lav" temperatur skulle kræsje maskina mi sånn.. Men ein veit jo aldri.. Nei, har ikkje køyrd ram-test.. Korleis gjer eg det? Lenke til kommentar
Joolz Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 kjøp deg et bedre skjermkort Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 kjøp deg et bedre skjermkort Ironisk ? Radeon 9600 pro er bra det da Lenke til kommentar
Joolz Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 tja... Hercules er ikke supert akuratt da Lenke til kommentar
Joolz Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 men tror dere at det er mulig at det er problemer med kompabiliteten til spillene og skjermkortet? har erfart at enkelte skjermkort ikke funker så bra med noen spill... Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 øøh... 62 grader ved stress? er jo ikke akurat optimalt det da. Har hatt problemer med flere cpuer som blir ustabile rundt 60. Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Prøvd med et annet skjermkort? Lenke til kommentar
Joolz Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 det var foresten prosessoren hans som var litt mongo, han fikk ny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå