AnonymDiskusjon Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 Drittlei av å være alene. Før sommeren begynte jeg med noen studentaktiviteter for å bli mer sosial, jeg ble kjent med folk men ikke nok til at vi har holdt kontakten i sommer. Utenom trening så gjør jeg ikke noe annet nå enn å bare gå og gruble på hva jeg skal gjøre, og kjede meg. Jeg bor i Oslo og fant en meetup.com aktivitet, den er dog bare en gang i uken så resten av uken kjeder jeg meg, og jeg syntes dessuten det er vanskelig å gå på slike gruppeaktiviteter uten å kjenne noen. Jeg fikk startet noen samtaler, men ble ikke ordentlig kjent med noen, og følte meg utilpass da jeg brukte store deler av kvelden på å bare finne en gruppe å "passe inn" med. Nå blir det sånn at for hver gang jeg går dit uten å ha skaffet noen venner, jo mer utilpass føler jeg meg. Hva kan jeg begynne å gjøre med en gang, slik at jeg ikke kaster bort hele sommeren på å kjede meg? Anonymous poster hash: f730d...58d 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 Et lite tips som sikkert er gitt før i kontekst av ensomhet: Folk i skauen er sykt sosial. I dag hadde jeg en prat med fyr i bymarka, sikkert ti minutter som gikk på det. Altså, man må begynne et sted. Og om det ikke blir noe vennskap ut av sånne random møter, så kan du sitte igjen med verdifulle samtaler som du husker en stund. Ta med vann og matpakke, så blir det ikke så utrivelig om du ikke skulle havne i prat med noen! Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 Rart dette med ensomhet, men man jo faktisk kunne koble litt med personen også, eller så blir man bare ensom i felleskap... Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Et lite tips, i min mening, vil være å ikke poste som anonym. Jeg har lagt merke til at mange som poster at de ønsker venner alltid gjør det som anonym og du er en av de eneste som iallefall åpner med hvor du bor som i det minste gjør det litt lettere for oss andre å vurdere om vi kan hjelpe deg. Som anonym så kan vi ikke sende deg en privat melding. Det blir litt på samme måte som folk som ønsker seg kjæreste; det er liksom "flaut" for mange å innrømme slikt og folk anonymiserer seg som virker mot sin hensikt fordi man burde gjøre det så lett som mulig å ta kontakt med seg bår man ønsker kontakt. Det rare er at dette burde ikke være flaut i det hele tatt. Vi ønsker alle både kjærester og gode venner. Desverre bor jeg for langt vekke til at vi kan få kontakt men det er stor sannsynlighet for at det er noen likesinnede her på forumet og kanskje disse også er for sjenerte til å ta "første skrittet" i full offentlighet (som man da må når ts er anonym). Du er tøff som velger å gjøre noe med situasjonen din og sålenge du tar steg (som du nå gjør) for å endre en uønsket situasjon så kan det bare bli bedre. Bare ikke vær flau over at du ønsker venner og ikke føl at dette er noe du behøver å skjule. Vi vil alle ha det samme - det har seg bare slik at noen føler seg så utrygge at de counterproductively føler de må rakke ned på folk som gjør det de selv skulle ønske de turte. Disse må du bare ignorere. I min erfaring setter verdifulle mennesker stor pris på de som tør å være ærlige om sine følelser og behov. De som er så pysete at de har et behov for å rakke ned på andre er ikke verdt å bli kjent med, så hvorfor bruke tid på å bekymre seg over hva de mener. Lykke til! 1 Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Tinder er jo en start. Da får du trent på å møte nye mennesker hele tiden. (Jeg er forsåvidt helt seriøs med dette tipset) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå