Agrostar Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 Sjølvbygd data som hdd med os tok kvelden på fredag. Monterte ny hdd og installerte Windows 7. Har eit eldre Terratec Aureon 7.1 pci lydkort som eg brukar optisk utgang på. Her får eg ikkje lenger noko lyd. Har fått lasta ned og installert fleire drivarar, lydkortet dukkar opp i device manager, eg får muligheiten til å velge mellom utgangane på kortet når eg skal velge kor eg vil ha lyd eller default device. Men uansett kva eg vel, så blir det ikkje lyd på den optiske utgangen. Eg har testa kabelen på annan kilde, og der fungerte den. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 (endret) Er du 100% sikker på at det er riktig driver. Søk etter fullt navn som står på kortet (på printplaten). Windows kan bomme, da noen lydkort er så like i spesifikasjoner og navn at man får drivere som bare virker generelt. Men du har altså hentet driver manuelt via terratec.net?? I så fall er det litt rart det ikke virker. Slett alle drivere og prøv på nytt. Endret 29. juli 2017 av plankeby Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Regner med at du har testet alt annet, og får lyd via eksempelvis HDMI? Hadde vært kjekt med info om ting som fungerer siden du sier det er noe galt med den optiske enheten... Lenke til kommentar
vidor Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Det kan være så enkelt at du bare trenger å sette default lydkort. Høyreklikk volumkontrollen og gå inn på playback devices eller avspillingsenheter eller hva de har valgt på norsk og sjekk hva som er satt der. Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 30. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2017 Har lasta ned drivar ifra Terratec si heimeside, og prøvd med terratec drivar ifra anna side også. Har prøvd både å installere drivar på nytt og slette all software, ta restart og manuelt velge drivar. Null lyd uansett. Har prøvd å sette alt som default device, og prøvd test på dei forskjellige utgangane. Hdmi får eg ikkje testa faktisk, eller so kom det ingen lyd der heller. Einaste eg får lyd via, er når eg fjernkøyrer i teamviewer. Einheiten dukkar opp i device manager og ser fint ut, alt av utgangar på kortet dukkar opp under lyd, og eg får lyd i headsett når eg pluggar i portane. Men ingenting på optisk. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Du ser jo ut til å ha gjort det som kan gjøres... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå