KendraCymbra Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 Hei! Er ikke sikkert noen her kan hjelpe meg med dette, men i dag så tenkte jeg at jeg skulle søke om støtte til høyere utdanning, og dum og trøtt som jeg var klarte jeg å kun å krysse av for stipend, men det blir litt lite å leve på. Jeg har ikke signert avtalen heldigvis, men kan jeg da bare sende inn en ny søknad eller må jeg kontakte lånekassen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 Tror du må sende inn ny søknad. Erfarer at de senere år går det svært fort å få behandlet søknaden. Om du er usikker, ring lånekassen. De som svarer på telefon der er svært behjelpelige, og de har dessuten anledning til å aktivt gå inn i saken din og utføre tiltak som trengs. Lenke til kommentar
KendraCymbra Skrevet 29. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2017 (endret) Tror du må sende inn ny søknad. Erfarer at de senere år går det svært fort å få behandlet søknaden. Om du er usikker, ring lånekassen. De som svarer på telefon der er svært behjelpelige, og de har dessuten anledning til å aktivt gå inn i saken din og utføre tiltak som trengs. Okay. For jeg har jo ikke signert avtalen på den jeg fylte inn feil på, og om jeg ikke signerer den så får jeg vel ikke de pengene regner jeg med. EDIT: Virker som om jeg kun trenger å sende inn ny søknad ja. Takk for svar Endret 29. juli 2017 av Skrives Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 Krysser fingra for at alt går din vei! Jeg tror ikke du skal bekymre deg for forsinket utbetaling som følge av feilutfylt søknad. Fortsatt to uker til første utbetaling. Det trenger ikke gå mer enn et par virkedager før en søknad er ferdigbehandlet! https://www.lanekassen.no/kontakt_oss/ Lenke til kommentar
KendraCymbra Skrevet 29. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2017 Krysser fingra for at alt går din vei! Jeg tror ikke du skal bekymre deg for forsinket utbetaling som følge av feilutfylt søknad. Fortsatt to uker til første utbetaling. Det trenger ikke gå mer enn et par virkedager før en søknad er ferdigbehandlet! https://www.lanekassen.no/kontakt_oss/ Takk for det! Lenke til kommentar
Woods Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 Søknaden min ble behandlet på et par timer for et par dager siden, så det ordner seg nok. Lenke til kommentar
KendraCymbra Skrevet 29. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2017 Søknaden min ble behandlet på et par timer for et par dager siden, så det ordner seg nok. Ja satser på det Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 Halvveis inn i et skoleår fant jeg ut at stipend ble litt magert, så jeg søkte fullt studielån. Da fikk jeg til og med etterbetalt fra studiestart. Lenke til kommentar
KendraCymbra Skrevet 29. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2017 Halvveis inn i et skoleår fant jeg ut at stipend ble litt magert, så jeg søkte fullt studielån. Da fikk jeg til og med etterbetalt fra studiestart. Bra du fikk det da! Fikk svar på den nye jeg sendte inn, virker som om alt er i orden i alle fall Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 Halvveis inn i et skoleår fant jeg ut at stipend ble litt magert, så jeg søkte fullt studielån. Da fikk jeg til og med etterbetalt fra studiestart. Bra du fikk det da! Fikk svar på den nye jeg sendte inn, virker som om alt er i orden i alle fall Så bra. Jeg søkte i 2008, og da gikk svært lite elektronisk. Husker fortsatt at jeg satt og fylte ut papirsøknaden som måtte sendes inn per post. Lenke til kommentar
Wannabe_nurse Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 Heldig dere som får svar med en gang. Min er i saksbehandlingskø til 22.august. Lenke til kommentar
Pame Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Trodde stipend var det man valgte om man skulle flytte hjemme fra og ville få mest mulig? Lån vil jo si at du må betale tilbake, mens ifht stipend skulle man få 40% av lånet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå