Icer107 Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 (endret) Hei folkens.Eg har ei venninne som har hatt trøbbel med hybelen sin, pga dårlig hold fra hybeleigar sin side. Ekstreme mengdar mugg før det nylig vart vaska, etc. Dette er i tillegg til andre hybelbuarar som ikkje drar sin eiga vekt, men det er jo deira problem. Ho vart også nylig trua med å verte kasta ut om ho ikkje rydda opp (dei to andre har nylig flytta ut) etter dei. Vi skal til å rydde no, men eg lurar på kven vi kan ta kontakt med for å få huseigar til å skjønne at eit ikkje-isolert hus som har fuktproblem faktisk er han sitt problem, og ikkje hybelbuarane sitt..Dei skulle ta opp sak mot huseigar, men sidan dei to andre skulle flytte ut «var det ikkje vits». Legg ved bilde av gangen med sagt mugg *etter* vask, og bak ei lita leikekommode, som ikkje har blitt vaska. Takk for all hjelp!Mvh. Vi skal til å rydde og vaske no, hybeleigar kom ned og eg fekk høre etter venninna mi nemnte molden, «ja, eg får vel berre male over og sette inn ei varmeomn.»Er det lov å seie slikt? Endret 29. juli 2017 av Hårek Flettet 2 innlegg. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 (endret) En utleier som ikke har spesielt behov for å måtte holde på sin leietaker, kan i realiteten blåse i det meste. En varmeovn hjelper mye og tar muggen. Dersom leietaker lar fukt fra dusj og vask spre seg i hybelen i det daglige, så lager man selv problem. Dette var ikke juss svar, men mer realitet på utleier sin "makt". Nå er det også viktig om mugg er forårsaket av leieboer, med det jeg nevnte. Særlig sokkeletasjer og murvegg er ekstra utsatt. Endret 29. juli 2017 av plankeby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå