Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Belte i Ford Cortina

Anbefalte innlegg

Kjenner noen som har en 1964 modell Ford Consul Cortina (4 dørs) med belte i de to framsetene og vist eg husker rett så sa han at beltene var montert ganske raskt ETTER at bilen ble kjøpt i 1964. Og eg lurer på om man da kan demontere beltene uten problem? Siden bilen ikke ble solgt med belte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørsmålet burde du rette til VV, for å være helt sikker. Men om de aldri har vært registrert noensted at bilen har belter, vil jeg tro at det ikke blir problem å fjerne de heller. Men ring de. Jeg har fått mye god hjelp derfra (utrolig nok, og i motsetning til hva "alle" sier om VV).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Belter foran ble ikke påbudt før på biler førstegangsregistrert etter 1. april 1971, så det bør nok gå greit. Sjekke med VV er best.

Sjekk reglene for transport av barn i biler uten sikringsutstyr, dersom dette er aktuelt.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har skjønt reglene så baserer de seg på om belter er montert (biler fra før 71, så klart), så du bør ikke få trøbbel om du monterer de ut. Det fungerte i hvertfall slik i 'gamle dager' da jeg kom i beltekontroll både med og uten montert belte i min 65 PV. ;-)  Fikk bot da jeg hadde selen hengende, ja, selv om lensmansbetjenten var helt enig i at det var trafikkfarlig i seg selv å bruke beltene, da jeg ikke nådde alle bryterne på dashbordet når jeg strammet til beltene. Men regler er regler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...