1976kjell Skrevet 29. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2017 (endret) De siste månedene har jeg måtte logge inn på min stasjonære PC med samme passord som på outlookemail, når PCn slås på. Dette til tross for at jeg har vært inne på innstillinger og huket av for at det aldri skal kreves passsord når man slår på PCn. Det virker som det har automatisk dannet seg en konto til, når jeg slår på PCn må jeg gå ned i venstre hjørne og skifte konto. Begge kontoene har mitt navn, men kun den ene har bilde jeg la inn. Er klar over at når det finnes 2 eller flere kontoer må man logge inn hver gang man slår på, men har vært inne på innstillinger og kontoer, der finnes kun den kontoen med bilde 2 bilder av innlogginga er vedlagt Noen som vet hva som kan gjøres for å unngå å måtte skifte konto og logge inn hver gang man slå på PCn? Endret 29. juli 2017 av 1976kjell Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2017 Det går ikke an å ha en Microsoftkonto (Outlookmail) uten passord. Da kunne jo hvem som helst ha logget seg på den kontoen på outlook.com Lenke til kommentar
skipperskrekk Skrevet 29. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2017 Mye merkelig med Win10. For noen en utfordring? 1. logg inn. trykk Mitt navn. Loggg inn. Alt ok. (Vensta hjørne nederst) 2. Dataens navn brukes ikke, mitt navn, pinkode 1234 og jeg er inne (Vensta hjørne nederst) 3. Logg inn. det er alt. skipperskrekk Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 29. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2017 Microsoft har "lurt" deg når de bad deg om å logge inn med outlook kontoen din. Samtidig som du logget inn godkjente du at du knyttet brukerkontoen mot din Windows-bruker. Sannsynligvis var det en liten avmerkingsboks eller lite synlig knapp som kunne hindret at dette skjedde. Den enkle løsningen nå er å sette egen PIN-kode, jeg satte min til "0000", og holdt inne 0 på tastaturet for å logge inn. Å skille Windows-konto knyttet til brukernavn og passord er ikke like enkelt. Lenke til kommentar
1976kjell Skrevet 29. juli 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juli 2017 Det går ikke an å ha en Microsoftkonto (Outlookmail) uten passord. Da kunne jo hvem som helst ha logget seg på den kontoen på outlook.com Selfølgelig. Det er ikke det som er problemet. Problemet er at man må logge inn på PCn, uansett om man velger microsoftinnlogging eller egen innlogging Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 29. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2017 Vel sett brukerkontoen som lokal konto istedenfor outlook konto. Da kan du ha en brukerkonto uten passord på. Har nemlig gjort det selv på 2 pcer. Lenke til kommentar
1976kjell Skrevet 29. juli 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juli 2017 Hadde det vært like lettvindt som mange påstår her, hadde det vært supereasy. Poenget er at man må logge på , uanhenging om man bruker microsoftpålogginga, eller bruker lokal pålogging. Lagde nettopp nå en lokal pålogging, og huket av at det aldri skulle kreves pålogging. Men likevel måtte det logges på Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2017 Slett de andre kontoene og ha kun en lokal konto uten passord. Da skal du sprette rett inn uten å måtte logge på. Lenke til kommentar
1976kjell Skrevet 29. juli 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juli 2017 Slett de andre kontoene og ha kun en lokal konto uten passord. Da skal du sprette rett inn uten å måtte logge på. Har kun en konto Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2017 Slett de andre kontoene og ha kun en lokal konto uten passord. Da skal du sprette rett inn uten å måtte logge på. Har kun en konto I din første post vises det tydelig at du har to kontoer. Det valget om å ikke måtte logge på, er bare når maskinen har vært låst og ikke avslått. Lenke til kommentar
1976kjell Skrevet 29. juli 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juli 2017 Slett de andre kontoene og ha kun en lokal konto uten passord. Da skal du sprette rett inn uten å måtte logge på. Har kun en konto I din første post vises det tydelig at du har to kontoer. Det valget om å ikke måtte logge på, er bare når maskinen har vært låst og ikke avslått. Når det gjelder den første posten står det også at inne på innstillinger er det bare en konto. Det er sannsynligvis det som er hovedproblemet Lenke til kommentar
1976kjell Skrevet 29. juli 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juli 2017 Men nå funker det . Det med "aldri" var bare, som informerte om, kun når PCn har vært låst. "Netplwiz" må skrives i søkefeltet nederst til venstre. Så få man mulighet til å velge om bruker må oppgi brukernavn og passord. Unngår man å måtte logge inn hvis det er 2 eller flere kontoer? http://www.addictivetips.com/windows-tips/disable-login-screen-in-windows-10/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå