Gå til innhold

Nå skal du slippe å stole på produsentens påstander når du kjøper PC hos Elkjøp


Anbefalte innlegg

 

– Grunnen er veldig enkel. Det ene er at det er fryktelig vanskelig å være PC-kunde. Når noen andre skal prøve å forklare hvor rask eller kraftig en PC er, slenger vi rundt oss med masse tekniske uttrykk - CPU-er og SSD-er og så videre. Vi ser det hver uke: Vi annonserer flere PC-er med Core i5-prosessor, og så er det tre generasjoner forskjell på prosessorene - og ytelsen. 

– Det er dessuten like vanskelig for dem som skal selge PC-ene i butikken å vite hvor rask eller god den er.

 

Hehehe. Det sier vel det aller meste både om ansettelsesprosessen og opplæringen, samt viser atter en gang hvordan disse kjedene har det med å pushe "årgangsmodeller"/pallesalg av odde modeller som egentlig er utgått. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Nå skal du slippe å stole på produsentens påstander når du kjøper PC hos Elkjøp"

Ganske spesielt. Nå er det jo ikke produsentene som lurer kunder. Det er jo selgeren. Nå er ikke Elkjøp den værste men likevel ikke god. Expert/power lyver direkte til kundene sine når det selger data.

På Expert ble min stefar lurt til å kjøpe en laptoppakke til 11000. Selve laptoppene var verd kaaanskje 4000. Og så ble han solgt en servicedeal som var ubrukelig + svindyr antivirus + forsikring osv.

Kriteriene hans var i7 prosessor. Han fikk en nesten 2år gammel treig versjon av i7, super seig snurredisk og LATTERLIG dårlig skjerm.

Han ble lovt at dette var en super bra data.

Lenke til kommentar

Hva i all verden er poenget med å -sende inn- PCene til PCMark? Dette må kundene betale for til slutt. Kjør testene selv Komplett, dette er repliserbare tester og det er en ufattelig dårlig ide å prøve seg med noe muffins ang. målingene uansett.

 

Ellers er det flott med mer håndfast informasjon direkte tilgjengelig. Får ondt inni meg av noen av PC-beskrivelsene i reklamen til Elkjøp/Power f.eks.

 

Elkjøp, ikke Komplett ;)

Lenke til kommentar

Syntes dette var kjempebra men forsto svært lite av kategoriene. Er ikke helt innlysende hva som er best eller dårligst.

 

Sliter selv med å komme opp med noe som er veldig mye bedre da. Home og basic høres ut som samme opplegg. Da synes jeg egentlig home og pro er bedre.

 

Eller basic, standard, pro og kanskje ultimate?

Lenke til kommentar

 

Men hver modell + at PCMark gjør dette neppe gratis blir en ekstra kostnad til forbrukeren i form av økte priser.

Det tviler jeg, som alt annet er dette en PR kampanje, som går under PR budsjett.

 

Tror du "PR budsjettet" er en egen del av butikken som ikke skaper utgifter for Elkjøp? På akkurat samme måte som lønn, husleie, etc. er utgifter til PR akkurat det, en utgift. Og dette må hentes inn fra inntektene Elkjøp har ved salg. Ved høyere utgift må de også ha høyere inntekt for å tjene penger (enkelt forklart).
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Men hver modell + at PCMark gjør dette neppe gratis blir en ekstra kostnad til forbrukeren i form av økte priser.

Det tviler jeg, som alt annet er dette en PR kampanje, som går under PR budsjett.
Tror du "PR budsjettet" er en egen del av butikken som ikke skaper utgifter for Elkjøp? På akkurat samme måte som lønn, husleie, etc. er utgifter til PR akkurat det, en utgift. Og dette må hentes inn fra inntektene Elkjøp har ved salg. Ved høyere utgift må de også ha høyere inntekt for å tjene penger (enkelt forklart).

Tror du ikke Elkjøp hadde noe PR budsjett tidligere, og at dette budsjettet representerer en plutselig ny utgift?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...