Gå til innhold

Naboer slipper alltid inn katten-hjelp

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg bor i 1.etasje i en blokk. Jeg skaffet meg katt, da jeg bor her alene og følte for litt selskap.

Det siste året som katten min har gått ute, har jeg opplevd bare oftere og oftere at de andre som bor i blokka slipper henne inn. Selvfølgelig er det veldig hyggelig, men ekstremt plagsomt, da det stort sett dreier som om typ 10 minutter siden jeg slapp henne ut, og da skal hun også ut igjen i løpet av 2 minutter.

Nå har jeg fått en melding på veiene av alle i blokka at de lurer på om jeg kan legge ut en ekstranøkkel i boks med kode til leiligheten min, så de kan slippe henne inn når jeg er borte. Noe som aldri i verden kommer til å skje, da folk leier ut leilighetene sine her, og jeg ikke kan stole på mennesker på den måten. Ville aldri latt folk ha tilgang til nøklene og leiligheten min.

Mange i blokka er allergiske og liker ikke at hun smyger seg inn når de skal inn døra.

Da tenker jeg- hvis de ikke hadde startet med å slippe henne inn til å starte med, så hadde ikke dette vært noe problem? Anyways, det jeg lurer på, er om noen har noen tips til hva jeg kan gjøre? Katteluke i min egen dør er uaktuelt, da jeg flytter her fra neste år.

På forhånd takk.

Ps: jeg har ikke noe dårlig forhold til naboene mine :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok bli litt sterkere. Du bør skrive et lite men hyggelig brev som du kopierer, til alle, at det er så hyggelig at de mener vél, og du setter pris på at de bryr seg om din katt, men at du ber dem pent om å ikke slippe katten inn i sin leilighet heretter, siden du vil at den skal få litt frisk luft og være -ute-. Med smiletegn til slutt :)

Helt til sist skriver du: "Jeg tror dere er spik spenna gæærne som tror jeg kommer til å legge ut nøkkel!! Kommer aldri på tale!!!!"

^^ Du bestemmer om du vil ha med det siste der ;) Men det er ikke så mange andre valg. Det -er- mulig å si fra til folk på en hyggelig måte uten å skape noe trøbbel :) Det er jo -din- katt, ditt ansvar... du har ikke bedt om noe hjelp. De andre méner sikkert vél... så det gjelder bare for deg å veiléde dem litt, gi beskjed om at det ikke er nødvendig ... med et vélmént smiletegn :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...