malicarm Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Hei! Har en sub og forsterker i bilen som er kobla til anlegget med remote kabel! Når jeg klikker nøkkelen et hakk frem blir det gitt strøm til anlegget og det skrur seg på før bilen er startet, altså før dynamoen får gjort jobben skn og tapper batteriet mitt... Mitt spørsmål er derfor, hvordan får jeg pioneer stereoen min til å ikkje skru seg på før jeg faktisk gjør det? Utrolig irriterende og ødelegger batteriet mitt Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Dette er jo sånn det skal være, og jeg ser ikke helt problemet, det er jo bare å vri nøkkelen helt av, så slukker stereoen. Hvorfor skal du stå med nøkkelen på første hakket? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 (endret) Er jo bare å ta Acc-ledningen til stereoen via egen bryter hvis det er det du mener. Hvis ikke må du finne en ledning som har spenning enten i hakk nr. 2 eller når bilen sviver, avhengig av hva du faktisk er ute etter. Men lar du bilen stå så voldsomt lenge med tenningen på? Endret 28. juli 2017 av sedsberg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 Alle biler er jo slik, og på min er det levert slik fra fabrikk at glødingen går på når radioen går på.... og DET ødelegger batteriet om man har tenkt å høre radio mens man feks. vasker og polerer bilen. Men null problem i daglig drift og ødelegger ikke batteriet. Du kan vel skru av anlegget før du stopper bilen, om anlegget/sub ikke trekker strøm når det er "avslått". Lenke til kommentar
malicarm Skrevet 30. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2017 Nei det går ikke ann å skru av anlegget når bilen står på.. Den går på når jeg starter bilen og står på til jeg har tatt nøkkelen ut.. Lenke til kommentar
malicarm Skrevet 30. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2017 Er jo bare å ta Acc-ledningen til stereoen via egen bryter hvis det er det du mener. Hvis ikke må du finne en ledning som har spenning enten i hakk nr. 2 eller når bilen sviver, avhengig av hva du faktisk er ute etter. Men lar du bilen stå så voldsomt lenge med tenningen på? Lenke til kommentar
malicarm Skrevet 30. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2017 Nei det er bare i det jeg starter bilen at dette er et problem. det er ikke mulig å skru av eller på stereoen manuelt, den går på når bilen starter og går ikke av før nøkklene er ute igjen Lenke til kommentar
malicarm Skrevet 30. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2017 Dette er jo sånn det skal være, og jeg ser ikke helt problemet, det er jo bare å vri nøkkelen helt av, så slukker stereoen. Hvorfor skal du stå med nøkkelen på første hakket? Lenke til kommentar
malicarm Skrevet 30. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2017 Jeg ser jeg har formulert meg litt dorlig her. Anlegget går på når jeg starter bilen... Det er ikke mulig å sku av eller på anlegget etter behov, den skrur seg heller ikke av før nøkkelen er tatt ut igjen! Står ikke med nøkkel i første hakk mer enn noen sekunder men det tappes ganske mye strøm og vil helst prøve å finne en løsning viss mulig Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Hvis anlegget tapper mye strøm fra batteriet på noen sekunder så er det enten en kortslutning i anlegget et sted eller så er batteriet ditt allerede helt ødelagt. 1 Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Det skal være koblet sånn, og det skal ikke trekke mye strøm på bare noen sekunder. Jeg er også ganske sikker på at du kan skru spilleren av, du må bare vite hvordan, så hvilken spiller har du? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Utrolig nok så er det ikke alle spillere man kan skru helt av uten å bryte acc-spenningen. Min Pioneer kan ikke. Men uansett så er strømtrekket ubetydelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå