Gå til innhold

Vannkjølt PSU montert i min mini-server!


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-05-09 16:04, Hondaen skrev:

Kjetil Lura:


Du som er sveiser av yrke ser vel at det er mykloddet sammen..?


TIG kan forøvrig brukes på kopper hvis kopperet er forvarmet.. :wink: Står en del om slikt i ESAB katalogen.



Ja eg er sveiser men som eg skrev ikke på d om rådet.Er vanlig stål sveiser som er no helt annet d er derfor eg spurte,d er nokkså mange sveise/lådde metoder att eg ikke kan alt om sveising/lodding,Har sveist i 17 år på rosenberg i stavanger

Kjetil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


55 KHz er ikke nok til å skape slik støy dere snakker om. I tillegg er hele boksen skjermet.


 

Hvor mye støy som skapes er ikke avhengig av frekvens, men av spenningen som ligger over (alle moderne biler har f.eks. støydempede tenningsanlegg, selv om frekvensen på tenningsanlegget ligger på 200 hz ved 6000 RPM). Dessuten er denne vekselstrømmen firkantbølgemodulert, og har dermed mange overtoner. Vekselspenningen som produseres i et PSU har en topp-til-topp verdi på ca. 324 V, noe som er mer enn nok for å lage elektrisk støy.

 

Boksen er skjermet, men er neppe nok til at den ikke slipper ut støy (dvs. den er ikke et Faradays bur).

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: kingkong på 2002-05-09 16:27 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-09 16:21, KreAture skrev:

De er loddet ja.


Brukte en 130 watt brenner og tinn beregnet for lodding av rør til drikkevann.


Polerte litt til slutt...


takker nå vet jeg d også,Har også lyst på vannkjøling,Men er d noe vits siden eg aldri overklåkker sustemet mitt,Eller er d andre fordeler,D er vell lite støy

Kjetil

Lenke til kommentar

Har nå hørt at en påstemplet verdi, 300W psu, motor eller jernkjernetrafo..etc gir faktisk ut 300W i elektrisk effekt, eller 300W på aksling. Er virkningsgraden på 70% ja så trekker den 300/0,7 = 428W fra nettet. Altså 128W i rent tap. Men så går nok all energi om til varme..til syvende og sist :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...