Gå til innhold

I morgen tidlig lanserer Tesla folkemodellen sin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det mangler er par vesentlige faktorer her.

1. Infrastruktur. Her er Tesla totalt overlegne.

2. Det religiøse aspektet. Tesla har som Apple svært dedikerte tilhengere. Mange vil nok velge dem basert på følelser, ikke fakta. (meg inkludert - jeg liker Tesla, og vil heller kjøre S enn en eller annen "bedre tysker)

Helt enig i det. Spesielt ladestasjonene til Tesla er en klar fordel og vil gjøre at flere velger Tesla fremfor et annet merke. Det kan være helt avgjørende for de. Det vil ta tid før de andre får bygget opp noe tilsvarende.

Punkt nr. 2 er nok litt mer usikkert. Selv om Tesla har sine tilhengere, så de de ikke nærheten av posisjonen til Apple. Spesielt godt voksne folk tror jeg heller vil foretrekke en premium tysk bil framfor Tesla. Men du har nok rett i at det de fortsatt surfer på en bølge hvor en del automatisk velger Tesla fordi det er hot og populært. Spørs hvor lenge dette varer når de andre merkene kommer på banen. Time will show.

Lenke til kommentar

Det mangler er par vesentlige faktorer her.

1. Infrastruktur. Her er Tesla totalt overlegne.

2. Det religiøse aspektet. Tesla har som Apple svært dedikerte tilhengere. Mange vil nok velge dem basert på følelser, ikke fakta. (meg inkludert - jeg liker Tesla, og vil heller kjøre S enn en eller annen "bedre tysker)

Helt enig i det. Spesielt ladestasjonene til Tesla er en klar fordel og vil gjøre at flere velger Tesla fremfor et annet merke. Det kan være helt avgjørende for de. Det vil ta tid før de andre får bygget opp noe tilsvarende.

Punkt nr. 2 er nok litt mer usikkert. Selv om Tesla har sine tilhengere, så de de ikke nærheten av posisjonen til Apple. Spesielt godt voksne folk tror jeg heller vil foretrekke en premium tysk bil framfor Tesla. Men du har nok rett i at det de fortsatt surfer på en bølge hvor en del automatisk velger Tesla fordi det er hot og populært. Spørs hvor lenge dette varer når de andre merkene kommer på banen. Time will show.

Tesla leverer ett helt annet produkt enn tyskerne, det er ett teknologiselskap som pusher oppdateringer til bilen konstant. Dette er av stor verdi for mange, inkludert meg. Så jeg ofrer den gode tyske kvaliteten til fordel for dette, og jeg vet om mange som gjør det samme:)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes sammenligning av Ampera-E og Model 3 blir som å sammenligne en Golf med en Porche. Får jeg Porchen til samme pris tar jeg heller den.

Pluss at for Model 3 kan man få hengerfeste og firehjulstrekk, noe som er viktig for en "nummer en bil"

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

...

"Nissan’s three factories on three continents will be able to deliver many more cars faster than Tesla’s sole factory in California."

Problemet er ikke produksjonskapasitet. GM har kapasitet til å produsere million+ biler. Og de kunne solgt tusenvis flere Ampera-E i Norge. Så hvorfor gjør de ikke det? Hvorfor stengte de fabrikken i sommer?

Det nytter ikke bare å lage biler, man må kunne tjene penger på dem også. Når man må kjøpe batterier av andre så går hele profittmarginen til batteriprodusentene. (Du kan si at Tesla tjener heller ikke penger, men de har iallefall en troverdig plan på hvordan de skal oppnå overskudd.)

Det virker som at en del av bilprodusentene har forstått dette og går for å lage sine egne batterifabrikker. Men de ligger, som vanlig, årevis etter Tesla. (Og folk lurer på hvorfor Tesla aksjen ligger så høyt!)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...