Espen -75 Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 HJELP! I forrige uke brant hovedkortet mitt opp... Fikk ikke tak i HK av samme modell, og installerte OS på en annen HD for å få maskina i gang igjen. (OS på den gamle disken vil som kjent ikke kjenne igjen HK og vil dermed ikke starte) Nå trenger jeg noen tips om hvordan jeg kan redde dataene fra den gamle diksken. Problemet når jeg setter denne som slave, er at jeg på grunn av passordbelagt bruker ikke får tilgang til de filene jeg trenger. Blir veldig takknemmelig for gode tips!! På forhånd takk Lenke til kommentar
Nytelse Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Hvis du brukte EFS er du Fuc*** dessverre... Hvis du har brukt NTFS rettigheter er det bare å resette rettighetene (FC til alle) Erik Lenke til kommentar
Espen -75 Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Hei Erik! HD har NTFS filformat, men hvordan i all verden får jeg slettet admin passord på den gamle disken da? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Hvilket HK hadde du ? Lenke til kommentar
Espen -75 Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Hadde Elitegroup med SD ram og byttet til ASUS med DDR ram.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Nå tenkte jeg brikkesett på gamle kortet ditt, hvis du har noe viktig på disken din så prøv å få tak i (lånt) et HK som har samme brikkesett. Da pleier maskinen å starte opp vanligvis... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Eller hvis du har XP OS så kan du prøve reparasjonsinstallering.... Lenke til kommentar
Espen -75 Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) Har sendt mail til produsenten, og dersom det ikke fører frem får jeg prøve å gå på dem som solgte meg kortet. Garantitiden på to år er ikke gått ut enda, så jeg får bare vente i tolmodighet da og håpe på at garatien dekker denne typen feil på kortet... ? Hadde håpet det kanskje var mulig å "instille" den gamle HD mot det nye hovedkortet ved hjelp av OS som jeg kjører fra backupdisken nå... Endret 7. desember 2003 av Espen -75 Lenke til kommentar
Espen -75 Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Har forsøkt å kjøre reparasjon, men jeg får ikke maskina til å godta admin passordet....? (som jeg vet jeg skriver riktig) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Snart får du hjelp, ser at han hårek har stått opp....... Lenke til kommentar
Espen -75 Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 hva skulle vi gjort uten eksperter? *juble på forhånd* Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) Har selv brent HK nylig, det manglet 1 uke på å bli 2 år og TEC gir meg nytt på garantien. Det var et P4 kort. Jeg byttet over til et Athlon kort, ingen sjangs for at det booter. Men etter en enkel Repair install var alt på plass og jeg har ikke sett ett eneste problem. Edit: Takk for den, jarmo. Endret 7. desember 2003 av hårek Lenke til kommentar
Espen -75 Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Takk Hårek, da blir vel medisinen å være tolmodig og vente på nytt hovedkort... Synd at jeg er så avhengig av PC'en at jeg løp og kjøpte nytt kort når jeg kom hjem på fredag... jaja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå