Gå til innhold

Redde data fra HD etter HK-brann

Espen -75

Anbefalte innlegg

HJELP! I forrige uke brant hovedkortet mitt opp... Fikk ikke tak i HK av samme modell, og installerte OS på en annen HD for å få maskina i gang igjen. (OS på den gamle disken vil som kjent ikke kjenne igjen HK og vil dermed ikke starte)

Nå trenger jeg noen tips om hvordan jeg kan redde dataene fra den gamle diksken. Problemet når jeg setter denne som slave, er at jeg på grunn av passordbelagt bruker ikke får tilgang til de filene jeg trenger.

Blir veldig takknemmelig for gode tips!!

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sendt mail til produsenten, og dersom det ikke fører frem får jeg prøve å gå på dem som solgte meg kortet. Garantitiden på to år er ikke gått ut enda, så jeg får bare vente i tolmodighet da og håpe på at garatien dekker denne typen feil på kortet... ? Hadde håpet det kanskje var mulig å "instille" den gamle HD mot det nye hovedkortet ved hjelp av OS som jeg kjører fra backupdisken nå...

Endret av Espen -75
Lenke til kommentar

Har selv brent HK nylig, det manglet 1 uke på å bli 2 år og TEC gir meg nytt på garantien.

Det var et P4 kort. Jeg byttet over til et Athlon kort, ingen sjangs for at det booter. Men etter en enkel Repair install var alt på plass og jeg har ikke sett ett eneste problem.

Edit: Takk for den, jarmo. :D

Endret av hårek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...