SineTwo Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Når jeg spiller av SVCD i PowerDVD - så er 50% av bildet forskjøvet. Bruker da kun denne spilleren etter som at MPC og Winamp o.l. ikke støtter SVCD så bra Her er et eksempel på det jeg mener med forskjøvet - det er liksom 1 pixel halvveis inn i bildet (midten, horisontalt) som er skøvet ned, mens resten er i plass. Det er små irriterende å dra full screen og se det lille hakket midt i på toppen, hvor linja skal være 100% rett Noen forslag til hva som evt. kan være galt? Er jo forsåvidt bare en pirke sak, noe jeg overlever fett med... Meeeen, hadde jo vært greit å fikse på den SineTwo Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 er du sikker på at det ikke er filmen som er bugga? Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Hmm, kan forsåvidt egentlig også være det... la meg teste litt frem.. Er csi, så det er en del episoder som kan være "bugga". Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 SVCD skal automagisk strekkes ut til rett AR (fra 480 -> 640 pixler i bredden). Bildet er ikke strukket. Er det hva du mener? Den markerte svarte stripetingen er rett og slett resultat av at capperen har tatt med litt for mye vertikal bildeinformasjon, svjv. Hva er kilden? Dvd eller tv? Lenke til kommentar
snole Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Er dette på monitoren eller tv'en? Tv-signal (sendt på lufta) mangler halvparten av den første linja. Mener å huske at tekst-tv signalet ligger der eller noe slikt. Man ser det hvis man har en 4:3 TV med 16:9 funksjon, at hvis du da krymper bildet ned vertikalt med 16:9 funksjonen så er den første linjen bare halv. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Siden eksempelbildet er tatt med PowerDVD, er det vel fort på skjermen (les første setning i første innlegg). BTW: PowerDVD føkker opp AR ved skjermdump av en eller annen grunn, så du kan ignorere den første setningen i innlegget mitt. Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Aspect ratio er fucka ved screendump ja... Men sånn ellers så er det dvd som er kilden tror jeg... Er ikek så viktig forsåvidt, men for en eller annen grunn er den lille sorte linja der, horisontalt over halve skjermen på toppen... kanskje på bunnen også, har ikke sjekka... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Jeg tror du tuller litt nå. Den stripen forskyver ingenting, den. Iallefall ikke hva jeg kan se i PSP. Prøv å få tatt et skjermbilde hvor hele øvre del er 'lyst', altså ikke ta skjermbilde når bakhodet til en kar dekker 50% av toppen. Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Shall do, oh great one Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Står høytalerene nær skjermen ??? Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Tviler da sterkt på at det kan ha noe å si? Har creative 2.1 og hercules prophetview 17" lcd Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Har ingenting med saken å gjøre, nei. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 og hercules prophetview 17" lcd Har ingenting med saken å gjøre, nei. Det må da gå an å opplyse om hvilken hardware man har når man starter tråden. Slik at det ikker er ren jepardy her Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Eh, hadde det hatt noe med hardware hadde jeg post'a det. Og som du sier selv i signaturen din, kunsten er å lese mellom linjene. Tror du gjør det litt for godt her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå