qwerty98 Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 (endret) Hei, jeg ser på en Subaru hvor det er en høy tikkende lyd fra motoren. Se på videoen som er linket: startet da personen startet bilen, og bilen ble plutselig revet høyere og høyere av seg selv. De klarte å slå den av uten problemer. Hørte ut som et turboproblem, men etter en titt på det ser det ut som det ikke er det. Skjønner heller ikke hvorfor den ville tikket på grunn av det. Diagnoste drivstoff strømmen i sylinderen og det virker bra ... Kan det være så enkelt som beltestrammer?Det er en subaru impreza 150hk 2010 modell. Under 100k kmJeg er helt ny til subaru.- Takk for hjelpen Endret 4. august 2017 av qwerty98 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 La meg begynne med de dumme spørsmålene: Har du peilet oljen? Lenke til kommentar
qwerty98 Skrevet 28. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2017 Ja, Det var litt mer enn det skulle, men etter at den hadde vært innom et verksted når den konket sa de at det var for lite olje på den. Men peilet den da og da var den fin. Så det er ikke problemet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 (endret) Dieselmotor? Diesel og for mye olje er ikke en god kombinasjon. Og hvis nivået har gått fra for mye olje til for lite olje er det et stort faresignal. Da kan du risikere "diesel runaway". Endret 28. juli 2017 av sedsberg Lenke til kommentar
qwerty98 Skrevet 29. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2017 Dieselmotor? Diesel og for mye olje er ikke en god kombinasjon. Og hvis nivået har gått fra for mye olje til for lite olje er det et stort faresignal. Da kan du risikere "diesel runaway". Ja, er diesel. Han som eier bilen sa at bilen hadde revet seg opp av seg selv, men klarte å slukke den med å slå den av. Ville man klart det vist det var en såkalt diesel runaway? Ville den ikke bare fortsatt? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 Mange diesler kan stanses fra run-off med å ta tenninga, fordi mange av dem har et spjeld på innsuget, som sikkerhetsfunksjon for akkurat dette. MEN, det kan ta noen sekunder før det slår inn, lang nok tid til at min søsters V50 rasa motoren i et parkeringshus. Lenke til kommentar
qwerty98 Skrevet 29. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2017 Kan for mye olje få den til å starte en diesel runaway? Er det mulighet for at dette er en såkalt rod knock? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 For mye olje (pga. diesel i olja) er ene av to vanlige grunner til run off, den andre grunnen er turboras. Lyden har jeg ikke hørt så den tør jeg ikke si noe om. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 (endret) Mener å huske at det har vært tilbakekalling av disse bilene pga dysefeil. Videoen din fungerer ikke. Jeg ville ikke ha kjørt noe med bilen da det høres ut som det er ett havari av noe slag på tur. Endret 29. juli 2017 av Opelduude 1 Lenke til kommentar
qwerty98 Skrevet 30. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2017 Du har ikke noe kilder på det? Det ble gjort diagnose av dysan og det så helt fint ut... Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 (endret) Nei dessverre. Var en bekjent som fikk det gjort på bilen sin rett etter at den ble kjøpt fra en forhandler. Uansett så ville jeg ikke brukt bilen noe før du får bekreftet hva som er galt. Vet også at det er kjent med at veivakslingen ryker på noen av disse. Ta deg et lite google søk så får du opp masse forumtråder. Edit: Så først nå at det var en bil du kikka på og ikke din egen. Da ville jeg hvertfall holdt meg langt unna. Endret 31. juli 2017 av Opelduude 3 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Her er det bare å holde seg unna med mindre du får bilen kastet etter deg. 5 Lenke til kommentar
qwerty98 Skrevet 2. august 2017 Forfatter Del Skrevet 2. august 2017 Fikk bilen for veldig billig, så har tenkt å fikse den. Mistenker det er en ventil i topplokket ellerno? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Blir bare gjetting her uansett, så det er like greit om du leverer den på et verksted så du finner ut hva det er først som sist. Lenke til kommentar
qwerty98 Skrevet 4. august 2017 Forfatter Del Skrevet 4. august 2017 Blir bare gjetting her uansett, så det er like greit om du leverer den på et verksted så du finner ut hva det er først som sist. Hei, Den var innom to verksted slik jeg forstod på vei hjem fra Danmark (der det gikk galt). Begge mente det var noe med turboen, men etter å ha kjent på den og holdt den igjen er det etter alt jeg kan se ikke det. Tikkingen kommer uansett ikke fra den. Lenke til kommentar
qwerty98 Skrevet 4. august 2017 Forfatter Del Skrevet 4. august 2017 Blir bare gjetting her uansett, så det er like greit om du leverer den på et verksted så du finner ut hva det er først som sist. Link vist du ikke fikk til videoen: Lenke til kommentar
qwerty98 Skrevet 29. august 2017 Forfatter Del Skrevet 29. august 2017 Noen med noen andre formeninger? Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 Høres ut som rådebank Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 Jeg tipper at det er en feil i størrelsesorden 40k+ Lenke til kommentar
qwerty98 Skrevet 1. september 2017 Forfatter Del Skrevet 1. september 2017 Hvis du prøver å si at det vil koste 40k+ for å fikse den er det som det er, men ikke det jeg spør om... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå