Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Høy tikkelyd fra motor

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ser på en Subaru hvor det er en høy tikkende lyd fra motoren. Se på videoen som er linket:

startet da personen startet bilen, og bilen ble plutselig revet høyere og høyere av seg selv. De klarte å slå den av uten problemer. Hørte ut som et turboproblem, men etter en titt på det ser det ut som det ikke er det. Skjønner heller ikke hvorfor den ville tikket på grunn av det. Diagnoste drivstoff strømmen i sylinderen og det virker bra ... Kan det være så enkelt som beltestrammer?
Det er en subaru impreza 150hk 2010 modell. Under 100k km
Jeg er helt ny til subaru.

- Takk for hjelpen :) Endret av qwerty98
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dieselmotor? Diesel og for mye olje er ikke en god kombinasjon. Og hvis nivået har gått fra for mye olje til for lite olje er det et stort faresignal. Da kan du risikere "diesel runaway".

Ja, er diesel. 

Han som eier bilen sa at bilen hadde revet seg opp av seg selv, men klarte å slukke den med å slå den av. Ville man klart det vist det var en såkalt diesel runaway? Ville den ikke bare fortsatt?

Lenke til kommentar

Mange diesler kan stanses fra run-off med å ta tenninga, fordi mange av dem har et spjeld på innsuget, som sikkerhetsfunksjon for akkurat dette. MEN, det kan ta noen sekunder før det slår inn, lang nok tid til at min søsters V50 rasa motoren i et parkeringshus.

Lenke til kommentar

Nei dessverre. Var en bekjent som fikk det gjort på bilen sin rett etter at den ble kjøpt fra en forhandler. 

Uansett så ville jeg ikke brukt bilen noe før du får bekreftet hva som er galt. 

Vet også at det er kjent med at veivakslingen ryker på noen av disse. 

Ta deg et lite google søk så får du opp masse forumtråder. 

Edit: Så først nå at det var en bil du kikka på og ikke din egen. Da ville jeg hvertfall holdt meg langt unna. 

Endret av Opelduude
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Blir bare gjetting her uansett, så det er like greit om du leverer den på et verksted så du finner ut hva det er først som sist. 

Hei,

Den var innom to verksted slik jeg forstod på vei hjem fra Danmark (der det gikk galt). Begge mente det var noe med turboen, men etter å ha kjent på den og holdt den igjen er det etter alt jeg kan se ikke det. Tikkingen kommer uansett ikke fra den.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...