Gå til innhold

Slik skal Windows 10 og Office 365 oppdateres fra nå av

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LTSB / LTSC som det nå heter er ikke noe Microsoft ønsker at folk skal bruke, da denne inneholder ikke noe av det rælet som folk normalt slår av i Windows.

LTSB får man også kun som enterprise kunder.

Pris å takk at jeg hoppet over på windows server 2016 datacenter edition, så får jeg bare stabile langtids oppdateringer :x i tillegg til at jeg slipper hele metro menyen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

LTSB / LTSC som det nå heter er ikke noe Microsoft ønsker at folk skal bruke, da denne inneholder ikke noe av det rælet som folk normalt slår av i Windows.

LTSB får man også kun som enterprise kunder.

Pris å takk at jeg hoppet over på windows server 2016 datacenter edition, så får jeg bare stabile langtids oppdateringer :x i tillegg til at jeg slipper hele metro menyen :)

Indeed, Microsoft rynker på nesen hver gang jeg spør dem om LTSB.... 

Lenke til kommentar

"Metromenyen" er da ikke lengre noe man trenger slippe unna? Tiles er i alle fall helt frivillig. Den kunne kanskje hatt undermenyer men det hadde man ikke i Windows 7 heller... Jeg har ikke sett noe problem med startmenyen i Windows siden Windows 8.1 kom og tok den *idiotiske* startsiden bort (valgfri, også den).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker ikke win 10. Jeg har slått av windows update, indeksering og alt av dritt services. Allikevel skrives og leses det av "service host" møl på harddisken nå og da jevnlig. Den slutter aldri å spinne selv om jeg har 12gb ram og 0 programmer kjører...

Enterprice er den eneste av win10 versjonene som nærmer seg brukbart. Allikevel er det fullt av filer man må "take ovnership" for å slette og rydde opp i. Ikke alle filer man akkurat enkelt kan gjøre det med heller lengre. Microsoft ser ut til å ha glemt at windows var en filbehandler. Nå eier man jammen meg ikke sin egen datamaskin lengre... "du trenger administratorrettigheter blabla" Jeg kjører som administrator for %%%%

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker ikke win 10. Jeg har slått av windows update, indeksering og alt av dritt services. Allikevel skrives og leses det av "service host" møl på harddisken nå og da jevnlig. Den slutter aldri å spinne selv om jeg har 12gb ram og 0 programmer kjører...

Enterprice er den eneste av win10 versjonene som nærmer seg brukbart. Allikevel er det fullt av filer man må "take ovnership" for å slette og rydde opp i. Ikke alle filer man akkurat enkelt kan gjøre det med heller lengre. Microsoft ser ut til å ha glemt at windows var en filbehandler. Nå eier man jammen meg ikke sin egen datamaskin lengre... "du trenger administratorrettigheter blabla" Jeg kjører som administrator for %%%%

Da og prøv LTSB den har det aller meste ute som defualt 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kunne de ikke heller ha kodet operativssystemet slik som en delfinhjerne, slik at den ene halvdelen er våken mens den andre sover (rebooter) ? Også svitsjet over på å oppdatere den andre halvdelen i en omgang nr 2, helt sømløst og uten at brukeren nesten oppdager det annet enn noen dialoger om vedkommende måtte ønske det?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...