Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

kan jeg ha fått en seksuelt overførbar sykdom?

Anbefalte innlegg

Jeg og ei jente har holdt på i ett års tid hvor vi har hatt regelmessig sex med hverandre, i detg siste uten kondom. Vi har begge hatt en avtale med hverandre om å være "trofaste", altså ikke ligge med noen andre. 

Det har nå gått ca 1 uke siden vi hadde sex sist, og hun har i en periode nå klaget på smerter i underlivet kløe, og uregelmessig blødning. Hun begynte for ett par uker siden på p piller, og vi har da tenkt at dette må være årsaken, ang kløen er dette noe hun også har vært plaget av tidligere, så jeg ser ikke akkurat det symptomet som noe rart eller mystisk. Jeg tror fremdeles at hennes plager må være forårsaket av bivirkninger. 

Men, for ett par dager siden begynte jeg og merke en kløe og en svak svie i tuppen av penis, spesielt ved åpningen, det kjennes liksom ut som om det er på innsiden, og dette har vedvart nå de siste dagene. Det er ikke vondt, men jeg kjenner det så og si hele tiden.

Nå har jeg gjort noe som sikkert ikke er så lurt, jeg har nemlig googlet symptomene...

Og som vi sikkert alle vet, så er det jo ikke noe lurt å selvdiagnostere seg, brått så kjenner man symptomene bedre enn man gjorde før man leste osv, så om jeg skal si det så brått, så er jeg jo litt usikker på om jeg rett og slett overtenker noe som ikke trenger å være noe spesielt. 

Overalt hvor jeg leser så sier folk at både det hun opplever og det jeg opplever er symptomer på Chlamydia, jeg vet med sikkerhet at jeg ikke har vært med noen andre på ihvertfall ett par år. Og jeg stoler på at hun ikke har vært med noen andre i tiden vi har holdt på. Det står at Chlamydia kan ligge i kroppen i lang tid, og jeg tenker da i verstefall at om det skulle være det, så er det pga noe som har hendt før meg og henne. Ihvertfall intill noe annet virker mer sannsynlig. 

Jeg har bestilt en legetime, bare for sikkerhetsskyld. Men jeg vil gjerne på forhånd høre om det er noen andre som har noen synspunkter. Hva annet kan det evt være? Jeg tenker jo også at jeg kan ha fått soppinfeksjon, men jeg har ingen synlige symptomer som skulle tilsi det. 

Anonymous poster hash: 840cc...ce1

Anonymous poster hash: 840cc...ce1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har sex med en annen person så er svaret på spørsmålet om du kan ha fått noe alltid ja. Du kan aldri stole 100% på noen. Ofte vet de ikke selv at de er bærere. Og om du får det behandlet så kan du jo få sykdommen igjen om du har sex med henne og hun ikke har blitt behandlet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...