enge Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Hei, jeg har hele tiden spilt på playstation, men en kompis av meg har en gaming pc og han får selvsagt spilt noen spill jeg ikke får spilt som jeg synes ser veldig morsomme ut. To spill jeg vet jeg kommer til å spille er Rust og PUBG. Jeg ser ikke helt greia med å betale så mye for en gaming pc, så jeg har tatt en tur på Finn for å se hva som er i nærheten. Fant en som ut i fra annonsen så og hørtes bra ut: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=97415611 Ser at jeg blir nødt til å kjøpe en ny ram, så jeg tenkte at 8gb burde holde til forbruket mitt(?). Noe jeg også lurer på er om delene er deler som varer lenge, isåfall hva burde jeg ha bytta ut? På forhånd takk for svar:) Lenke til kommentar
srbz Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 GTX 560Ti er et ganske utdatert skjermkort som trolig vil slite med å kjøre krevende spill. Maskinen er forsåvidt ganske utdatert, noe som også er reflektert i prisen. Anbefalte spesifikasjoner for spillene du nevner: https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/rust/11932 https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/battlegrounds/15571 Rust er vag på minimumskravene, men anbefalt er tydeligvis GTX 980. Det er ganske mange hakk over GTX 560Ti. Det er tydeligvis også anbefalt med 16 GB RAM, jeg vil tippe det er for å gi rom for mods. 8 GB holder fremdeles for de fleste spill, men når man går i gang med mods er det svært vanskelig å spå hvor mye RAM som er nødvendig. PUBG lister GTX 660 som minimum. Med det sagt: i5-2500K er en svært habil overklokker, og med en skikkelig tredjeparts luftkjøler kan du få den langt forbi stock klokk. For 2500 (inkl skjerm?) er det ikke et dårlig kjøp, men skjermkortet er ikke imponerende, og bør nok skiftes temmelig snart, selvsagt avhengig av hva det brukes til. Du kan vel så gjerne vurdere om maskinen er verdt 2500 uten skjermkort (dersom skjermen er inkludert og du har bruk for den vil jeg si den er det). Jeg ville også slengt på en SSD, men det er ikke noe absolutt krav for at ting skal fungere. Utviklingen på skjermkortfronten går raskere enn alt annet, og skjermkort er nesten som forbruksvare å regne sammenlignet med andre komponenter. Jeg bytter stort sett skjermkort 1-2 ganger mellom hver gang jeg bytter resten. Sånn sett kan du gjøre veldig lurt å i handle brukt skjermkort om du er på budsjett. Ha i bakhodet at du kjøper en fem år gammel maskin der reklamasjonsfristen er utløpt, så om noe ryker er det din risiko. CPU og hovedkort har utdatert sokkel, så om en av disse må skiftes ryker den andre (samt RAM) i samma rennet, med mindre du finner kompatible varianter brukt. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 (endret) Jeg ser ikke helt greia med å betale så mye for en gaming pc, så jeg har tatt en tur på Finn for å se hva som er i nærheten. På Playstation er du kanskje vant med 30 fps (frames per second), og har du ikke opplevd noe annet så synes du sikkert det er helt greit. På PC er saken en annen. Man kan få skjermer på 144 Hz og mer, og det gjør at grafikken flyter mye mer smooth i spill som nettopp PUBG du vil spille. Dette krever også sitt av hvor rask PC'n er. Man får det man betaler for her. Hvis du ikke ser greia, så burde du kanskje holde deg til Playstation da Her er noen råd til PC oppsett som ikke koster så mye : Den Perfekte PC-pakke (Juli 2017) Endret 28. juli 2017 av Betroz Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Om du ikke har peiling på noe burde du holde deg unna finn.no. Det er en direkte løgn at han har kjørt Pugb på ultra med den der. Så nå vet du at han lyver, vil du fortsatt handle med han? 2 Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Om du ikke har peiling på noe burde du holde deg unna finn.no. Det er en direkte løgn at han har kjørt Pugb på ultra med den der. Så nå vet du at han lyver, vil du fortsatt handle med han? hjelper å ikke skumlese, stod at 15 juni skulle det forsøkes, men den hadde kjørt gtv V , csgo og skyrim på ultra. Jeg ville budt 1500, siden det mangler ram og dermed må du ut og leite etter ddr3 ram Lenke til kommentar
teb1986 Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Nei, jeg hadde ikke engang gått for denne pakken hvis du ønsker å spille PUBG. Minimum Requirements Build It Core i3-4340 3.6GHz FX-6300 GD CPU hardware score: 8 Login GeForce GTX 660 Radeon HD 7850 GD GPU hardware score: 6 Login 2 GB GD VRAM hardware score: 5 6 GB GD RAM hardware score: 5 Win 7 64 DX 11 30 GB CPU er allerede utdatert (ja, du kan overclocke, men har en mistanke på at du har liten eller ingen erfaring med PC og vil ikke anbefale deg å begynne med det)GPU er utdatert men ikke største problem.Hvis du ønsker, så kan du oppgradere CPU, men da trenger du nytt hovedkort ettersom den som er der allerede er utdatert. Du trenger ny ram også, spesielt hvis du skal ha nytt hovedkort. Dette kan bli en veldig dyr affære, og ønsker du å oppgradere må du nesten oppgradere alle parter, 2500,- er en ekstrem dyr pris for ett kabinett i mine øyne ettersom ditt formål er å game. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå