Cb2001 Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 (endret) Hei! Har en del tanker om en ting som har med familien min å gjøre. Mine to søstre har fått/arvet hver sin bil, så dem skulle slippe å selge dem. Bilene har en verdi på ca 30-40 tusen. Alle vi 3 søstrene fikk 20.000 hos en nær onkel for å kjøpe bil, men jeg er den eneste som har måttet brukt de pengene på bil. De andre to har fått gratis og har kunne brukt pengene på andre ting. Begynner å kjenne på litt urettferdighet og syns ikke noe særlig om slik skeivfordeling mellom søsken... Hva syns dere? Noen som har vært borti noe likt? Endret 27. juli 2017 av Cb2001 Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 (endret) Arvet du noe da de fikk bilene? Endret 27. juli 2017 av Nlklas Lenke til kommentar
Cb2001 Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 Arvet du noe da de fikk bilene? Nei. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Tjener du mer enn dem? Lenke til kommentar
Cb2001 Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 Tjener du mer enn dem? Nei, er pleiemedarbeider i helseyrket med 21% fast stilling og jobber litt ekstra. Ene søstra går på videregående og har jobb og stipend mens andre søstra mi eier egen frisørsalong.. Lenke til kommentar
Lund. Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Går det da på alder? er du yngst? Lenke til kommentar
Cb2001 Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 Går det da på alder? er du yngst? Hehe, nei er faktisk mellomst. Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Om det er foreldrene dine som har gitt bort bilene så er det urettferdig ja. Du kan jo spørre de hvorfor det er gjort på denne måten Lenke til kommentar
Cb2001 Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 Tror jo ikke de har gjort det med vilje, har vell bare "høvd" seg slik. Men ja, føler det er litt urettferdig når det er snakk om slike summer/verdi. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Noen som har vært borti noe likt? Foreldrene mine ordnet det slik at min eldre bror fikk kjøpe huset til besteforeldrene mine (bygd på 90 tallet) for 2 millioner under takst hvor jeg ble sittende igjen med ingenting, så joda jeg har vært borti lignende kan en si. Pratet med advokat om saken og enden på visa er at en bare må svelge det og i samme slengen prøve å ikke ødelegge forholdet til resten av familien Lenke til kommentar
Cb2001 Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 Noen som har vært borti noe likt?Foreldrene mine ordnet det slik at min eldre bror fikk kjøpe huset til besteforeldrene mine (bygd på 90 tallet) for 2 millioner under takst hvor jeg ble sittende igjen med ingenting, så joda jeg har vært borti lignende kan en si. Pratet med advokat om saken og enden på visa er at en bare må svelge det og i samme slengen prøve å ikke ødelegge forholdet til resten av familien Huff, blir så utrolig feil syns jeg. Men ja, man må kanskje svelge. Tror likevell jeg skal ta det opp med gamlingene. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Har du kontakt med dem? Like mye som søskene dine? Er de i pleietrengende alder? Prøver å føle etter mulige forklaringer på hvorfor de valgte å ta det valget, for for meg så høres det urettferdig ut og ikke noe foreldre burde gjøre sånn uten videre. Lenke til kommentar
Cb2001 Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 (endret) Har du kontakt med dem? Like mye som søskene dine? Er de i pleietrengende alder? Prøver å føle etter mulige forklaringer på hvorfor de valgte å ta det valget, for for meg så høres det urettferdig ut og ikke noe foreldre burde gjøre sånn uten videre. Har et kjempebra forhold til familien min, både foreldre og søsken så det skal ikke stå på det. Er vell kanskje jeg som gjør mest for familien av alle søskene i tillegg. Ordner ofte i stand gaver og overraskelser mtp bursdag, ringer og tekster mange ganger i uken. Ingen er i en pleietrengende alder. Endret 27. juli 2017 av Cb2001 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Er jo mulig at dem planlegger at du skal få noe annet litt senere? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Sjalusi kalles dette Min storebror har fått mer penger enn meg, men jeg klager ikke på det da jeg har fått hjelp selv, når jeg trenger det Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 (endret) "har måttet" ... du har lært en lekse i hvert fall. Ikke ta imot penger uten å være klar over vilkårene. Det er ikke din feil i dette tilfellet, her er det utydelig lederskap som sender blandede skjulte signaler. Du burde spørre om -hvorfor- du ble stilt krav til å bruke dem på bil og hvorfor de to andre kunne bruke dem på hva de ville. Den eneste måten å kontre utydelig lederskap på er å utvise tydeligere lederskap selv. Det er jo et spørsmål også om det er en god idé å kjøpe bil til den summen. Får ofte no gammalt ræl som koster masse å vedlikeholde og som krever masse jobb. Like greit å vente og kjøpe en nyere bil. Eller kjøpe årskort til buss og elsykkel/hoverboard. Endret 28. juli 2017 av Taurean Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå