Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gaver/penger og arv fra familie

Anbefalte innlegg

Hei! Har en del tanker om en ting som har med familien min å gjøre. Mine to søstre har fått/arvet hver sin bil, så dem skulle slippe å selge dem. Bilene har en verdi på ca 30-40 tusen. Alle vi 3 søstrene fikk 20.000 hos en nær onkel for å kjøpe bil, men jeg er den eneste som har måttet brukt de pengene på bil. De andre to har fått gratis og har kunne brukt pengene på andre ting. Begynner å kjenne på litt urettferdighet og syns ikke noe særlig om slik skeivfordeling mellom søsken... Hva syns dere? Noen som har vært borti noe likt?

Endret av Cb2001
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tjener du mer enn dem?

Nei, er pleiemedarbeider i helseyrket med 21% fast stilling og jobber litt ekstra. Ene søstra går på videregående og har jobb og stipend mens andre søstra mi eier egen frisørsalong..

Lenke til kommentar

Noen som har vært borti noe likt?

Foreldrene mine ordnet det slik at min eldre bror fikk kjøpe huset til besteforeldrene mine (bygd på 90 tallet) for 2 millioner under takst hvor jeg ble sittende igjen med ingenting, så joda jeg har vært borti lignende kan en si.

Pratet med advokat om saken og enden på visa er at en bare må svelge det og i samme slengen prøve å ikke ødelegge forholdet til resten av familien :)

Lenke til kommentar

Noen som har vært borti noe likt?

Foreldrene mine ordnet det slik at min eldre bror fikk kjøpe huset til besteforeldrene mine (bygd på 90 tallet) for 2 millioner under takst hvor jeg ble sittende igjen med ingenting, så joda jeg har vært borti lignende kan en si.

Pratet med advokat om saken og enden på visa er at en bare må svelge det og i samme slengen prøve å ikke ødelegge forholdet til resten av familien :)

Huff, blir så utrolig feil syns jeg. Men ja, man må kanskje svelge. Tror likevell jeg skal ta det opp med gamlingene.

Lenke til kommentar

Har du kontakt med dem? Like mye som søskene dine? Er de i pleietrengende alder?

Prøver å føle etter mulige forklaringer på hvorfor de valgte å ta det valget, for for meg så høres det urettferdig ut og ikke noe foreldre burde gjøre sånn uten videre.

Har et kjempebra forhold til familien min, både foreldre og søsken så det skal ikke stå på det. Er vell kanskje jeg som gjør mest for familien av alle søskene i tillegg. Ordner ofte i stand gaver og overraskelser mtp bursdag, ringer og tekster mange ganger i uken. Ingen er i en pleietrengende alder. Endret av Cb2001
Lenke til kommentar

"har måttet" ... du har lært en lekse i hvert fall. Ikke ta imot penger uten å være klar over vilkårene. Det er ikke din feil i dette tilfellet, her er det utydelig lederskap som sender blandede skjulte signaler. Du burde spørre om -hvorfor- du ble stilt krav til å bruke dem på bil og hvorfor de to andre kunne bruke dem på hva de ville. Den eneste måten å kontre utydelig lederskap på er å utvise tydeligere lederskap selv.

Det er jo et spørsmål også om det er en god idé å kjøpe bil til den summen. Får ofte no gammalt ræl som koster masse å vedlikeholde og som krever masse jobb. Like greit å vente og kjøpe en nyere bil. Eller kjøpe årskort til buss og elsykkel/hoverboard.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...