AnonymDiskusjon Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Hjelper antidepressiva mot depresjon? Jeg er deprimert. Anonymous poster hash: 110e9...444 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Ja, gitt at du finner riktig merke ved første forsøk. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 Ja, gitt at du finner riktig merke ved første forsøk. Ok, takk for svar. Anonymous poster hash: 110e9...444 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Det er en del forskning som tyder på at effekten av antidepressiva ikke er bedre enn placebo.Jeg føler at de funker for meg. At de tar den verste støyten, følelsesmessig. Og de har også fungert godt mot angst og PTSD. Men det finnes MANGE typer og som Buffy sier, ikke alle vil funke for deg, litt avhengig av biokjemi antagelig. Jeg traff heldigvis på første forsøk, med paroxetine (Seroxat / Paxil). Har prøvd et par andre men de funket ikke for meg i samme grad. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 Får håpe på et bra merke da. Anonymous poster hash: 110e9...444 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Jepp. Det tar litt tid også som regel, før de funker. Ville ikke seponert dem før jeg hadde prøvd i flere måneder, kanskje så mye som seks av gangen. Den gode nyheten er at det finnes lys i enden av tunnelen. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 Lys ja. Det blir bra... hurra. Får håpe på bra merke, vil ikke ha noe billig-greier. Anonymous poster hash: 110e9...444 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Det bestemmer du selv på apoteket. Men klonene er kjemisk identiske. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 Tror ikke jeg er så veldig deprimert, egentlig. Men livssituasjonen er helt begredelig! Det er ingenting jeg vil, verken med dagen i dag eller "fremtiden". Anonymous poster hash: 110e9...444 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Det er individuelt som det meste her i livet.Ja det finnes depresjoner som kan behandles med antidepressiva, samtidig som det finnes feks hjerneskader som også skaper depresjoner, som antidepressiva overhodet ikke fungerer på.Så det er vel kun en utredning som kan gi deg svaret på det du lurer på, ikke wannabe fastleger i ett diskusjonsforum. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 (endret) Det finnes dyktige folk der ute som kan hjelpe deg med den slags tanker. Vi oppfordrer deg på det sterkeste til å ta kontakt med en av disse for en prat. Du kan også ta kontakt anonymt på nettet gjennom nettsidene til Kirkens SOS. Kriseinformasjon i nødstilfelle Krisetelefonen til Kirkens SOS i Norge: 22 40 00 40 (Teksttelefonen for døve tlf. 55 32 56 97)Kirkens SOS Chat (åpningstid mandag til søndag 18:30-22:30)Akutt selvmordsfare? Ring 113Legevakt: 116 117Krisetelefon for barn og unge: 116 111 Endret 27. juli 2017 av Dragen Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Er tvilsom til at antidepp funker pga placebo, du skal ha prøvd masse rart før du tar medisner og jeg måtte prøve flere typer før jeg fant en som funket. Alle hadde horrible bivirkninger for meg, som virkelig ikke var placebo haha. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 For enkelte kan det nok ha stor effekt, men jeg tror de fleste ikke blir bedre av det, og at dette kan forklare hvorfor det "i sum" blir som placebo. Jaja, ville bare høre andres personlige erfaringer... Anonymous poster hash: 110e9...444 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Ble mer deprimert av medisinen på grunn av bivirkningene Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Da slutter du med dem og leter videre. Jeg måtte gi meg med søken da jeg ikke kan drive å prøve pille etter pille hele tiden (prozac funket, men ga meg horrible bivirkninger), du må helst la de funke i 2-3 mnd før du finner ut om de er rett for deg. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 Jeg tror at for de fleste så finnes ingen "rett" pille. Men joda, sjansen for å finne den øker etter jo flere typer man forsøker. Og det har ikke spesielt med alvorlighets på depresjonen å gjøre heller. Det er en grunn for at mange tar ECT. Og for at noen lever på institusjon. Jeg har lite å klage over sånn sett... Anonymous poster hash: 110e9...444 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Jeg har to meninger om piller: 1) Det -kan være- en "quick fix" mot et dypere problem. Det løser problemet på kort sikt, men det løser ikke de underliggende problemene som fører til depresjonen. Jeg mener dette er et overgrep og bør unngås. 2) Det -kan være- det rette remediet, HVIS individet har en medfødt feil i hjernen/metabolismen, som gjør at man ikke får de rette mengdene av naturlige hormoner og virkestoffer på naturlig vis. Hvordan psykiatere og leger klarer å fastslå dette uten å måle blodverdier over lengre tid, er for meg uforståelig. Etter min mening, er det svært mye feilmedisinéring, og det virker lettere for staten/psykiatere å skrive ut medikamenter enn å JOBBE UT problemene som fører til depresjonen! Ingen blir deprimért uten grunn! Det har skjedd mange overgrep mot menneskesjeler opp gjennom tidene. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 Jeg har to meninger om piller: 1) Det -kan være- en "quick fix" mot et dypere problem. Det løser problemet på kort sikt, men det løser ikke de underliggende problemene som fører til depresjonen. Jeg mener dette er et overgrep og bør unngås. 2) Det -kan være- det rette remediet, HVIS individet har en medfødt feil i hjernen/metabolismen, som gjør at man ikke får de rette mengdene av naturlige hormoner og virkestoffer på naturlig vis. Hvordan psykiatere og leger klarer å fastslå dette uten å måle blodverdier over lengre tid, er for meg uforståelig. Etter min mening, er det svært mye feilmedisinéring, og det virker lettere for staten/psykiatere å skrive ut medikamenter enn å JOBBE UT problemene som fører til depresjonen! Ingen blir deprimért uten grunn! Det har skjedd mange overgrep mot menneskesjeler opp gjennom tidene. Hva mener du med å "jobbe ut problemene"? Høres ut som noe for frustrerte fruer, og ikke sinnslidende. Anonymous poster hash: 110e9...444 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Har prøvd "alle" pillene og NAV systemet hjelper heller ikke Var på et tiltak som funket, men det gikk ut på tid og det var umulig å komme tilbake dit Ble derretter søkt på et lignende tiltak, men på en annen plass, ARGH!!! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 Har prøvd "alle" pillene og NAV systemet hjelper heller ikke Var på et tiltak som funket, men det gikk ut på tid og det var umulig å komme tilbake dit Ble derretter søkt på et lignende tiltak, men på en annen plass, ARGH!!! Godt å høre at man ikke er den eneste!!! Anonymous poster hash: 110e9...444 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå