FB.884806240 Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Om 15-20 år så har de utviklet Litium Air batterier som har nesten samme energi som bensin, men siden elektromotoren er mye mer effektiv enn en flymotor så vil dette fungere. Teorien sier at det vil fungere, så gjenstår det å se hvor lang tid det går. Jeg tipper 20 år. 1 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Hvorfor ikke bruke en mindre batteripakke og hydrogenbrenselcelle? En kg hydrogen inneholder vel ca. 34.000 Wh/kg Du må også ta med vekta og størrelsen på trykktanken som skal holde på hydrogenet. 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) 200 Watt timer pr kilo er ikke mye, kokende vatn inneholder 116 Wt/kg Finnes det ikke noe «greier» som kunne varmes opp for å gi vann damp, som kunne drive en fleretrins turbin, og så avgitt kondenseringvarmen til vingene. Noen som har peiling ? Når det er sagt. Fly er jo bare tull på distanser som Oslo-Trondheim, da 150 km/t er en uproblematisk gjennomsnittsfart for dagens tog. 3 timer er jo ikke mer en en bruker for å komme til å fra flyplass med innsjekking, stress ol. Men så var det dette med bonus kortet da, men selv det må kunne ordnes. Endret 5. januar 2019 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 200 Watt timer pr kilo er ikke mye, kokende vatn inneholder 116 Wt/kg Finnes det ikke noe «greier» som kunne varmes opp for å gi vann damp, som kunne drive en fleretrins turbin, og så avgitt kondenseringvarmen til vingene. Noen som har peiling ? Når det er sagt. Fly er jo bare tull på distanser som Oslo-Trondheim, da 150 km/t er en uproblematisk gjennomsnittsfart for dagens tog. 3 timer er jo ikke mer en en bruker for å komme til å fra flyplass med innsjekking, stress ol. Men så var det dette med bonus kortet da, men selv det må kunne ordnes. Å bygge fly som går på atomkraft ville kunne vert en slik løsning. Tror det har vert vurdert til for risikabelt,selv om endel ubåter har slikt fremdriftsystem Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 200 Watt timer pr kilo er ikke mye, kokende vatn inneholder 116 Wt/kg Finnes det ikke noe «greier» som kunne varmes opp for å gi vann damp, som kunne drive en fleretrins turbin, og så avgitt kondenseringvarmen til vingene. Noen som har peiling ? Når det er sagt. Fly er jo bare tull på distanser som Oslo-Trondheim, da 150 km/t er en uproblematisk gjennomsnittsfart for dagens tog. 3 timer er jo ikke mer en en bruker for å komme til å fra flyplass med innsjekking, stress ol. Men så var det dette med bonus kortet da, men selv det må kunne ordnes. 150 km/t snittfart er uproblematisk med bil, på en god motorvei. Vi mangler bare politikere som sier "ja greit". Denne motorveien, kalt e6, er allerede under oppgradering til autobahnstandard mellom trondheim og oslo. Ja kanskje til og med noen elbiler klarer 150km/t snittfart, dersom porsche og bmw får til superlading som de vil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå