NTB - digi Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Stefan Löfven nekter å gå av etter IT-skandalen Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 (endret) Han veit vell at ved nyvalg så vinner SD , så det ønsker han hvertfall ikke Dette er nok bare en smakbit og toppen av fjellet av hva som kommer og kan komme ut etter mye sourcing, både i Norge, Svergie og resten av verden. Jeg syntes det er bra at GDPR kommer snart! Endret 27. juli 2017 av -Night- Lenke til kommentar
toreae Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Det går jo an at en minister selv (ber om lov til å) trer tilbake? – Jeg tar ansvar for landet. I en sikkerhetspolitisk usikker verden ville det ikke være bra å kaste Sverige ut i en politisk krise, sa Löfven da han torsdag formiddag innledet pressekonferansen i Rosenbad. Det er vel aldri et rett tidspunkt for en krise? Lenke til kommentar
G Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 (endret) Og hvilken tillit skal man vise Støres uttalelser? Han er ihvertfall "inhabil" da han er politiker. Han kan sikkert mene noe om det, men bør Digi.no trykke det? Endret 27. juli 2017 av G Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Hva skal til for at en statsminister må gå? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 "Nekter å gå av"... Har noen krevd det da? Er det ikke 3 andre ministere som er i ilden? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 (endret) I Norge er det en enkel sak. Mistillitsforslag i Stortinget kan stilles, og et rent flertall kan felle regjeringen. I teorien kan Kongen så be samme Statsminister lage ny regjering, men i praksis vil det sjelden skje. Jeg tror det er omtrent likt i Sverige, men muligens litt mer komplisert med tanke på at kongen i Sverige teknisk sett kan felles av Riksdagen hvis jeg husker rett... Endret 28. juli 2017 av Shruggie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå