Tjommien Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Jeg har kjøpt en mobil jeg skal levere som gave til en venn i Øst Europa. Jeg spør om telefonen kan settes opp med russisk språk og det kan den. MEN: Når jeg kommer hjem oppdager jeg at det på esken står: Approved for Nordic Countries. Jeg søker litt på nett og finner ut at det (i hvert fall) betyr at den skal være testet fungerer med de enkelte nettverksbåndene pluss at den er testet fungerer med nordiske SIM-kort. Det gjør at jeg stiller meg flere spørsmål. - vil telefonen fungere i Øst Europa? - Gjelder dette bare hvis telefonen er satt opp med norsk Sim kort før jeg reiser hjemmefra? Dvs bytter til østeuropeisk SIM-kort når jeg kommer dit? - hva med Android oppgraderinger. Vil disse bli gjennomført? -- Dersom den ikke blir satt opp med et norsk SIM-kort først -- Blir satt opp med et norsk SIM-kort først. Er det andre ting jeg burde spurt om i denne sammenhengen? Litt kjedelig å kjøpe en mobil hvis jeg ikke kan gi den som presang..... Lenke til kommentar
Zimba Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Hvilken mobil er det snakk om? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Hvilket land er "Øst Europa"? Lenke til kommentar
Tjommien Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 S7 Edge - HviteRussland Lenke til kommentar
Zimba Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 (endret) Ikke noe problem å bruke denne i Hviterussland i forhold til frekvenser.Der bruker de samme frekvenser som oss, GSM/2G på 900/1800, 3G på 900/2100 og 4G/LTE på 1800 og 2600.Men jeg vet at noen Samsung-telefoner er regionlåst. Dvs. at den må aktiveres med et SIM-kort fra en nordisk operatør først før den er åpen for alle operatører. Er det en sticker som sier noe om det på eska? Endret 27. juli 2017 av Ziiimba Lenke til kommentar
Tjommien Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 Det står SSMG93532GOTN og deretter Telenor Q4 2016. Men jeg kjøpte den uten abb. Er den likevel bundet til Telenor? Lenke til kommentar
Tjommien Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 Det står SSMG93532GOTN og deretter Telenor Q4 2016. Men jeg kjøpte den uten abb. Er den likevel bundet til Telenor? SAMG93532GOTN Lenke til kommentar
Zimba Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Det står SSMG93532GOTN og deretter Telenor Q4 2016. Men jeg kjøpte den uten abb. Er den likevel bundet til Telenor? Den skal ikke våre operatørlåst, dersom det er det du tenker på. Telenor låser ikke nyere Samsung-telefoner. Den har muligens egen firmware som er laget spesielt for Telenor, da har den blant annet apper som Min Sky og Mitt Telenor. Disse appene kan deaktiveres, men ikke slettes. Lenke til kommentar
Lund. Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Den er ikke operatørlåst (Telenor har sluttet å selge telefon med bindingstid (swap)), men vil være forhåndsinstallert med apper som Min sky, Mine kontakter og Mitt Telenor Disse appene kan man ha selv om man er kunde med annen operatør, eks: Har man Telia, vil man likevel ha 2GB lagring i MinSky inkludert. Lenke til kommentar
Tjommien Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 Takk for svar! Da forstår jeg det slik at jeg må bruke tlf en gang med et norsk simkort før jeg gir tlf som gave til venn med utenlandsk sim. Lenke til kommentar
Tjommien Skrevet 31. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2017 W Ikke noe problem å bruke denne i Hviterussland i forhold til frekvenser. Der bruker de samme frekvenser som oss, GSM/2G på 900/1800, 3G på 900/2100 og 4G/LTE på 1800 og 2600. Men jeg vet at noen Samsung-telefoner er regionlåst. Dvs. at den må aktiveres med et SIM-kort fra en nordisk operatør først før den er åpen for alle operatører. Er det en sticker som sier noe om det på eska? Take for tipset! Lenke til kommentar
Tjommien Skrevet 31. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2017 Den er ikke operatørlåst (Telenor har sluttet å selge telefon med bindingstid (swap)), men vil være forhåndsinstallert med apper som Min sky, Mine kontakter og Mitt Telenor Disse appene kan man ha selv om man er kunde med annen operatør, eks: Har man Telia, vil man likevel ha 2GB lagring i MinSky inkludert. Lenke til kommentar
Tjommien Skrevet 5. august 2017 Forfatter Del Skrevet 5. august 2017 Jeg vil bare melde at alt fungerer greit. Riktig er det også at Telenor sine Apper liggr der forhåndsinstallert 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå