Gå til innhold

Er Bluboo S1 en god telefon?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Telefonen virker utvilsomt bra, men greit å lese dette først kanskje?

http://itavisen.no/2017/08/03/advarer-mot-kinesiske-billigtelefoner-amazon-stanser-salget/

BLU og BluBoo er to forskjellige merker.

Var faktisk noen populære ROM fra kina til min Note 4 som var infisert med slikt, men ble heldigvis oppdaget raskt.

Blir nok raskt funnet ut om disse og skulle være infisert. Bluboo har hatt stor suksess med tidligere telefoner, så dumt om dem skylle skyte seg i foten med dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Valgte å avbestille telefonen i dag.

Er kommet reviews på YouTube nå, og telefonen mangler både lys-sensor og proximity sensor (så skjermen slukker seg ikke om du løfter telefonen til øret)

Dette er funksjoner man tar for gitt i 2017, og det står faktisk på gearbest sin side at telefonen har dette.

Følte ikke orket for å bruke en "manuell" smarttelefon :p

Ellers er telefonen ganske snasen.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Bare husk at det har aldri vært en typisk "kina-mobil" som har hatt et bra kamera. Så om det er viktig for deg, bør du vurdere noe annet.

Lenke til kommentar

Bare husk at det har aldri vært en typisk "kina-mobil" som har hatt et bra kamera. Så om det er viktig for deg, bør du vurdere noe annet.

Nei kamera på slike er alltid bare "ok". Men til snapchat burde det gå greit :p dama har en S8+ så bruker å låne den om jeg trenger å ta skikkelige bilder.

Største problemet virker å være utrolig buggete software til kamera. S1 sliter blandet annet med at fokus endrer seg konstant under filming og man hører tydelig lensa jobber på opptaket.

Lenke til kommentar

Kommet enda flere reviews nå, og telefonen er full av bugs og irritasjonsmomenter.. Glad jeg avbestilte.

Gikk for det helt motsatte av hva jeg var ute etter. En "dyr" telefon med masse ramme.

Oneplus 5. Kinesisk om ikke annet.

Oneplus 5 er da i det minste skikkelige greier, da! I motsetning til en plastleke med litt mobilelektronikk inni, som jeg regner med de Blu-telefonene i bunn og grunn er.

Lenke til kommentar

Kommet enda flere reviews nå, og telefonen er full av bugs og irritasjonsmomenter.. Glad jeg avbestilte.

Gikk for det helt motsatte av hva jeg var ute etter. En "dyr" telefon med masse ramme.

Oneplus 5. Kinesisk om ikke annet.

Oneplus 5 er da i det minste skikkelige greier, da! I motsetning til en plastleke med litt mobilelektronikk inni, som jeg regner med de Blu-telefonene i bunn og grunn er.

Korrekt. Stock android (og allerede bøttevis av custom roms og kernels på XDA) og heftigste hardware man får tak i gjorde fristelsen for stor.

Men hadde vært morsomt å teste en slik kinatelefon. Tror muttern sin 5 år gamle Huawei synger på siste verset, og en kinatelefon vil vel fint kunne svare på noen sms om dagen og sjekke facebook en gang i uka.

BluBoo sin andre nye telefon ser jo faktisk ganske bra ut den og til 1300kr: https://youtu.be/J7FTQ_JZZtA

Men er sikkert like søppel produsert.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Men hadde vært morsomt å teste en slik kinatelefon. Tror muttern sin 5 år gamle Huawei synger på siste verset, og en kinatelefon vil vel fint kunne svare på noen sms om dagen og sjekke facebook en gang i uka.

BluBoo sin andre nye telefon ser jo faktisk ganske bra ut den og til 1300kr: https://youtu.be/J7FTQ_JZZtA

Men er sikkert like søppel produsert.

Høres ut som Umidigi Crystal vil passe bra til mora di. En pris på rundt $100.

Alternativt har du jo Umi Z med enda bedre spec.

https://www.kimovil.com/en/compare/umi-z,umidigi-crystal-pro,umidigi-z-pro

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Vurderer å bestille en femtenhundrekroners kinamobil jeg også. Bezelless telefoner må snus opp ned for selfie, mangler ofte notification light og har fingerprint bak.

Selv vil jeg ha notification light og finger print foran, og så bør telefonen selvsagt se pen ut. 

UmiDIGI Crystal har notification light foran og ser unektelig bra ut. Skal google litt før jeg bestemmer meg. Jeg undres hvordan lyden i høytaleren er når jeg snakker med folk - den er jo "usynlig".
Lenke til kommentar

Vurderer å bestille en femtenhundrekroners kinamobil jeg også. Bezelless telefoner må snus opp ned for selfie, mangler ofte notification light og har fingerprint bak.

Selv vil jeg ha notification light og finger print foran, og så bør telefonen selvsagt se pen ut. 

UmiDIGI Crystal har notification light foran og ser unektelig bra ut. Skal google litt før jeg bestemmer meg. Jeg undres hvordan lyden i høytaleren er når jeg snakker med folk - den er jo "usynlig".

https://www.gearbest.com/promotion-leagoo-kiicaa-mix-special-1526.html

Er en tredje telefon og i samme kategori.

Forøvrig vanvittig fornøyd med min Oneplus 5. Veldig glad jeg spytta inn noen tusenlapper ekstra for denne telefonen er virkelig fantastisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ha-ha, den ser dønn lik ut som Doggee og BluBoo sin - men jeg mener å leste at kameraet er litt forskjellige på disse to. Den ene har Sony kamera og den andre Samsung. Mon tro hva Leagoo har, og får meg veldig viktig: om den har notificaton light.

Lenke til kommentar

Kamera er forsjellig ja, og begge er ganske dårlige.

i tillegg har begge en stor bug når man filmer som gjør at linsa hele tiden "leter etter fokus" og gjør videoen kvalmende å se på.

Om det er hardware eller software som er feilen vites ikke. heller ikke om dem har planer om å fikse dette.

Tipper den tredje telefonen har Sony kamera. Er veldig vanlig med Sony kamera i kinatelefoner.

Hvorfor Dogee gikk for Samsung vites ikke. Kanskje dem fikk god deal på kamera når dem kjøpte amoledskjerm hos dem :p

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...