Gå til innhold

Er Bluboo S1 en god telefon?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Lurer litt på disse superbillige kinatelefonene med lite rammer, og har kommet over "Bluboo S1"

http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_647663.html?wid=11

Dette er vistnok en "kopi" av Doogee Mix, men med 1080 IPS skjerm istede for 720P Amoled.

Til 1500kr så virker dette å være en flott telefon. Kan fint kjøpe 4 av den og alikevell komme billigere unna enn å kjøpe toppmodellen til Samsung eller iPhone.

Virker å støtte alle norske bånd og.

Noen forslag til andre gode kinatelefoner uten rammer? Har tittet på elephone S8 og Maze Alpha, men etter 3 år nå med Note 4 så har jeg følt at jeg vil ha en telefon som er litt mindre...

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

Lurer litt på disse superbillige kinatelefonene med lite rammer, og har kommet over "Bluboo S1"

http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_647663.html?wid=11

Dette er vistnok en "kopi" av Doogee Mix, men med 1080 IPS skjerm istede for 720P Amoled.

Til 1500kr så virker dette å være en flott telefon. Kan fint kjøpe 4 av den og alikevell komme billigere unna enn å kjøpe toppmodellen til Samsung eller iPhone.

Virker å støtte alle norske bånd og.

Noen forslag til andre gode kinatelefoner uten rammer? Har tittet på elephone S8 og Maze Alpha, men etter 3 år nå med Note 4 så har jeg følt at jeg vil ha en telefon som er litt mindre...

Sett litt på denne selv. Lekker "rammeløs" mob, som har alle de aktuelle frekvenser. Helt rammeløs er den jo ikke, og rammene virker en god del større i denne videoen, enn på de (manipulerte) bildene. https://www.youtube.com/watch?v=tLzqYKZnnIw Regner med at kameraet er ganske labert, og ingen OIS. Optisk bildestabilisering mangler jo også hos en del andre telefoner som er en del dyrere. Og hva kan man regne med til den prisen? Kan man regne med at kameraet er vesentlig dårligere enn på Moto G5 Plus eller A5 2017. Lurer også litt på kvaliteten på skjermen. Ingen hurtiglading, ac wifi eller 3.5 hodetlf.utgang (usb c overgang medfølger) og kun bluetooth version 4.0. Ingen NFC. Og hva med lyden?

Har ikke sett andre "rammeløse" alternativer enn de du nevner, dessverre. 

Lenke til kommentar

Med telefoner bestilt fra Kina har man vel heller ikke reklamasjonsrett utover 1 års garanti, og må evt. sende den til Kina for egen regning.

Har hatt en del reklamasjoner fra selgere i kina på ting jeg har handlet. Som oftest sender de deg nytt produkt kostnadsfritt eller så får du delvis eller helvis retur av penger.

Men er vel maks ett år ja.

Men det er en risiko å ta ja. Men telefonene er jo så himla billigere at man lett kan ofre det.

Dem kjørte foresten denne til 80usd helt i starten (bare 10stk per dag eller noe slikt). Det er den garantert værdt iallefall.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Er det noe å spare på å kjøpe billige "Kina-telefoner" lenger? Kan de by på mer enn f.eks. Moto G5 som koster 2000 kroner og som du får tak i med et minimum av hazzle?

Lenke til kommentar

Rammene er en del større ja. Ca like stor som på Dogee Mix som har vært ute en stund.

Virker som dem har brukt samme "skall" på disse.

https://goo.gl/images/drS9Jz

Fortsatt kompakt og fint design.

Vanskelig å si noe om kamerakvaliteten før noen har fått testet dem, men er sikkert helt ok slik andre kinatelefoner med sony sensor er.

Designet er fortsatt bra ja, om enn ikke like fint som på bildene til GearBest med mindre rammer. Vet ikke noe særlig om Sony sine sensorer, og om alle bra. Men trodde optikken hadde en god del å si også?

Lenke til kommentar

Med telefoner bestilt fra Kina har man vel heller ikke reklamasjonsrett utover 1 års garanti, og må evt. sende den til Kina for egen regning.

Har hatt en del reklamasjoner fra selgere i kina på ting jeg har handlet. Som oftest sender de deg nytt produkt kostnadsfritt eller så får du delvis eller helvis retur av penger.

Men er vel maks ett år ja.

Men det er en risiko å ta ja. Men telefonene er jo så himla billigere at man lett kan ofre det.

Dem kjørte foresten denne til 80usd helt i starten (bare 10stk per dag eller noe slikt). Det er den garantert værdt iallefall.

Ja, de er billige. Men på de 1500 kan du vel legge til mva og behandlingsgebyr på til sammen rundt 500 kr. Så er det selvsagt det med reklamasjonsrett og garanti, tilbakesending med kostnader (hos GearBest må du iallefall dekke returkostnad selv). Så er det den økte tiden det tar med retur, tilbakrsending og evt økt behandlingstid. Er det bare 10 stk pr dag, er det nok så godt som umulig å få den til 80 USD er jeg redd. Men det er den nok iallefall verdt ja. 

Lenke til kommentar

Er det noe å spare på å kjøpe billige "Kina-telefoner" lenger? Kan de by på mer enn f.eks. Moto G5 som koster 2000 kroner og som du får tak i med et minimum av hazzle?

Er nok design som er akilleshælen når det gjelder Motorola. Iallefall for dem som er opptatt av design, og når det finnes en god del mobiler som er en god del penere til tilsvarende pris. Ellers vil jeg tro Motorola sine telefoner er et bedre alternativ på mange måter, også tatt i betraktning reklamasjonsrett og garanti. 

Lenke til kommentar

Ville nok aldri anbefalt en kinatelefon til en vanlig mobilbruker som vil ha noe billig som fungerer bra.

Der er Motorola kongen for tiden.

Kinatelefoner er for de som er nysgjerrig på slikt.

Enda en ulempen med disse er vel at prosessorene er temmelig låst, så får neppe lekt så mye med custom rom osv.

Dog kan man bare kjøpe en ny telefon når softwaren skranter :p

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Telefonen lanseres på Aliexpress i morgen: https://bluboo.aliexpress.com/store/2404044?spm=2114.search0104.0.0.7NlHnX

Om den er latterlig billig der og kommer jeg nok til å prøve en slik.

Surt med bare Bluetooth 4.0 dog. Frykter det vil tømme batteriet på smartklokken min vesentlig raskere da 4.1 og nyere er mere strømvennlig.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Kjøpte den for 1300kr på Aliexpress. Kommer på 1600 levert hos meg.

Følte jeg måtte teste den.

Får sikkert solgt den for en tusenlapp om den skulle være ubrukelig for meg

Fikk med noen trådløse øretelefoner og, men dem gir jeg nok bort ned en gang da jeg har nok av slike.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Kjøpte den for 1300kr på Aliexpress. Kommer på 1600 levert hos meg.

Følte jeg måtte teste den.

Får sikkert solgt den for en tusenlapp om den skulle være ubrukelig for meg

Fikk med noen trådløse øretelefoner og, men dem gir jeg nok bort ned en gang da jeg har nok av slike.

Spent på å høre korleis den funker!

Lenke til kommentar

Dette er telefoner med ganske brede rammer, hvor de kun har fjernet stripen i toppen.

Ja absolutt, men at toppen er borte gjør telefonen vesentlig mere kompakt.

Og til 1300kr skal man slite med å finne en telefon som ser og yter bedre.

Til den prisen er det mye telefon for pengene, ja!

Lenke til kommentar

Dette er telefoner med ganske brede rammer, hvor de kun har fjernet stripen i toppen.

Ja absolutt, men at toppen er borte gjør telefonen vesentlig mere kompakt.

Og til 1300kr skal man slite med å finne en telefon som ser og yter bedre.

Billig er den, og sikkert veldig bra telefon for prisen. Men totalpris blir vel litt mer enn 1300 kr da. Med pris på 170 USD inkl. frakt, og nåværende kurs, blir vel den endelige prisen mer som dette: 

GxuQ1bA.png

Endret av Xorak
Lenke til kommentar

167.99 usd (er noen rabattkuponger man kan aktivere)

Pluss fikk headsett som koster 10USD med på kjøpet (det er sikkert verdt 2kr egentlig)

Men ja du har rett, jeg regnet bare på 25℅ og tenkte ikke på gebyret som posten skal ha.

Sist kjøpte jeg fra USA (en 3Dprinter til noen tusen) og da slapp jeg unna postens tollgebyr siden det ble levert med DHL til norge og måtte bare betale 25% mva.

Og ellers har jeg bare brukt eBay sin Global shipping hvor man betaler alt på forskudd og er ferdig med det.

Men ja blir litt dyrere da. Får se om dem skriver lavere verdi på pakken slik DX.com f.eks gjør :p

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...