Gå til innhold

Fornemmelse for mord (TV)...

Gjest medlem-23990

Anbefalte innlegg

Enig. Men kan vi ikke heller kalle dem folk med lav utdannelse/religiøse eller spirituelle. Kan ikke tenke meg at en akademiker eller realist kan ta noe av disse programmene som annet en underholdning (svært dårlig underholdning.)

Og hvorfor kan ikke folk med en høy utdfannelse ta slike program seriøst? Det handler om tro, ikke viten! End of story!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enig. Men kan vi  ikke heller kalle dem folk med lav utdannelse/religiøse eller spirituelle. Kan ikke tenke meg at en akademiker eller realist kan ta noe av disse programmene som annet en underholdning (svært dårlig underholdning.)

Og hvorfor kan ikke folk med en høy utdfannelse ta slike program seriøst? Det handler om tro, ikke viten! End of story!

Hvorfor er det f.eks større sjanse for at en fattig er religiøs enn en rik? Hvorfor faller fattige så lett for det kristne budskap, og sluker jesus og halleluja blindt? det kommer av mangel på utdannelse/kunnskap (eller en ekstrem interesse for alternativt nettverk).

I tillegg vet vi at "fattige" ser mye mer på TV enn "rike"/velutdannede.

Lenke til kommentar

Sånn apropos Nigeria-svindelen, min far fikk brev fra et "spansk" lottoselskap som ville ha det til at vi hadde vunnet 3 mill. dollar, men de fikk vi bare hvis vi først sendte ti prosent av beløpet til dem... Et raskt søk på nettet, og vips, alle beobere i St. Pete i Florida hadde fått brevet... Det eneste som var kjedelig var at vi måtte ringe FBI da.... Hehehehe, skjønner ikke at noen kan gå på sånt. Hvis du sender ti prosent av beløpet får du beløpet! Ja!

Lenke til kommentar
Hvorfor er det f.eks større sjanse for at en fattig er religiøs enn en rik?

Jeg tror det er viktig å se religiøsitet ikke bare som et trosfenomen. Å tilhøre en menighet gir deg også en sosial arena og religiøse aktiviteter har en underholdningsverdi. I tillegg er det gratis eller svært rimelig.

Annen sosial virksomhet er gjerne dyrere.

Det samme med TV - det er billig underholdning. Annet mediekonsum er dyrere.

Lenke til kommentar

Har ikke sett en eneste episode av dette latterlige programmet. Jeg hørte et intervju med mora til hun som forsvant i Stavanger.. Tina Jørgensen hun het? uansett, hun hadde blitt kontaktet av 'synske' og fikk høre de forferdeligste ting om sin datter.. alt sammen viste seg selvfølgelig å være oppspinn fra ende til annen, og moren fikk problemer etterpå pga det de synske hadde beskrevet osv.

Men problemet er ikke TVN, det er at folk ser på det. Folk har all makt når det gjelder det som er i media. Media tenker kun på en ting, tjene penger.

At det er et hån mot de døde er en annen sak. De mener vel selv at de viser respekt til de døde ved å prøve å finne ut hva som virkelig skjedde osv.. hehe

Lenke til kommentar
Men problemet er ikke TVN, det er at folk ser på det. Folk har all makt når det gjelder det som er i media.

Jeg er delvis uenig med deg.

Tilbud skaper etterspørsel.

Jeg er uenig med deg igjen... tilbud skaper etterspørsel? den høres tvilsom ut..

Det vil altså si at ingen var interessert i synske før TVN begynte med dette programmet.. og når det startet var plutselig masse mennesker interessert i synske?

Så TVN sitter der og skal velge ut program.. så tenker de... hmm.. hvilket program skal vi tilby så det blir mer etterspørsel... jo, vi tar det med de synske.. det er et bra program...

hehe

Lenke til kommentar

Jeg snakker om etterspørselen etter et bestemt produkt, ikke generelle preferanser.

Hvis TVNorge hadde gjennomført en markedsundersøkelse der de spurte om hva slags programmer folk ønkser seg ville IKKE et program der synske etterforsker uløste drapsgåter komme langt opp på listen.

Det ville komme høyere opp på listen dersom TVNorge ga konseptet som et svaralternativ. Men da er det TVNorge som har gitt et tilbud først.

Lenke til kommentar
Jeg snakker om etterspørselen etter et bestemt produkt, ikke generelle preferanser.

Hvis TVNorge hadde gjennomført en markedsundersøkelse der de spurte om hva slags programmer folk ønkser seg ville IKKE et program der synske etterforsker uløste drapsgåter komme langt opp på listen.

Det ville komme høyere opp på listen dersom TVNorge ga konseptet som et svaralternativ. Men da er det TVNorge som har gitt et tilbud først.

Mulig du har rett.. menne jeg står på det at folk bestemmer hva som er i media. Er det veldig lite folk som ser på programmet tas det av plakaten osv.

Men at media kan drive reklame for å øke etterspørselen er jo klart.. men bare til en viss grad. De kan ikke bestemme seg for at dette programmet skal være lønnsomt f.eks. Det er nesten det man får inntrykk av når du sier tilbud skaper etterspørsel i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

Man lager et konsept man tror man kan generere nok etterspørsel etter til at konseptet lønner seg. Man tester produktet mot et representativt utvalg. Man foretar en risikovurdering.

Mitt poeng er at media ofte frifinner seg for moralsk ansvar - de hevder at de "gir bare folk det de vil ha" og implisitt er det derfor "folk" som har skylda - og ikke media.

Forøvrig har du helt rett.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Religion gir de fattige et håp.

Pluss alle andre som ikke ser en retning i livet sitt, som har det shitty, som ikke ser poenget med å leve, etc, etc.

Religion gir deg alle svarene og håpet du trenger i en liten og enkel pakke.

IT'S SO EASY! :dribble:

Er ikke rart at Valen lagde parodi av dette tåpelige programmet.

"Jeg tror de er begravet et sted... eller så er de ikke begravet..."

ÅÅ??? Nei, sier du det?

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...