Tarzan93 Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 nå er det mulig jeg er på tynn is, men jeg inbiller meg at man kan bygge noe man kaller en hackintosh. dvs at man installerer OS X på en "vanlig maskin". Har levd med både mac, og windows tidligere og syns at begge er solide operativsystem, og at det faller på smak og behag og hva det skal brukes til. Har også litt erfaring med Linux Mint som jeg har installert på en eldre maskin. Det er jo gratis å prøve, og jeg har bare positivt å si om det. Ang at maskiner blir tregere og tregere over tid så kan jeg si at jeg ikke har opplevd noe av dette selv. Maskinen min er fra 2011 uten oppgraderinger. Hvis jeg har forstått rett , så kan jeg både ha instalert windows og linux på samme PC? Ja det er ikke noe problem. velger ved oppstart av maskinen hva du vil bruke da. ganske sikker på at du kan installere det på minnepenn også. Kanon! Skal innstalere det nå Lenke til kommentar
Doge Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Apple MacBook er anbefalt produkt, men jeg anbefaler ikke å kjøpe MacBook Air. Innmaten er helt ok, men skjermen er meget dårlig. Da tenker jeg på panelet. Fargen er helt blass. Ellers er det MacBook 12" og MacBook Pro 13" som brukes her i huset. Bruker Windows 10 på stasjonæren, har vurdert flere ganger å installere Hackintosh, men har ikke tatt meg tid til det eller hatt behovet med å ha OSX på stasjonæren også Hei! Så bra du er fornøyd med Mac Kan jeg spørre hva du liker best med mac? Hva er det med operativsystemet som du foretrekker over windows? Jeg synes det er flere elementer som gjør at jeg foretrekker Macen som en laptop over en Windows laptop. Jeg liker designen, den er kompakt og lett. Trackpaden på Macen er overlegen, tror den nærmeste på Windows verden er Dell XPS 13/15 og Lenovo sin X1 serien. Tastaturet er digg å bruke, da snakker jeg om 2015 modellen til MacBook Pro. De nyeste MacBook og MacBook Pro 13/15 kjører sånn butterfly keyboard, så man får ikke haptic/feedback. Er ikke helt fan av det enda, men har kommet seg litt over her og der. Jeg bruker hovedsakelig iMovie(amatør videoeditor) og vurderer å gå over til Final Cut Pro. Ellers ønsker/håper jeg at Windows kommer tilbake med en oppdatert versjon av Windows Movie Maker for Windows 10, for da kan jeg også bruke stasjonæren hjemme til å redigere video også. Er ikke så veldig keen på å betale mnd betaling for Adobe (enda). Jeg har prøvd å spille casual spill på Macen, men da går viftene i et. Så stasjonæren går for gaming her i huset Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 Apple MacBook er anbefalt produkt, men jeg anbefaler ikke å kjøpe MacBook Air. Innmaten er helt ok, men skjermen er meget dårlig. Da tenker jeg på panelet. Fargen er helt blass. Ellers er det MacBook 12" og MacBook Pro 13" som brukes her i huset. Bruker Windows 10 på stasjonæren, har vurdert flere ganger å installere Hackintosh, men har ikke tatt meg tid til det eller hatt behovet med å ha OSX på stasjonæren også Hei! Så bra du er fornøyd med Mac Kan jeg spørre hva du liker best med mac? Hva er det med operativsystemet som du foretrekker over windows? Jeg synes det er flere elementer som gjør at jeg foretrekker Macen som en laptop over en Windows laptop. Jeg liker designen, den er kompakt og lett. Trackpaden på Macen er overlegen, tror den nærmeste på Windows verden er Dell XPS 13/15 og Lenovo sin X1 serien. Tastaturet er digg å bruke, da snakker jeg om 2015 modellen til MacBook Pro. De nyeste MacBook og MacBook Pro 13/15 kjører sånn butterfly keyboard, så man får ikke haptic/feedback. Er ikke helt fan av det enda, men har kommet seg litt over her og der. Jeg bruker hovedsakelig iMovie(amatør videoeditor) og vurderer å gå over til Final Cut Pro. Ellers ønsker/håper jeg at Windows kommer tilbake med en oppdatert versjon av Windows Movie Maker for Windows 10, for da kan jeg også bruke stasjonæren hjemme til å redigere video også. Er ikke så veldig keen på å betale mnd betaling for Adobe (enda). Jeg har prøvd å spille casual spill på Macen, men da går viftene i et. Så stasjonæren går for gaming her i huset Takk for et utfyllende svar ! Skal ned på elkjøp å teste en mac, prate litt med personalet, og så får vi se. Har fortsatt ikke utelukket mac helt Men det blir nok mest sannsynlig en windows maskin. Bra du er fornøyd med kjøpet! Tror jeg sitter litt på gjerdet frem til september, så får vi se hva jeg ender opp med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå