AnonymDiskusjon Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Hei! Dersom jeg for eksempel har levert en søknad inn til behandling hos finanstilsynet og de har en 5 ukers frist til å svare meg, samt. jeg har betalt inn 30000kr for behandling av søknaden. Dersom jeg forhører meg med dem ossen det ligger an med søknaden 7 dager før fristen for å få svar tilbake av de og de sier de ikke har funnet søknaden, og at jeg ikke kan forvente svar innen disse 7 dagene. Har jeg krav på noe erstatning eller lignende? Dette går utover min bedrift, i tillegg er det surt når jeg har betalt 30000kr for å få behandlet søknaden, og de ikke gjør deres jobb ordentlig! Takk for svar! Anonymous poster hash: b9961...041 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Beste du kan gjøre er ofte å omgå byråkratiet på en eller annen måte. Om de gjør feil i saksbehandlingen eller rett og slett lyver kan du selvsagt bruke store summer på advokat og krysse fingrene og håpe på at du har fått vinnerloddet. Lenke til kommentar
tven Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Har det offentlige opptrådt uaktsomt eller med forsett? Kan du dokumentere at du har sendt inn søknaden? Kan du dokumentere tapet? Og er 5 uker forventet saksbehandlingstid(veiledende) eller med hvilken hjemmel er den fristen satt? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 (endret) En lengre saksbehandlingstid enn antatt er generelt sett ikke erstatningsutløsende for det offentlige. For øvrig er det kun betalingsforetak og e-pengeforetak som har saksbehandlingsgebyr (og inkassobevillinger, men den er på 4R), og Finanstilsynet oppgir ikke fem ukers saksbehandlingstid for noen av disse gruppene. Endret 27. juli 2017 av krikkert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå