VRK18 Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Hvordan klarer venstresiden å kombinere sterkt engasjement for homofiles rettigheter med sterk toleranse og i mange tilfeller nærmest en beundring for islam? Islam er jo som vi vet ikke veldig begeistret for homofili. 4 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Hvorfor dikter du opp stråmenn du kan kalle for hyklere? 6 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 26. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2017 Hvorfor dikter du opp stråmenn du kan kalle for hyklere? Du mener at det ikke er noen sammenheng mellom politisk tilhørighet og toleranse for islam? 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) Jeg mener at du snakker om en fiktiv person og påfører denne personen sine egenskaper til en større gruppe. Jeg kan ikke snakke for på venstresiden, men det er ikke vanskelig å tenke seg hvordan man kan akseptere to motstridende grupper uten å måtte stille seg ansvarlig for hva de selv måtte stå for. Politisk ideologi sikter seg mot et ideologisk mål, og det er trolig å få til inkludering av homoseksuelle, samt fremmedkulturelle. Akseptanse for homofobi står ikke på dagsordenen til gladkommunistene, så lang jeg vet. Hvor realistisk det er, er oppe til debatt. Endret 26. juli 2017 av Gavekort 4 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 26. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2017 Jeg mener at du snakker om en fiktiv person og påfører denne personen sine egenskaper til en større gruppe. Jeg kan ikke snakke for på venstresiden, men det er ikke vanskelig å tenke seg hvordan man kan akseptere to motstridende grupper uten å måtte stille seg ansvarlig for hva de selv måtte stå for. Politisk ideologi sikter seg mot et ideologisk mål, og det er trolig å få til inkludering av homoseksuelle, samt fremmedkulturelle. Akseptanse for homofobi står ikke på dagsordenen til gladkommunistene, så lang jeg vet. Hvor realistisk det er, er oppe til debatt. Du ser ikke at det er noe hyklersk å utgi seg for å være en forkjemper for homofiles rettigheter samtidig som man forsøker å stemple kritikk av islam som høyreekstremisme? 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) For å være dønn ærlig, nei. Jeg ser heller ikke hvordan man ikke kan like både sauer og hunder, uten at man må dra ulver som spiser sauer inn i debatten. Endret 26. juli 2017 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Ja. Men det må ikke ta fokuset fra at jeg fortsatt mener at din logikk er feilaktig. 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Det er jo en klar motsetning mellom å påstå at man er for homofiles rettigheter samtidig som man ønsker å "importere" mange mennesker fra en kultur som ser ned på homofile og gjerne ønsker dem døde også. 3 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 26. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) Ja. Men det må ikke ta fokuset fra at jeg fortsatt mener at din logikk er feilaktig. Du har rett til å mene det. Det er jo en klar motsetning mellom å påstå at man er for homofiles rettigheter samtidig som man ønsker å "importere" mange mennesker fra en kultur som ser ned på homofile og gjerne ønsker dem døde også. Jeg vil også påstå det, men Gavekort er uenig. Endret 26. juli 2017 av VR-katten Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Det er jo en klar motsetning mellom å påstå at man er for homofiles rettigheter samtidig som man ønsker å "importere" mange mennesker fra en kultur som ser ned på homofile og gjerne ønsker dem døde også. At innvandrere er muslimer er ikke en nødvendighet, og at de er homofober og ønsker å ødelegge for homofiles rettigheter er ikke en nødvendighet. Dette er dessuten klassisk sort-hvitt argumentering, der man enten må være for muslimer eller for homofiles rettigheter. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Det er en sammenheng mellom politisk tilhørighet og toleranse for mennesker som er annerledes.Det stemmer.Norsk høyreside -- spesielt kristne -- akseptere ikke homofiles rettigheter før langt inn på 2000 tallet.Jeg, på venstresiden, ønsker å se Islam begynne prosessen venstresiden har dratt med seg kristendommen de siste par hundre årene, ved å trekke Islam gjennom samme modningsprosessen.Da trenger vi å påvirke muslimer til å akseptere homofili som naturlig, gjerne gjennom at muslimske barn får kunnskaper om emnet i barneskolen.Som vi leser i Trump-tråden, trådene om global oppvarming og evolusjon -- så lærer simpelthen ikke voksne mennesker med indoktrinerte syn ny informasjon, om denne nye informasjonen bryter med deres verdensbilde, uansett hvor fordreid og feilaktig dette verdensbildet er.Vi har uansett ikke muslimsk innvandring til landet -- men forsøker å gjøre det beste ut av muslimske asylsøkere sin situasjon.Mens høyresiden har en tradisjon for etnisk rensing og det å la være å ta i mot flyktninger -- perfekt representert av høyre-ekstreme sin behandling av jødene under andre verdenskrig, og hvordan høyre-lenende samfunn nektet å ta i mot jødiske flyktninger, mens venstresiden kjempet mot de høyreekstreme. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Men bottom-line er vel at du som en på venstresiden ikke tar i betraktning konflikten mellom homofobe muslimer og homofile når du er for innvandring og for homofiles rettigheter, men lager et kompromiss? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Asylsøknader handler åpenbart om å slippe asylsøkere inn i landet fordi mennesker trenger asyl, og så gjøre det beste ut av det.Spør jødene om hva de synes om land som ikke tar i mot flyktninger.Men når vi tar i mot flyktninger, så synes jeg det ikke er greit om flyktningene er respektløse ovenfor nasjonens innbyggere som allerede bor der, eller andre asylsøkere. Det tror jeg ikke noen på venstresiden mener er greit.En viss grad av toleranse for primitive meninger må utvises, men det må være nulltoleranse for mangel på toleranse;Muslimer i Norge -- norske muslimer, jødiske muslimer, arabiske muslimer eller andre muslimer -- får være så gode å akseptere at homofile er dem likeverdige, for staten og den kritisk tenkende delen av folket for øvrig.Hvis muslimsk hets mot homofile blir et problem, så må det gjøres noe med.Vi har nok med våre egne høyreekstreme og kristne som hetser homofile. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Mens høyresiden har en tradisjon for etnisk rensing Lalalalalaa Du er klar over at jeg lett kan legge frem tall som viser at totalitære venstreideologier har drept maange flere enn noen høyre ideologier noensinne har gjort? Og tiden da media lurte folket til å tro at nazisme og alt annet den ikke likte = "høyreekstremisme" er forbi. Det ser man bla. av at media nå endelig har sluttet å kalle "den nordiske motstandbevegelsen" for høyreekstreme, men det korrekte nynazister. Og nynazister er ikke høyreekstreme, de er ikke på høyresiden en gang. Samme med Vigrid og Tore Tvedt; har aldri vært på høyresiden. Så fei for din egen dør. Er du høyreekstrem, liker man laissez faire, frihet for individet og slike andre skumle saker. 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 Jeg ønsker å se Islam begynne prosessen venstresiden har dratt med seg kristendommen de siste par hundre årene, ved å trekke Islam gjennom samme modningsprosessen. Hvorfor? Og hvis du absolutt vil vie livet ditt til dette, hvorfor skal du trekke islam inn i Vesten for å gjøre det? Kan du ikke modernisere islam i nærområdene? Det er uansett mange flere muslimer i den arabiske verden, så om du tar inn 1 million muslimer i Norge og moderniserer noen av disse så vil det bare være en dråpe i havet. 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 det må være nulltoleranse for mangel på toleranse; Gjelder det også Antifas mangel på toleranse? 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 Hvis muslimsk hets mot homofile blir et problem, så må det gjøres noe med. Hva med å ta problemet ved roten, og ikke ta inn så mange med disse meningene i første omgang? Du tar ikke noe som helst ansvar for at du selv har vært delaktig i å bringe disse primitive meningene inn i landet? 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Hvis muslimsk hets mot homofile blir et problem, så må det gjøres noe med. Hva med å ta problemet ved roten, og ikke ta inn så mange med disse meningene i første omgang? Du tar ikke noe som helst ansvar for at du selv har vært delaktig i å bringe disse primitive meningene inn i landet? La være å ta i mot flyktninger..? Norge hadde 50 000 flyktninger -- mennesker som flyktet fra Norge -- under andre verdenskrig. Sveits drepte omtrent 20 000 jøder under andre verdenskrig ved å nekte å slippe dem inn i landet, selv om de hadde kapasitet, og selv om flyktningene hadde identitetspapirer. det må være nulltoleranse for mangel på toleranse; Gjelder det også Antifas mangel på toleranse? Anti-intoleranse er pro-toleranse. Du er ikke like gale som nazistene om du er anti-nazist. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 La være å ta i mot flyktninger..? Nei. La være å ta imot mennesker med primitive meninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå