Mann1982 Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Hei. Jeg har tenkt å studere økonomi. Men i ulike aviser a nettsteder sier eksperter at det vil sannsynligvis bli altfor mange økonomi utdannede i fremtiden, og derfir vil det bli svært vanskelig å finnw job med denne utdanningen i fremtiden. Hvor sannsynlig er denne forutsigelsen? Lenke til kommentar
NnN Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Statistikk viser at det blir utdannet flere innen økonomi enn hva det er behov for. Det betyr at det kan bli vanskeligere å få jobb, men det betyr selvsagt ikke at du aldri vil få en. Tar du fem år med økonomi og blir siviløkonom har du gode muligheter likevel. Det handler om å studere det du liker. Da blir du flink og gjør et godt arbeid. Selv om ekspertene spår at det er et behov for feks sykepleiere og lærere i framtiden så kan ikke alle blir det kun pga trygge jobbutsikter. Man burde ha en viss interesse og anlegg for å gjøre det bra. Slik trives man og holder ut. For ikke å snakke om hvor kjipt der er med dårlige lærere og sure sykepleiere. Er du interessert i økonomi burde du studere det. Trives du er sannsynligheten stor for at du lykkes. 1 Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Ikke tenk så mye på hva avisene skriver etc. Når jeg begynte på bachelor så var det STOR etterspørsel etter ingeniører. Og avisene skrev at det ville være sånn i lang tid. Tre år etterpå og olje nedgang senere, var det plutselig ikke så stor etterspørsel lenger. Det jeg sier er at alt kan skje innen den tid du er ferdig med å studere. Ikke høre så mye på media akkurat nå.Studer det som interesserer deg og det du kunne tenke det å jobbe med. Gjør det bra på skolen, ha relevante sommerjobber og ta forskjellige verv frivillige organisasjoner, så vil det alltids gå bra. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå