KjeRogJør Skrevet 11. oktober 2019 Del Skrevet 11. oktober 2019 Hvordan kan fly være lønnsomme? et vanlig 737 i full drift snur på under 30min hvordan skal et el fly klare og tanke på den tiden? Må være vanskelig uten en form for standardisering av batteriene slik at en kunne bytte på tvers av flytyper, til oppladede batterier etter landing. Standardisering for at en skulle vere fleksibel nok til å kunne "fylle" alle relevante fly, ellers ville det bli dumt. Spørsmål om flytype før evt. landingstilstelse, "nei vi har ikke fulle batterier som passer til dere, så da kommer dere ikke videre i dag".?? Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 11. oktober 2019 Del Skrevet 11. oktober 2019 Man må se på totalforbruk av energi når man ser på slikt. Det er lett å skjønne at om flyet blir for tungt så er det ikke mulig å frakte passasjerer eller last. Da er el fly 100% ineffektive. Det er nok hybrid løsninger som kommer først. Potensialet er stort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå