halaa Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) Hei. Har en passat 3c og merket i de siste at bremsene funker ikke slik jeg var vant til. Fant ut at det er liten lekkasje fra kalipperen høyere side bak. Væsken drypper fra selvet motoren som er festa på kalipperen. Trodde motoren på kalipperen gått i stykker, men møller mente at om det lekker bremsevæske fra mototren, da lekker det fra kalipperen og ikke motoren for at det er ikke og skal ikke være noe væske inni i selvet motoren. Kalipperen selges ikke alene, må kjøpes hel med motor 7000 kr. Etter litt googling og søk, fant jeg ut at det er en liten O ring mellom kalipper og motoren som er festa på kalipperen. Denne O ringen pleier å gå usunt og føre til bremsevæske lekkasje. Har bestilt denne ringen hos møller. Nå lurer jeg på om noen har gjort det før. Altså har noen av dere erfaring sett og byttet kun denne ringen isteden for å bytte hele motoren eller kaliperen? Takk Endret 26. juli 2017 av halaa Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Vil tro at motoren sitter festet med to skruer på caliperen. Løsne, dra det fra hverandre. Rengjør, sett på ny o-ring og luft bremsene. Ett tips er å sette noe mot bremsepedalen slik at den står litt trykt ned for da renner ikke alle væska i systemet ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå