Gjest medlem-329093 Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) Før windows 10 creator update hadde jeg over 30 GB ledig plass på 128GB SSD i min laptop, nå har jeg bare såvidt 20 GB ledig. Det samme skjedde på min stasjonære, det forsvant mellom 10 og 15 GB med oppdateringen. Er dette bare midlertidig og plassen kommer igjen om en måneds tid når ting sletter seg selv fordi det blir unødvendig og windows tar seg av det selv? Eller er det noe jeg må slette selv for å få igjen plass? Eller må jeg ganske enkelt bytte til SSD med mer lagringsplass? Endret 26. juli 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Har du en mappe som heter Windows.old i C: disken så kan du frigjøre plass ved å fjerne denne. http://www.thewindowsclub.com/delete-remove-windows-old-folder 1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Som Thor. sier kan det være en windows.old mappe, men kan også være at du kan frigjøre en del plass ved å bruke diskopprydding ved å høyre klikke på OS disken, og så trykke der jeg har markert med rødt: Nå skal det sies at 128 GB faktisk er i minste laget nå om dagen til OS + litt programmer når drivere osv er installert også. Om du ser på bildene mine, så ser du at jeg kun har satt av 100GB til denne installasjonen, og kun 40 GB er brukt, det er med en god del programmer, dog de største er Office 2016 pakken. Dette er dog en virtuell pc jeg bruker som eksternt skrivebord og har derfor ingen drivere av noe slag. Og installasjonen er helt ny nå i år. (1703) Sammenligner du med en av mine bærbare, som også har en ny installasjon i år (1703) der jeg også har Office 2016 pakken, men egentlig ikke noe annet, siden jeg bruker Remote Desktop mot pcen jeg snakket om, så bruker den av mystiske årsaker hele 26 GB ekstra... På jobben ser vi at folk med 120 GB disker for oftere og oftere problemer med fulle disker, og vi oppgraderer disker fortløpende nå. 256GB er den nye 128GB standarden 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Takker folkens Med den siste metoden der så kan jeg frigjøre over 30GB, men tør ikke gjøre det før det har gått en måned, slik at jeg er sikker på jeg ikke trenger å gjenopprette til tidligere versjon av windows10. Jeg bruker OpenOffice, vet ikke om det tar mye plass, men det gjør nytten for meg som ikke bruker data i jobben. Har fire spill på steam som tar opp en del plass men har kjøpt dem så da vil jeg jo ha dem lagret. Men ville ikke kjøpt noe med mindre enn 250 GB i dag nei... helst 512 eller 1024. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) Har du spillene i steam biblioteket ditt så behøver du ikke ha dem innstallert, de vil for alltid være dine så lenge du har tilgang til steam kontoen, du kan bare laste de ned igjen når du vil spille de og ja, jeg vet hvordan det er så slite med tregt internet, men har du dårlig plass vil jeg anbefalle å avinstallere det meste av spill med mindre du ikke spiller alle spillene mye hver dag. Det blir litt som å ha en fysisk cd/dvd plate i hylla ved pcen, bare at det er en virtuel plate i en virtuel hylle, når du bruker steam, uplay, origin etc slike tjenester. Det som også er bra med steam, uplay, origin er at progress i spillet lagres, ihvertfall i alle moderne spill som jeg har prøvd, funker nok med eldre spill også, så om du avinstallerer så skal det du har gjort i spillet hittil dukke opp igjen. Endret 26. juli 2017 av meg0709 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) Hmmm, dæven, jeg visste ikke at jeg kunne laste dem ned flere ganger eller så ofte jeg vil takk for tipset! Da blir det straks flere titalls GB mer ledig. Forresten, kan jeg spille dem online uten å laste dem ned også? Endret 26. juli 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) Nei, du må vel legge de inn først for å spille de. Og ja, du kan laste de ned så mange ganger du vil og så ofte du vil. Endret 26. juli 2017 av meg0709 Lenke til kommentar
El burro Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 OT: Jeg har en 128GB systemdisk og Steam er installert på en 2TB snurredisk, om jeg formaterer systemdisken må jeg da gjøre noe spesielt hvis jeg installerer Windows igjen?. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) Der fikk jeg avinstallert spillene fra laptopen og laster nå ned til ekstern 4TB disk knyttet til stasjonær PC Jeg trodde de spillene tok mer plass enn de gjorde, fikk "bare" frigjort 15-16 GB. Men alt hjelper... Endret 26. juli 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå