Gå til innhold

I 2022 skal Toyota slippe elbiler som «kan kjøre mye lengre og lades opp på noen få minutter»


Anbefalte innlegg

 

 

Toyota veit hva de snakker om. Toyota var først med hybrid som virket,først med hydrogen som virket skikkelig,og blir nok først med elektrisk som virker skikkelig og som kan bli bedre enn fossilbiler. Ferdig snakka. Punktum.

Ja, Toyota er så fantastisk flinke at de i det lengste satset på blindveien hydrogen. Først nå har de kanskje skjønt det.

 

Du glemmer at de har hatt hybridbiler ganske lenge. Om hydrogen er en blindvei - eller ikke er en annen sak.

 

Jeg snakker om hydrogen. Hybrider er jo egentlig ganske ubrukelige og vil også erstattes av rene elektriske biler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig bra, utviklingen går videre og snart er kanskje elbilen interessant for andre enn de spesielt interesserte eller de som ikke er avhengig av å kjøre langt, stabilt og trygt, med lass. Men nå må de snart begynne å tilby ordentlig hengerfeste med anstendige grenser for maks vogntog vekt uten at man må rive i en model X eller andre liknende middelmådige løsninger. 
 

Har sakt det før. elbil skal jeg ha, men slik den er i dag er den ikke interessant da jeg med mitt kjøre mønster eventuelt måtte hatt flere biler. Da blir det såkalte miljøregnskapet skadelidende skulle jeg tro. Produksjons volumet må opp og MDG's nedlatende visjoner om å styre bilparken med straff og skjersild-avlat må ned. Når ikke en gang hele verdens elbilpark, med biler av svææært så ymse kvaliteter, ikke er nok til å erstatte Norges 2.7mio store privat bilpark +++, da er det litt tidlig å gå ut med den sosialistiske partipisken på vanlige folks økonomi.

 

En annen ting, ser stadig-vekk besserwissere hisser seg opp over Toyota enten det er snakk om hybrid eller hydrogen. Mon tro om disse forståsegpåere vet hva de snakker om, hva har for eksempel de gjort? Skrevet ett "viktig" innlegg på TU debatt? Og så var det Salvesen da som åffer seg over at Toyota snakker om 5 år. Hva med BMW og sine 10 års perspektiver. Hva om det var luringen bak Tesla som kom med denne påstanden om "5 år""?
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og så var det Salvesen da som åffer seg over at Toyota snakker om 5 år. Hva med BMW og sine 10 års perspektiver. Hva om det var luringen bak Tesla som kom med denne påstanden om "5 år""?

Tesla har levert elbiler siden 2008. BMW har levert elbiler siden 2014. Det er litt tragisk at Toyota planlegger å komme på banen 14 år etter Tesla, og 8 år etter BMW. Toyota kunne ha spilt en betydelig rolle i personbilens fremtid, i stedet sitter de handlingslammet i ett hjørne og ser på at alle andre omstiller seg.

 

Og jeg er veldig snill når jeg sier de er handlingslammet. I virkeligheten motarbeider de faktisk elbilrevolusjonen med lobbyister og propaganda. De er ikke fornøyd med at de selv gjør ingenting med forurensningsproblematikken, de insisterer på at ingen andre skal gjøre noe heller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Og så var det Salvesen da som åffer seg over at Toyota snakker om 5 år. Hva med BMW og sine 10 års perspektiver. Hva om det var luringen bak Tesla som kom med denne påstanden om "5 år""?

Tesla har levert elbiler siden 2008. BMW har levert elbiler siden 2014. Det er litt tragisk at Toyota planlegger å komme på banen 14 år etter Tesla, og 8 år etter BMW. Toyota kunne ha spilt en betydelig rolle i personbilens fremtid, i stedet sitter de handlingslammet i ett hjørne og ser på at alle andre omstiller seg.

 

Og jeg er veldig snill når jeg sier de er handlingslammet. I virkeligheten motarbeider de faktisk elbilrevolusjonen med lobbyister og propaganda. De er ikke fornøyd med at de selv gjør ingenting med forurensningsproblematikken, de insisterer på at ingen andre skal gjøre noe heller.

 

 

Må nok kalle deg en smule historieløs her, ikke fordi det gleder meg på noen som helst måte, jeg vil også være snill, men så vidt meg bekjent så investerte vel faktisk Toyota en hel masse pæng i elskelige Tesla og de hadde ett tett samarbeid i flere år med bl.a. en teknologi utveksling som gikk begge veier. Mellom 2014 og 2016 så satset rett nok Toyota mer eller mindre utelukkende på hydrogen løsningene sine, men det gikk altså kun knappe to år før de var tilbake med utvikling av elbiler. Muskelusken har vel også uttalt at han fortsatt er interesert i å innlede ett fremtidig sammarbeid med Toyota og han gjorde vel ikke det fordi han deler ditt og andres syn om at Toyota trenerer elbil utviklingen og er håpløst bak alle andre. Det er nok heller tvert imot.

 

At Toyota har kommet med uttalelser som er til fordel for sin egen satsing på hydrogen biler burde ikke komme som noen overraskelse, men at det er det samme som at de samtidig ikke har tenkt ut egne elbil konsepter innenfor Toyota-husets fire vegger har jeg ingen tro på. De kan bedre enn som så.

 

Men bare for å ha det brakt på det rene, jeg er ingen ihuga Toyota fantast, like lite som jeg er noe som helst annet bilmerke fantast. Jeg vil ha en elbil som gjør jobben og den kjøper jeg, inntil da får det vær uansett merke.

Endret av EremittPåTur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...