Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Siden jeg gikk over til android har jeg ikke hatt noe god lyd på øretelefonene mine. Husker jeg kjøpte LG G3 fordi jeg leste at musikkelskere ville elske denne telefonen. Jeg ble derimot svært skuffet over lyden også på denne. Siden den gang har jeg forsøkt Windows Phone og endel andre Android telefoner uten å bli overlykkelig. Så nå lurer jeg på om det finnes noen rimelige telefoner som faktisk har svært god lyd? (Mimrer om min gamle knappetelefon MusicExpress fra Nokia) som den siste telefonen jeg hadde med en nogenlunde grei lyd i.) (og når jeg skriver god lyd så mener jeg ikke nødvendigvis høy lyd i medfølgende øretelefoner). Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) Spørs hvilke headset eller øreplugger du skal bruke, bruker du blåtann betyr telefonen veldig lite om den ikke har ekstra blåtannfunksjoner. Flere LG telefoner har quad dac, men dette betyr ikke allverdens med mindre du har godt kablet headset. Hva legger du i rimelig? For noen er det 2000, andre 6000 Endret 26. juli 2017 av Nwader Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Spørs hvilke headset eller øreplugger du skal bruke, bruker du blåtann betyr telefonen veldig lite om den ikke har ekstra blåtannfunksjoner. Flere LG telefoner har quad dac, men dette betyr ikke allverdens med mindre du har godt kablet headset. Hva legger du i rimelig? For noen er det 2000, andre 6000 3000-4000 kroner får holde. De blir ødelagt rimelig kjapt her i gården. Jeg bruker forøvrig gammeldagse headset med kabel. Koss Portapro blir faktisk oftere og oftere benyttet igjen da de er tilnærmet gratis å bytte ut om man setter seg på dem, sovner med dem i sengen osv. De fleste telefoner synes jeg gir noe flat lyd, uten den riktige dybden i bassen, det samme kan sies opp oppløsningen i toppen og diskantområdet. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Kanskje Marshall London? https://prisguiden.no/produkt/marshall-london-236217 Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) Med portapro trenger du ikke allverdens til telefon for å få ok lyd, ville heller erstattet de enn telefonen. HTC, LG og Sony har god fokus på lyd. Hadde nevnt Iphone også, men de er langt utenfor budsjettet ditt med mindre du kjøper SE. Endret 26. juli 2017 av Nwader Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Jeg har noen dyrere og bedre hodetelefoner også, men man hører godt forskjell i begge. Derfor er det mobilen som er problemet. Min neste mobil ser ut til muligens og bli P10 Lite pga. pris, men jeg vet jo ikke hvordan disse er på lyden. Min neste mobil skal helt klart være litt over snittet når det kommer til lydkvalitet i headphoneutgangen, for å si sånn. Har LG G3 quad DAC? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Må si jeg stusser over validiteten til problemet når Porta Pro blir nevnt. Blir som å klage over kvaliteten på drikkevannet når du filterer det gjennom noen gamle, sure sokker før du drikker det. Er du sikker på du ikke har brukt en telefon med equalizer e.l. på systemnivå, og så kaller det dårlig lyd hver gang du bruker en telefon som ikke har noe slik? Har du prøvd apper med EQ e.l. ? Forøvrig kan de fleste telefoner bruke en USB DAC. Noe slik som en Dragonfly, Fiio K1 eller Cozey Astrapi tar ikke mye plass. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Jeg har bedre hodetelefoner enn Portapro, men Portapro blir mest brukt fordi de ikke koster noe erstatte, og når jeg putter dem i feks. pc'n så blir det bra lyd. Så det er telefonene som er dårlige. Har forsøkt apper med eq og de er like elendige alle sammen, og gir ikke noe godt lydbilde. Har noen fra Bayerelectric eller noe i den duren, og Sennheizer (knallbra). Men disse er ikke så glad i mobiltelefon. Men nå var det ikke kritikk av hodetelefonene jeg var ute etter, men godt forslag til en rimelig mobil med bra lyd i utgangen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) Synes du skal ta bekymringer om at det er noe i setupen din som er problemet litt mer seriøst. Det er faktisk ikke vanlig at noen som tilsynelatende er så kresne på lyd bruker Porta Pro og vet så lite om eget utstyr at hverken merkenavnene Sennheiser eller Beyerdynamic sitter, let alone spesifikk modell. Det er forskjeller mellom modeller og ofte generelt mellom merker som påvirker lydbildet rimelig mye, og de som pirker på å få riktig lyd har vanligvis gjort ganske mye research og testing før kjøp av hodetelefoner er gjort. Det reiser varselflagg om at det slettes ikke er mobilen det er noe feil med. DAC-forslaget står fortsatt, og jeg vil sterkt anbefale å ikke bruke tusenvis av kroner på å jakte etter en funksjon som neppe er det du egentlig er ute etter. Endret 26. juli 2017 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Ville ikke kjøpt huawei til lyd. Opplever svak lyd på de Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Hva med Sony sine rimeligere modeller? Axon skal absolutt sjekkes ut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå