AfterGlow Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Adobe dreper snart den omstridte programvaren.Nå har «dødstidspunktet» for Flash endelig blitt satt Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Håper HBO Nordic leser dette 7 Lenke til kommentar
mikke83 Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Hva skjer med tv2 sumo og diverse strømmetjenester som bruker dette da? Bare å skaffe seg dinosaurTV igjen da? 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Hva skjer med tv2 sumo og diverse strømmetjenester som bruker dette da? Bare å skaffe seg dinosaurTV igjen da? Alle som bruker Flash er dinosaurer 3 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Så hvis hbonordic begynner å bruke noe annet, så blir en annen unnskyldning brukt for at "det er for dårlig".. åpenbart. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Så hvis hbonordic begynner å bruke noe annet, så blir en annen unnskyldning brukt for at "det er for dårlig".. åpenbart. Profilbildet står i stil 3 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Bort, bort, bort for alltid. 1 Lenke til kommentar
oopsypoo Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Html5 har eksistert i mange år nå, og det overrasker meg at det fremdeles finnes nettsider som bruker/gjør seg avhengig av flash. Det er rett og slett latskap å ikke ta skrittet vekk fra flash. Egentlig tragisk 2 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Problemet det er 10 år for seint. Flash og java script burde hadde vært henrettet for lenge siden for forræderi mot menneskeheten. 1 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Hva skjer med tv2 sumo og diverse strømmetjenester som bruker dette da? Bare å skaffe seg dinosaurTV igjen da? Dinosaur TV er jo populært nå. Dem er så store at man knapt får dem med seg i bilen. (Ja, ironisvar...) Lenke til kommentar
realbunny Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Problemet det er 10 år for seint. Flash og java script burde hadde vært henrettet for lenge siden for forræderi mot menneskeheten. Javascript? Hvorfor det? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Javascript brukes stort sett bare for reklame og alt annet som irriterer Lenke til kommentar
Augural Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 (endret) Javascript brukes stort sett bare for reklame og alt annet som irriterer Tja. Du kan jo prøve å skru av JavaScript og se hvor lite som fremdeles fungerer. Det er svært mye funksjonalitet på nett som bruker JavaScript, og hvitelisting er ikke så enkelt som du kanskje tror. Det er mye jobb å gå gjennom JavaScript-hvitelisting. Svært mange nettsteder vil rett og slett ikke fungere uten JavaScript. HTML5, CSS3 og JavaScript er så vidt jeg vet det som er anbefalt per i dag. Det er vanskelig å få til god respons og interaktive nettsider uten noen form for programkode. Endret 27. juli 2017 av Augural 2 Lenke til kommentar
Jo Inge Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Gledelige nyheter! Flash har vært PITA i altfor lang tid. I Linux har det aldri virket bra, og Android telefonen min kneler omtrent når en flash-video laster. Hvis den i det hele tatt gjør det... Lenke til kommentar
Oly Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 (endret) Det er sikkert mange her som husker fra tidlig 2000-tallet da vi hadde haugevis av Flash-spill aka Mujaffa/City Jumper/Fishy og denslags. Er html5 tilsvarende å bruke som erstatter for de som før lagde slike Flash-spill? Ikke at jeg har peiling på programmering, men jeg fikk inntrykk av at Flash gjorde det enklere å mekke i sammen et enkelt spill enn andre programmeringsspråk på gutterommet (siden det var så mange av dem). Endret 28. juli 2017 av Oly Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Det er sikkert mange her som husker fra tidlig 2000-tallet da vi hadde haugevis av Flash-spill aka Mujaffa/City Jumper/Fishy og denslags. Er html5 tilsvarende å bruke som erstatter for de som før lagde slike Flash-spill? Ikke at jeg har peiling på programmering, men jeg fikk inntrykk av at Flash gjorde det enklere å mekke i sammen et enkelt spill enn andre programmeringsspråk på gutterommet (siden det var så mange av dem). Jeg er ikke noen ekspert på flash-programmering selv heller, men at Flash var en av de første skikkelige standardene for å lage interaktivt innhold på nettet tror jeg er rimelig ukontroversielt. Både Flash og Java får mye hets på nett fordi det krever mye ressurser, eller fordi det må oppdateres i hytt og pine, men sannheten er at det ikke er før i nyere tid at det har eksistert noen bedre alternativer. Det er mulig vi har kommet så langt nå at Flash er klart for utfasing, men det er en grunn til at det har eksistert så lenge som det har gjort. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Flash er en sikkerhets risiko Lenke til kommentar
Milarwen Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Det er sikkert mange her som husker fra tidlig 2000-tallet da vi hadde haugevis av Flash-spill aka Mujaffa/City Jumper/Fishy og denslags. Er html5 tilsvarende å bruke som erstatter for de som før lagde slike Flash-spill? Ikke at jeg har peiling på programmering, men jeg fikk inntrykk av at Flash gjorde det enklere å mekke i sammen et enkelt spill enn andre programmeringsspråk på gutterommet (siden det var så mange av dem). Flash er sånn sett ikke et programeringspråk men en programutvidelse som kjører i nettleseren, men kan også kjøres som et eget program. Flash er et tegneprogram man kan scripte hendelser med bla. vektorgrafikk. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå