Harald Brombach (digi.no) Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Flash har fått dødsdommen 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Greit å bli kvitt flash, men har hverdagen blitt mye bedre? Slitsomme reklamer suger fortsatt masse ressurser og treger ned nettsider. AtW Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Nostalgisk, det er mye bra nettinnhold som har kommet i form av flash opp gjennom tiden. Adobe Flash og Adobe Reader har vel sammen med Java kanskje vært blant de aller mest utnyttede points of attack på nettet? De er nok fortsatt overrepresentert, og personlig har jeg fortsatt ikke sansen for PDFer fra ukjente kilder.2016Q1: "Browsers" er for uspesifisert, men det er tegn i tiden at med eksplosjonen i Android-enheter, så hviler det nå et stort ansvar på Google for at de får orden på oppdateringssyklusen på disse enhetene. Ingen andre utbredte OS har vel så dårlig levetid og responstid på sikkerhetspatching som Android på tredjepartsenheter. Ironisk sett har de her mye å lære av Microsoft som har lært mye av å være skyteskive i alle år, og jeg skal også gi sjelden ros til Apple for at de har langt bedre kontroll på patching enn Google/Android. Men Google ønsker i alle fall. Adobe ønsker ikke patching, og deres produkter har gått inn i historien som notoriske for å kun patches høyst motvillig og helst i forbindelse med ny hovedversjon. 1 Lenke til kommentar
Moddi Waldemar-Lima Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Bra at dårlig gammel teknologi blir fjernet! Flash skulle ha blitt fjerne for lenge siden! Med vennligst hilsen Internet Moddi 2 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Søren! Har akkurat tatt en Bachelor i flash-animasjon og Action Script. Visste jeg skulle gått surfeskole i Bali 9 Lenke til kommentar
Nobunaga Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) Må berømme illustrasjonen. Men kunne dere fått med silhuetten av en elg i den solnedgangen hadde det vært topp! Endret 26. juli 2017 av Nobunaga 2 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Alle tredjepartsprogrammer som Flash Player, Java, Adobe Reader etc. burde fjernes som standarder i nettlesere så lenge det finnes åpne standarder tilgjengelig. Java kvittet jeg meg med etter at nettbankene sluttet å bruke det, Flash Player er det dessverre en nettside jeg fortsatt trenger det for. PDF åpner jeg i Chromes innebygde leser. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Good riddance. Hadde det vært opp til meg så hadde jeg avlivet det allerede nå. Når det er sagt så er det historisk å se en slik viktig komponent av tidlig WWW forsvinne, så skal ta av meg hatten før jeg pisser på graven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå