Gå til innhold

Flash har fått dødsdommen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nostalgisk, det er mye bra nettinnhold som har kommet i form av flash opp gjennom tiden. 

Adobe Flash og Adobe Reader har vel sammen med Java kanskje vært blant de aller mest utnyttede points of attack på nettet? De er nok fortsatt overrepresentert, og personlig har jeg fortsatt ikke sansen for PDFer fra ukjente kilder.

2016Q1

q1_2016_mw_en_16-1024x789.png

"Browsers" er for uspesifisert, men det er tegn i tiden at med eksplosjonen i Android-enheter, så hviler det nå et stort ansvar på Google for at de får orden på oppdateringssyklusen på disse enhetene. Ingen andre utbredte OS har vel så dårlig levetid og responstid på sikkerhetspatching som Android på tredjepartsenheter. Ironisk sett har de her mye å lære av Microsoft som har lært mye av å være skyteskive i alle år, og jeg skal også gi sjelden ros til Apple for at de har langt bedre kontroll på patching enn Google/Android. 

Men Google ønsker i alle fall. Adobe ønsker ikke patching, og deres produkter har gått inn i historien som notoriske for å kun patches høyst motvillig og helst i forbindelse med ny hovedversjon. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alle tredjepartsprogrammer som Flash Player, Java, Adobe Reader etc. burde fjernes som standarder i nettlesere så lenge det finnes åpne standarder tilgjengelig. Java kvittet jeg meg med etter at nettbankene sluttet å bruke det, Flash Player er det dessverre en nettside jeg fortsatt trenger det for. PDF åpner jeg i Chromes innebygde leser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...