Bear^ Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Har oppgradert (hjulpet) mange PC eiere med oppgradering til XP pro corp, men denne gangen slo det seg på vrangen, for meg selv. Alt gikk som det skulle, helt til jeg måtte starte maskinen på nytt. Alt loader som det skal, der kommer ingen feilmeldinger som tilsier at der er noe feil, men det er tydelig at der må være noe, får jeg kommer til boot screenen, der det står Microsoft Windows XP professional, og den fine blåe indikatoren. Bedren enn den grønne i Home, som jeg da prøver å redde meg selv fra Men der stopper det hele, der skjer ingen ting, den blåe indikatoren stopper, CD rommet stopper og der er ingen ting som går slik i det hele tatt. Windows nekter plent å starte opp. Jeg lot maskin stå mens jeg satte på en film, dvs den sto der i nesten tre timer, men ingen ting skjedde, det er som om boot screene og hele sulamitten er stoppet. Er der noen måte å redde meg ut herfra, fordi det ligger en del ting på PCn som jeg ikke vil tape i en formtering. (Hmmm, nei, har ingen backup av systemet ) Har prøv å starte i sikkerhets modus, dvs F8, sikkerhetsmodus, men da kommer det opp at XP pro ikke kan fullføre innstallasjonen i sikkerhetsmodus, og starter maskin på nytt, grrrrrr. Har også prøvd den med gjennoppretting, katalog greien, men der står det helt stille og ingen ting skjer. Finnes der overhode noen måte ut av suppa eller noen måte jeg kan redde det jeg har på maskin fra før av? Lenke til kommentar
En som er litt lei Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 1. Nap ut HD`en 2. Sett den i en annen pc 3. Kopier hva du nå vil ta vare på. 4. Formater Lenke til kommentar
mozz Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Det han sa! Seriøst, oppgradering er no herk. Ingenting godt har noen gang kommet ut av en windows oppgradering. Finn et sted å lagre det du trenger og kjør en rein installasjon, ellers kommer du til å angre garantert. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Det han sa! Seriøst, oppgradering er no herk. Ingenting godt har noen gang kommet ut av en windows oppgradering. Finn et sted å lagre det du trenger og kjør en rein installasjon, ellers kommer du til å angre garantert. Hvis en skal følge den logikken der ville vi alle sittet på Windows 3.1 ennå.. Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Boot fra cd'en,velg repair. Så kommer du til et modus som ligner DOS,der får du en liste over kommandoer du kan prøve. Anbefaler chkdsk og fixboot Hjulpet meg mang en gang etter diverse crash som har gjort at jeg ikke får bootet ordentlig! Håper det hjelper og lykke til. Lenke til kommentar
mozz Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Det han sa! Seriøst, oppgradering er no herk. Ingenting godt har noen gang kommet ut av en windows oppgradering. Finn et sted å lagre det du trenger og kjør en rein installasjon, ellers kommer du til å angre garantert. Hvis en skal følge den logikken der ville vi alle sittet på Windows 3.1 ennå.. Jeg trodde ikke det var mulig å misforstå det jeg sa men du klarte det tydeligvis. Jeg mener selvfølgelig ikke at det ikke er bra å bytte OS. Jeg sier at han bør kjøre rein installasjon, ikke oppgradere det gamle for det blir aldri like bra. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Vel, jeg booter fra CD, men der kommer ingen DOS lignende modus, bare at der er en Windows oppgradering som holder på, og hva jeg vil gjøre der. Har valgt repair mange ganger, men har ingen anelse hvorfor maskin ikke starte ordentlig. Kan det komme av platen jeg bruker? Har kopiert orginalen til en 800MBs plate, så har jeg sef klart å rote bort originalen, derfor kopieringen. Jeg vet det har hendt at enkelte DVD rom stasjoner ikke tar 800 MB plater. Lenke til kommentar
mozz Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Det kan hende cd'en ikke lenger er en boot-disk etter at du kopierte den. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Der kommer opp i BIOSen, boot CD: ...... Trykk en tast for å kjøre fra CD rom:.... Der trykker jeg en tast, og får frem tre valg, fortsett oppgraderingen, innstaller på nytt eller avslutt installasjon. Vis jeg velger fortsett oppgraderingen, skjer det ingen ting annet enn maskinen starter på nytt for å fortesette med oppgraderingen, som den sef ikke kommer gjennom med. Trykker jeg F10, ny installasjon, sjekker den disken, og gir meg valget reparer eller reparer gjeldende. Vis jeg velger der reparer kommer der opp en dos lignende skjerm, bare det at jeg ikke kan utføre noen kommandoer, og den vil der gjennopprette systemet som ikke er fulstendig innstalert. Jeg velger den installasjon som er der fra før av, så får jeg beskjed om å oppgi admin passord, som jeg ikke vet hva siden jeg ikke har satt noen fra første stund av. Vis jeg velger å installere på nytt får jeg også valg med å reparere eller formatere. Vis jeg velger reparere sletter den noen filer, legger inn noen nye, starter maskin på nytt, og låser seg på samme punkte. Det er derfor jeg lurer på om det er muligheter for at DVD stasjon av viser den platen som XP ligger på? Vet bare at jeg snart klikker seriøst Lenke til kommentar
inSain Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 jeg hadde samme problemet..akuratt samme Jeg testa alt, skifta CPU, HD, CD-rom, ALT.. til slutt fann jeg ut at det var agp porten som gjor det.. eller, når jeg satt inn et PCI skjermkort istedenfor AGP kort, funka det. AGP porten min var ødelagt, og jeg måtte kjøpe nytt hovedkort. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Men hvorfor skjedde det da bare når jeg skall kjøre oppgraderingen? hvorfor har ikke AGP sporet klikket før, men klikker nå når jeg skal oppgardere fra Home til PRO? Huff huff huff, grrrrrrrrr Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Eh, dra ut hd'en, ta backup av alt du vil hos en kamerat, prøv evt. annen hd eller dra fresh installasjon på den du har nå - når du oppgraderer så tenker jeg meg at det os'et er mindre stabilt enn en fersk rykende varm god installasjon. Oppgradering er noe dritt, vik deg unna det neste gang. Jeg hadde samme problem - men jeg prøvde å installere på en annen harddisk, og da funka det fett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå