Gå til innhold

Dårlig og bra kabinetter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tynnere plater vil (i teorien) isolere dårligere for lyd innefra kabinettet, men den viktigste (i praksis) årsaken til økt støy med tynnere plater er vibrasjoner. Tykkere, tyngre plater vil ikke vibrere så lett.

Se også kategorien Støydemping for tips om hvordan du kan løse problemet, og kanskje på en rimeligere måte enn å kjøpe nytt kabinett. :cool:

Endret av Quietman
Lenke til kommentar

Ja, helt enig! Skyhawk har tynne plater, og de bråker fælt. Get used to it... :p

Eller kjøp deg lydisolering ja, eller eventuelt nytt kabinett. Skyhawk er jo ikke så veldig dyrt at det gjør noe.. så du tapte ikke så veldig mye på det ;) Sånn tenker i alle fall jeg. Hehe

Bedre lydisolering i de fleste andre kabinetter ja. Innen aluminiumskabinetter er det 2 typer kan du si; billige og dyre. De dyre har bedre kvalitet med tykkere plater og av og til lydisolering. De billige er ofte laget av veldig tynne plater. De har heller ikke tilstrekkelig med vifter som gjør at det blir god nok luftgjennomstrømning. Ikke at det er noe problem å skjære noen hull i et skyhawk kabinett til 500 spenn :D Kan nesten bare skru vifta fast i dekselet så blåser den hull :green:

Jeg er i alle fall ikke spesielt fornøyd med mitt sky-hauk kabinett.. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...