IwwY^^ Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Ja, dere forstår vel spørsmålene. Skal kjøpe nytt skjermkort og det blir et av disse hvis ingen kan foreslå noe annet. Kan noen hjelpe meg? Mvh Even Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 FX5950Ultra er jo det nyeste og yter like bra som XT. Bedre også i visse spill, ihvertfall overklokket (med tanke på begge korta klokka maks). Du får et kvalitets FX5950 til 3990kr på hwb.no. Et kvalitets XT må du ut med 4700kr Er ganske like kort, men det er egentlig hva du liker best ved de Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Dette er gammelt nytt. Radeon 9800XT vant over GFFX 5950 ULTRA, denne testen ble til og med gjort at Hw.no der Radoen 9800XT kom seirende ut. FX kortene sliter fremdeles med DirectX9 Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Dette er gammelt nytt. Radeon 9800XT vant over GFFX 5950 ULTRA, denne testen ble til og med gjort at Hw.no der Radoen 9800XT kom seirende ut. FX kortene sliter fremdeles med DirectX9 http://hardware.no/art.php?artikkelid=4098 Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 HW.no har ikke testa FX5950Ultra maks overklokket på andre spill en UT2k3 (FX5950vant) og TRAOD(9800XTvant). Kan garantere at alle andre spill ville FX5950 gått seirende ut. nVidia gjør en ekstremt bra jobb med drivere hvor de blir sterkere og sterkere på DX9 ytelse. Ser utrolig mange har problemer med "no-name" Radeon kort, så du får se selv. Du kan jo se SKJERMKORT avdelinga og lese topicene, LITT problemer med Radeon kort? Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Dette er gammelt nytt. Radeon 9800XT vant over GFFX 5950 ULTRA, denne testen ble til og med gjort at Hw.no der Radoen 9800XT kom seirende ut. FX kortene sliter fremdeles med DirectX9 http://hardware.no/art.php?artikkelid=4098 Som sagt, litt idiotisk OC-test. So, as I'm writing this, the phrase "be careful what you wish for" comes to mind. I had my reasons for not wanting to benchmark this game, and in order for me to feel comfortable with handing out the numbers I need to touch on some of the more important issues. The inclusion of TRAOD in this benchmark suite is based on the demand of the community (as everything here always will be). But it's also our duty to try to make sure the information you get here is complete (which is a daunting task for this particular game). Our initial thinking was that TRAOD simply isn't a very good game, nor would it be representative of future DX9 games. The graphics features are no where near as impressive as something along the lines of Half Life 2 and high dynamic range effects, and it looks more like a DX7 game running on DX9 shaders. It is our opinion that this game won't be heavily played and is more of just a synthetic benchmark people want to see in order to try to predict future performance. Unfortunately, future performance can't be predicted until we have games from the future. No one seems to want to lend me a time machine, so I can't get those numbers yet. Looking back though, I can offer this advice: don't spend $500 on a video card until the game you want to play on it comes out. Trying to buy something now in order to be ready for games of the future only means that you won't have that money to spend on the newest best card that's out at that point. I also feel comfortable saying that TRAOD performance is a predictor of nothing but TRAOD performance. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) HW.no har ikke testa FX5950Ultra maks overklokket på andre spill en UT2k3 (FX5950vant) og TRAOD(9800XTvant). Kan garantere at alle andre spill ville FX5950 gått seirende ut. nVidia gjør en ekstremt bra jobb med drivere hvor de blir sterkere og sterkere på DX9 ytelse. Ser utrolig mange har problemer med "no-name" Radeon kort, så du får se selv. Du kan jo se SKJERMKORT avdelinga og lese topicene, LITT problemer med Radeon kort? Må bare si det her og..det er fordi det er så MANGE SOM KJØPER KORTENE. Du kan jo lese på nvnews.net sitt forum, er det ingen der med problemer eller? Trodde ikke det nei.. Anyway, 9800XT ble testvinner mot 5950Ultrai de fleste tester foretatt av andre enn hw.no da de kom ut, blandt annet anandtech. Og hvis det her er snakk om hva som er best av 9800XT og GFFX5900Ultra, så er jo valget rimelig klart. Endret 7. desember 2003 av Alastor Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) GFX kortet har vertfall svært stor bundle gode spill som morrowind er med:p men som sakt får hl2 gratis med sann kupong som følger med xt kortet.. Endret 7. desember 2003 av AshtraY Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 FX5950Ultra er jo det nyeste og yter like bra som XT. Bedre også i visse spill, ihvertfall overklokket (med tanke på begge korta klokka maks). Noen uker nyere kanskje, hvorfor er det relevant? Radeon9800XT er generelt raskere. HW.no har ikke testa FX5950Ultra maks overklokket på andre spill en UT2k3 (FX5950vant) og TRAOD(9800XTvant). I den testen kom FX5950 så vidt bedre ut også i uoverklokka tilstand. Med AA/AF ville nok R9800XT kommet best ut. Kan garantere at alle andre spill ville FX5950 gått seirende ut. og jeg kan garantere deg at den ikke ville ha gjordt det.. not by a long shot. So, as I'm writing this, the phrase "be careful what you wish for" comes to mind. I had my reasons for not wanting to benchmark this game, and in order for me to feel comfortable with handing out the numbers I need to touch on some of the more important issues. The inclusion of TRAOD in this benchmark suite is based on the demand of the community (as everything here always will be). But it's also our duty to try to make sure the information you get here is complete (which is a daunting task for this particular game). Our initial thinking was that TRAOD simply isn't a very good game, nor would it be representative of future DX9 games. The graphics features are no where near as impressive as something along the lines of Half Life 2 and high dynamic range effects, and it looks more like a DX7 game running on DX9 shaders. It is our opinion that this game won't be heavily played and is more of just a synthetic benchmark people want to see in order to try to predict future performance. Unfortunately, future performance can't be predicted until we have games from the future. No one seems to want to lend me a time machine, so I can't get those numbers yet. Looking back though, I can offer this advice: don't spend $500 on a video card until the game you want to play on it comes out. Trying to buy something now in order to be ready for games of the future only means that you won't have that money to spend on the newest best card that's out at that point. I also feel comfortable saying that TRAOD performance is a predictor of nothing but TRAOD performance. http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.ph...%20tomb&start=0 Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Vet at 5950 er et bra kort. Har faktisk i det siste sett mest poster om 9800XT og pro feil og problemer enn jeg har sett med Nvidia. Har sett på et PNY FX5900 med VIVO og etc med 256mb ram. Det er det samme som 5950 tror jeg. Clocket likedan også! Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Vet at 5950 er et bra kort. Har faktisk i det siste sett mest poster om 9800XT og pro feil og problemer enn jeg har sett med Nvidia. Har sett på et PNY FX5900 med VIVO og etc med 256mb ram. Men så er det langt flere som har ATi kort her. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) QUOTE (VeXx @ 07/12/2003 : 02:04) FX5950Ultra er jo det nyeste og yter like bra som XT. Bedre også i visse spill, ihvertfall overklokket (med tanke på begge korta klokka maks). "Noen uker nyere kanskje, hvorfor er det relevant? Radeon9800XT er generelt raskere" Jeg mente at FX5950 er nyere enn 5900 Jeg har lest den tråden på Beyond3D men jeg må si meg enig med Anandtech. Ett spill som Tomb Raider kan ikke brukes som benchmark for alt som er DirectX9. Iom at det bruker PS2.0 så får vi heller se når HL2 og gjengen kommer. HVIS nVidia sliter da, så skal jeg slutte å argumentere, poenget mitt er bare : Ikke forklar noe du ikke har sett. Endret 7. desember 2003 av VeXx Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 QUOTE (VeXx @ 07/12/2003 : 02:04) Jeg har lest den tråden på Beyond3D men jeg må si meg enig med Anandtech. Ett spill som Tomb Raider kan ikke brukes som benchmark for alt som er DirectX9. Iom at det bruker PS2.0 så får vi heller se når HL2 og gjengen kommer. HVIS nVidia sliter da, så skal jeg slutte å argumentere, poenget mitt er bare : Ikke forklar noe du ikke har sett. Q: Is a ATi 9800pro card really alot better for HL2 then Nvidia's FX5900? Or is the difference not that big (quality & fps wise)? Articles like this worry me: http://www.beyond3d.com/misc/traod_dx9perf/index.php?p=1 A: The DX9 performance described by the Beyond3D article is consistent with what we've been seeing. -Valve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå