Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

svchost

Anbefalte innlegg

Er det noen vennlige der ute som kan hjelpe meg med dette:

Hver gang jeg går på internett får jegg denne feilmeldingen:

"svchost.exe har generert en feil og vl bli lukket av windows. Du må starte programmet på nytt. Det opprettes en feillog

OK"

maskinen henger seg også

på forhånd: TUUUSEN TAKK!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får ikke kjørt windows update. Stopper når den er kommet til litt over halvveis.

Jeg har dessuten installert Norton antivirus og kjørt denne, uten å finne noen virus??

Maskina henger seg hele tiden, når jeg prøver å gjøre noe?

Når jeg går inn på hendelseslista finner jeg denne meldingen:

"Program svchost.exe genererte en programfeil Feilen oppstod 07.12.2003 @ 02:39:29.330 Unntaket som oppstod var c0000096 på adresse 0057F863 (<nosymbols>) "

Lenke til kommentar

gå inn på www.zonealarm.com og last ned en demo eller noe! Ha denne aktivert når du går på internett! Zonealarm stopper denne JÆVELEN, grunnen til at jeg vet dette er at jeg noen ganger har disabla zonealarm og fått den samme feilmeldingen!hehe lykke til med å laste ned en patch nå!

Lenke til kommentar

heisann snuppa! tar meg frihet til aa avertere for linux, :xmas:

"dette ville ikke hent om du hadde kjort linux"

Iallefall, gaa inn paa norton sin hjemme side og last ned en patch for blaster viruset, det er gratis og fjerner det.... hvis du allerede hadde norton anitvirus med de seneste oppdateringene FO(e)R dette skjedde, behover du antageligvis ikke det allikvel, men for guds skyld, windows er windows.... gjor det allikevel... hadde liknende problem med laptopen min... svchost brukte rundt 80% av bandwidht.... saa jeg kuttet den ut...og daa krasjet xp home. fullstendig... det var da jeg akkurat hadde fatt laptopen.... saa jeg installerte mandrake paa den, som planglagt...

Saa gjor folgende

1. last ned blaster patchen.

2. dra ut internetttilkoblingen om du har bredbaand.

3. scann hd

hviss dette ikke fungerer

1. mandrake

2. Debian

3. redhat

Redhat og mandrake er fryktelig enkle, debian er verre i instalasjon, men apt-get install commandoene er enklere enn windows, hvor du forst maa finne programmet, laste det ned, og installere...For aa saa finne ut at det krasjer....

God jul :xmas:

Lenke til kommentar

Du finner noe info her. Men du skal være godt inne i Windows programmering før dette gir så mye mening.

Svchost.exe is a generic host process name for services that are run from dynamic-link libraries (DLLs). The Svchost.exe file is located in the %SystemRoot%\System32 folder. At startup, Svchost.exe checks the services portion of the registry to construct a list of services that it needs to load. There can be multiple instances of Svchost.exe running at the same time. Each Svchost.exe session can contain a grouping of services, so that separate services can be run depending on how and where Svchost.exe is started. This allows for better control and debugging.
Lenke til kommentar
heisann snuppa! tar meg frihet til aa avertere for linux, :xmas:

"dette ville ikke hent om du hadde kjort linux"

Iallefall, gaa inn paa norton sin hjemme side og last ned en patch for blaster viruset, det er gratis og fjerner det.... hvis du allerede hadde norton anitvirus med de seneste oppdateringene FO(e)R dette skjedde, behover du antageligvis ikke det allikvel, men for guds skyld, windows er windows.... gjor det allikevel... hadde liknende problem med laptopen min... svchost brukte rundt 80% av bandwidht.... saa jeg kuttet den ut...og daa krasjet xp home. fullstendig... det var da jeg akkurat hadde fatt laptopen.... saa jeg installerte mandrake paa den, som planglagt...

Saa gjor folgende

1. last ned blaster patchen.

2. dra ut internetttilkoblingen om du har bredbaand.

3. scann hd

hviss dette ikke fungerer

1. mandrake

2. Debian

3. redhat

Redhat og mandrake er fryktelig enkle, debian er verre i instalasjon, men apt-get install commandoene er enklere enn windows, hvor du forst maa finne programmet, laste det ned, og installere...For aa saa finne ut at det krasjer....

God jul :xmas:

Han/hun har i hvertfall støtte for norske spesialtegn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...