Belfaborac Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 Jeg tok tiden i går. Da jeg åpnet opp guiden måtte den laste i 6-7 sekunder før guiden viste programmene. Videre er navigering opp og ned, samt skifte side svært tregt. Gjorde samme målinger her og det er snakk om 1.5-2 sekunder fra TV-titting til guiden er lastet inn. Sideskift tar 1-1.5 sekund. Med andre ord har tjenesten her heller blitt merkbart raskere siden jeg først fikk den. Lenke til kommentar
Jr74 Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 (endret) Fikk ny oppdatering igår på nye altibox. Synes bildekvaliteten ble mye bedre. Noen flere som synes det? Har irritert meg over varierende dårlig bilde tidligere. Ser at 4k-60Hz er borte fra innstillingene under lyd og bilde. Endret 17. november 2018 av Jr74 Lenke til kommentar
vaaland21 Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Nye altibox og ZyXEL P2812 hjemmesentral. Etter en del testing finner jeg ut at dekoderen med nye altibox kun fungerer når bromodus er av. Ekstern ruter internett vil da ikke virke. Å kjøre wifi på denne sentral er ikke bra. Dårlig forbindelse. Må si at denne sentral er noe av det dårligste produktet jeg har vært borti. Da sammenlikner jeg denne med FMG sentralen som er så mye bedre. Når man har bromodus på så virker ikke dekoder med nye altibox. Kun internett med eksteren ruter. Man får "ethernet ikke koblet til" og "Error #102000: Unknown Error" ved oppstart av dekoderen når den står i bridge mode. Hvorfor skal denne hjemmesentral være så vanskelig . FMG sentralen er mye lettere. Altibox har ikke klart å finne ut av problemet enda. Flere som har kommet borti dette problemet? Dette er bekjente av meg som opplever dette. De føler vel litt frustrasjon at man ikke finner ut av dette. Det må være noe spesielt som må gjøres med denne sentral eller? Trenger sentralen sofware oppdatering som kundeservice ikke har gjort? Er det noen andre med P2812 som opplever det samme? Fmg sentralen som jeg har er en lek i forhold da alt virker etter 5 minutter etter oppkobling. Med og uten bromodus. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Når man har bromodus på så virker ikke dekoder med nye altibox. Kun internett med eksteren ruter. Man får "ethernet ikke koblet til" og "Error #102000: Unknown Error" ved oppstart av dekoderen når den står i bridge mode. Hvorfor skal denne hjemmesentral være så vanskelig . FMG sentralen er mye lettere. På den nye sentralen, FMG, er det også slik at TV ikke fungerer på LAN-port hvis den står i bromodus. Dette var i hvert fall beskjeden fra kundeservice hos Viken Fiber. Mao - må her bruke to porter på FMG-en og sette opp VLAN hvis jeg skal distribuere både nett og tv over samme kabel i hjemmenettet.Har ruter og svitsjer med VLAN-støtte liggende, men har ikke kommet meg så langtr å få satt det opp. Lenke til kommentar
Janolov Skrevet 18. november 2018 Del Skrevet 18. november 2018 Etter siste oppdatering får jeg ikke dolby digital fra hdmi. Flere som har dette problemet? Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 24. november 2018 Forfatter Del Skrevet 24. november 2018 Er dere flere som ikke får leiefilm delen til å virke. Får bare sort skjerm med "laster/jobber ring ikon midt på skjerm. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 24. november 2018 Forfatter Del Skrevet 24. november 2018 Fikk en ide, hva med å sette et tidsur på strøm, slik at strøm kobles fra noen timer hver natt. Da blir den resatt ofte og blir kanskje mer stabil. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 (endret) Er dere flere som ikke får leiefilm delen til å virke. Får bare sort skjerm med "laster/jobber ring ikon midt på skjerm. Nope. Fikk en ide, hva med å sette et tidsur på strøm, slik at strøm kobles fra noen timer hver natt. Da blir den resatt ofte og blir kanskje mer stabil. Dekoderen er ganske stabil, det ser jeg ikke hensikten med. Hvis du har trøbbel burde du kanskje få en ny dekoder eller ny firmware fra kundesupport? Endret 24. november 2018 av Cipher Panda Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 24. november 2018 Forfatter Del Skrevet 24. november 2018 (endret) Jo da, men det er umulig å få en ny. Haugevis av telefoner om dekoderen, mareritt uten like. Support resetter den hver gang, og da virker den noen dager. Sånn går syklusen. Support er som å snakke til en dement person, forklare på nytt hver gang, så løser det seg der og da. "Sånn skal det ikke være, men nå virker den" har jeg hørt ofte derfra. Den har aldri virket 100% i over tre dager. Dessverre har vi ikke annet alternativ enn Altibox. Derfor er en timer verdt å prøve. Endret 24. november 2018 av plankeby Lenke til kommentar
urh Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Hei Jeg gikk over fra Canal Digital til Altibox for et par uker siden. Denne ble satt opp i 1. etg. TV nr. to ble satt opp trådløst med Apple TV, mest fordi jeg liker å bruke fjernkontroll i stedet for mobil til å skifte kanal... Ved den første landskampen i fotball fant jeg signalene på TV nr. 2 til å ikke være tilfredsstillende; bevegelse ble gjengitt uklart/hakkende. Målte den trådløse hastigheten ved TV nr. 2 (etasjen over Altibox senderen) til å være veldig variabel men opp i over 200 mbps på sitt beste og ikke under 100. Jeg bestilte Altibox WiFi Pluss i håp om å få gode "bevegelsesbilder" på TV nr. 2. Tilknyttet denne til nettet og satte den opp nær TV nr. 2 uten særlig suksess. Da jeg kablet TV nr. 2 til Altibox WiFi Pluss ble "bevegelsesbildene" imidlertid gode. Ulempen er at den målte trådløse hastigheten på PCen (samme sted som før) som tidligere kunne være på over 200 nå er på ca. 28 (uten at jeg så langt har opplevd praktiske problemer ved det). Virker mine opplevde erfaringer logiske? Har jeg valgt den beste løsninga på bruk av Altibox WiFi Pluss? Eller har dere bedre forslag? Lenke til kommentar
NULL Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Hei Jeg gikk over fra Canal Digital til Altibox for et par uker siden. Denne ble satt opp i 1. etg. TV nr. to ble satt opp trådløst med Apple TV, mest fordi jeg liker å bruke fjernkontroll i stedet for mobil til å skifte kanal... Ved den første landskampen i fotball fant jeg signalene på TV nr. 2 til å ikke være tilfredsstillende; bevegelse ble gjengitt uklart/hakkende. Målte den trådløse hastigheten ved TV nr. 2 (etasjen over Altibox senderen) til å være veldig variabel men opp i over 200 mbps på sitt beste og ikke under 100. Jeg bestilte Altibox WiFi Pluss i håp om å få gode "bevegelsesbilder" på TV nr. 2. Tilknyttet denne til nettet og satte den opp nær TV nr. 2 uten særlig suksess. Da jeg kablet TV nr. 2 til Altibox WiFi Pluss ble "bevegelsesbildene" imidlertid gode. Ulempen er at den målte trådløse hastigheten på PCen (samme sted som før) som tidligere kunne være på over 200 nå er på ca. 28 (uten at jeg så langt har opplevd praktiske problemer ved det). Virker mine opplevde erfaringer logiske? Har jeg valgt den beste løsninga på bruk av Altibox WiFi Pluss? Eller har dere bedre forslag? Når du her sier at flyten ble bedre med WiFi Pluss - var det også på fotball eller annen sport med bevegelser du sjekket med? Problemet blir ofte at enheter som benytter ABR-streaming får strømmer enkodet med 25 bilder per sek, i stedet for 50 per sek. for det du ser på dekoderen. I "vanlige programmer" ser dette helt greit ut, men for en del sportssendinger blir det dårlig. En del aktører har 50 bilder per sek. på kanaler dedikert for sport. Problemet blir da når kanaler som vanligvis ikke sender sport sender det og man ikke gjør endringer av enkodingen når det er sendinger "som har godt av det". Enkoding er krevende, og for ABR skal det da med minimal forsinkelse enkodes 4-5+ forskjellige varianter av videostrømmen parallelt (for forskjellige skjermstørrelser og forskjellige nettkapasitet). Live-enkoding blir gjerne en balanse mellom kvalitet og kostnader. Skal f.eks. en film for VOD enkodes, kan det gjøres flere pass og brukes en rekke teknikker for å forbedre kvaliteten, men å gjøre det på live blir svært krevende. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Jo da, men det er umulig å få en ny. Haugevis av telefoner om dekoderen, mareritt uten like. Support resetter den hver gang, og da virker den noen dager. Sånn går syklusen. Support er som å snakke til en dement person, forklare på nytt hver gang, så løser det seg der og da. "Sånn skal det ikke være, men nå virker den" har jeg hørt ofte derfra. Den har aldri virket 100% i over tre dager. Dessverre har vi ikke annet alternativ enn Altibox. Derfor er en timer verdt å prøve. Et lite tips, be om å få snakke med 2. linjesupport eller høyere. De i førstelinje er meget hyggelige, men ikke fullt så kunnskapsrike. Lenke til kommentar
urh Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 (endret) Når du her sier at flyten ble bedre med WiFi Pluss - var det også på fotball eller annen sport med bevegelser du sjekket med? Jeg hadde bare sjekket på fotball før og etter WiFi Pluss. Hadde ikke registrert noen kvalitetsproblem foruten bevegelse i fotballkamper. Er det naturlig at forsterkeren "stjeler" så mye signalstyrke til den TVen som er kablet rett på forsterkeren? I tilfelle JA: Er det mulig å begrense begrense signalstyrken forsterkeren prioriterer til TVen over kabel? Eller justere det etter behov (f.eks. bare nå jeg ser fotballkamper)? PS: De trådløse signalene faller av og til bort på PCen. Irriterende når jeg spiller sjakk med 2 minutters betenkningstid. Endret 6. desember 2018 av urh Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 14. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2018 (endret) I kveld er nettet til Altibox nede i større deler av landet. Det hadde vært fint om dem la ut info på sine nettsider om feil, i stedet for å måtte få info ved å ringe opp. De fleste har jo smart telefon med eget Internett og kan lese nettsiden til Altibox når tjenester er nede. Ser at dem bruker Twitter til å opplyse om feilen og at VG omtalte det øverste på sin forside. Endret 15. desember 2018 av plankeby Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 Pussige greier. Jeg hadde nett hele kvelden og natta. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 15. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2018 (endret) Lurer på hvor dem har hentet informasjonen under fra. Er det bare jeg som aldri har besvart det spørsmålet noe sted??? Strålende fornøyd er jo ikke småtteri... Ikke funnet noen referanser noe sted til hvordan de kan påstå dette. Altibox reklamerer mye med denne teksten "Over 170.000 av våre kunder har allerede skaffet seg vår nye tv-løsning, og de er strålende fornøyd." Endret 15. desember 2018 av plankeby Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 Lurer på hvor dem har hentet informasjonen under fra. Er det bare jeg som aldri har besvart det spørsmålet noe sted??? Strålende fornøyd er jo ikke småtteri... Ikke funnet noen referanser noe sted til hvordan de kan påstå dette. Altibox reklamerer mye med denne teksten "Over 170.000 av våre kunder har allerede skaffet seg vår nye tv-løsning, og de er strålende fornøyd." Jeg er en av de som er strålende fornøyd. Kjerringa også Start forfra brukes desidert mest, og var et savn fra CD, da vi hadde det før. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 15. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2018 (endret) Jeg er en av de som er strålende fornøyd. Kjerringa også Start forfra brukes desidert mest, og var et savn fra CD, da vi hadde det før. Tviler ikke på at mange er strålende fornøyd. Har du blitt spurt?At alle kunder er strålende fornøyd med sin leverandør av TV signaler er vel unikt i verdenssammenheng? Altibox har jo ikke engang mange av TV kanalene som CD og Get tilbyr.... Jeg kverrulerer nok litt nå, men tviler på at påstanden kan være sann, da hadde vel ingen hatt noen misnøye med tjenesten på ulike fora. Endret 15. desember 2018 av plankeby Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. desember 2018 Del Skrevet 15. desember 2018 Tviler ikke på at mange er strålende fornøyd. Har du blitt spurt? At alle kunder er strålende fornøyd med sin leverandør av TV signaler er vel unikt i verdenssammenheng? Altibox har jo ikke engang mange av TV kanalene som CD og Get tilbyr.... Jeg kverrulerer nok litt nå, men tviler på at påstanden kan være sann, da hadde vel ingen hatt noen misnøye med tjenesten på ulike fora. De som roper høyest er jo alltid de som HAR problemer, eller ikkje er fornøyd av en eller annen grunn. Hvis de ikkje sier noe, så er de sikkert fornøyd nok. -tenker jeg Ellers bryr jeg meg lite om en "reklame" er sann eller ei. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 15. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2018 De som roper høyest er jo alltid de som HAR problemer, eller ikkje er fornøyd av en eller annen grunn. Hvis de ikkje sier noe, så er de sikkert fornøyd nok. -tenker jeg Ellers bryr jeg meg lite om en "reklame" er sann eller ei. Det skapte for meg en høy forventning om i det minste en stabil og god tjeneste, samt konkurransedyktige TV kanaler. En kundeservice som ikke går på samme repeat hver uke. Utfordring med TV og nettleverandør er at man ofte ikke har noe valg om hvem man vil ha, da det normalt kun er en tilbyder der man bor. Altså en slags monopol situasjon, slik telenettet var på starten av 90-tallet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå