Mathias Klingenberg Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 For å beskytte arbeidsplasser.India nekter å tillate selvkjørende biler Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 "Vi vil ikke tillate teknologi som tar vekk jobber. I et land med arbeidsledighet, kan du ikke ha en teknologi som ender opp med å ta folks jobber, fortsetter han" Da bør mye som alerede er der nede fjernes 5 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 Førerløse biler ville jo gjort trafikken uendelig mye tryggere der borte, og dermed ville utallige arbeidsplasser i helsesektoren forsvinne som dugg for solen. Ikke bra. 7 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 I Kina og India er det over 200 000 drepte i trafikken, per år. I India er ikke oppkjøringen for bilsertifikat mye vanskeligere enn å trykke på gassen og bremsen et par ganger. Med stadig flere som skaffer seg bil så er kanskje ikke selvkjørende biler så dumt. 5 Lenke til kommentar
Neibæk Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 Når man først er i gang med å "skape" arbeidsplasser, kan man ikke innføre forbud mot å kjøre egen bil? Alle biler må kjøres av egen sjåfører? Selvfølgelig med statsregulert minstelønn for å unngå dumping? Det ville skapt millioner av godt lønnede arbeidsplasser. Eller hva med å forby folk å smøre på brødskiva si selv? Millioner av arbeidsplasser i tillegg til alle kontrollørene som måtte passe på at forbudet overholdes. 4 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 Interesssant. Vi kommer nok til å se mange kontroversielle fremstøt mot det autonome fremover 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 (endret) India kan bare nekte alt.... Vi outsorser våre datalinjer til dem samme hva, det gir leder og utdannelses midler/bonus..! Flyktningehjelpen, komunal transportplan og våre ambasadører i New Dehli liker ikke dette. Vii har motarbeidet et slikt regulativ, plantet trær å kjøpt katter i mogadishu, og hvor er E18 fra Asker. Er det i det hele tatt riktig å komme med dette nu...!! Se på TV https://tv.nrk.no/serie/antikkduellen/KOID32007417/sesong-6/episode-2 Endret 26. juli 2017 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) Trafikken i India ser ut til å være tryggere enn snittet hvis man kun ser på antall mennesker. Med 17% av verdens befolkning så har de bare 11% av verdens dødsulykker i trafikken, men når man vet at de kun har 2.3% av verdens biler så ser man hvor farlig det er på indiske veier... Politikerne i India våger ikke innføre restriksjoner på fødselsraten, men er tydeligvis åpen for å begrense befolkningsveksten ved å opprettholde en høyere dødsrate enn nødvendig... Endret 26. juli 2017 av Frobe 1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Tilbakestående... Ta vekk halve befolkningen, innfør 1-2 barnspolitikk og vips er det ikke arbeidsledighet mer. 1 Lenke til kommentar
Per Magus Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Dette er vel ikke så forskjellig fra den måten norske politikere tenker på. Typografenes kjempet mot ny teknologi på åttitallet, de ville ha forbud mot bruk av PC’er i avisene; de fikk med seg LO og det ble så vidt stoppet fra å komme inn i Arbeiderpartiets program. Norge hadde påbud om skvettlapper på bilene i flere år etter at det ble slutt i andre land, årsaken var at en liten fabrikk på Vestlandet ville miste syv arbeidsplasser. Det samme gjelder Hurtigruten. Det er meningsløst at den skal besøke hver liten havn to ganger om dagen, syv dager i uka. Men det er nettopp dette politikerne går inn for med store subsidier. At de derved kanaliserer en strøm av penger fra skattebetalerne og ned i lommene til eierne ser ut til å være uinteressant. Nå tar drosjeeierne samme kampen mot selvkjørende biler – og tåkefyrsten har ikke vært avvisende, uten Høyre/FrP blir det lite nyvinning. Ikke glem at Segway har vært forbudt i Norge i mange år fordi byråkratene ikke fant riktig avgiftsgruppe å plassere den i. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Nå tar drosjeeierne samme kampen mot selvkjørende biler – og tåkefyrsten har ikke vært avvisende, uten Høyre/FrP blir det lite nyvinning. Ikke glem at Segway har vært forbudt i Norge i mange år fordi byråkratene ikke fant riktig avgiftsgruppe å plassere den i. Lol, se på sokkelen som er noe av det mest avanserte du finner i verden. Verken høyre eller frp har stått for dette. Å kalle segway for nyvinning er jo relativt håpløst. 2 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Dette er vel ikke så forskjellig fra den måten norske politikere tenker på. Jo, det er omtrent stikk motsatt. Norske politikere har fått på plass et regelverk rundt selvkjørende biler som er langt mer fremtidsrettet enn våre naboland. For der våre naboland har som krav at det skal være en sjåfør til stede i bilen, har vårt lovverk ikke det. 1 Lenke til kommentar
b115242 Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Jeg ville vel ikke akkurat sett for mye penger på at India ikke vil følge strømmen, så autonome biler bil aktuelle. De som trenger transport vil benytte det som er det billigste alternativet, så hva som fortrenger hva vil får vi se på. India konkurrerer til syvende og sist med andre land og vil gjøre det som er regningssvarende, uavhengig av en nålevende konservativ transportminister. Jeg tror har snakker for seg selv og utfallet for neste valg. Lenke til kommentar
5V115MSQ Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Helt utrolig trangsynt. De bør forby gravemaskiner også, og gå tilbake til spader, og dermed skape mange flere arbeidsplasser. Lenke til kommentar
Per Magus Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 > Å kalle segway for nyvinning er jo relativt håpløst. Du har nok ikke forstått innlegget, forbudet mot Segway var bare ett av de mange meningsløse forordninger som norske politikere har innført. Lenke til kommentar
Per Magus Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Dette er vel ikke så forskjellig fra den måten norske politikere tenker på. Jo, det er omtrent stikk motsatt. Norske politikere har fått på plass et regelverk rundt selvkjørende biler som er langt mer fremtidsrettet enn våre naboland. For der våre naboland har som krav at det skal være en sjåfør til stede i bilen, har vårt lovverk ikke det. Prøv å lese innlegget mitt en gang til. Det jeg forklarer er at det vrimler av tilsvarende tull her i landet – selv om du har rett i at akkurat på området selvkjørende biler ligger Norge langt fremme. Men det er naturligvis en fare for at det endrer seg når Arbeiderpartiet tar over etter valget. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Om man kobler bilhornet slik at det hyler hele tiden er vel 50% av sjøførjobben gjort i disse områdene. Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 Heia India! Jeg vil bli Indianer Lenke til kommentar
KWPHWF43 Skrevet 15. august 2017 Del Skrevet 15. august 2017 Dette er altså Teknisk Ukeblad, men jeg tviler på at de som ytrer seg i diskusjonsforumet her har utdanning utover ungdomsskole. Det senker etter min mening kvaliteten på TU. 1 Lenke til kommentar
76D11PEA Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Enhver som har hatt den tvilsomme gleden av å oppleve trafikken i India vil skjønne at førerløse biler er sjanseløse. Indiske veier er så kaotisk og anarkisk at en bil som følger de skrevne trafikkreglene (som førerløse bli må) vil aldri komme frem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå