Gå til innhold

Er det verdt å selge laptop'en min?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en laptop for et-to år siden, og føler jeg fint kunne trengt en mindre. Kjøper meg snart stasjonær PC, så en mindre og lettere maskin hadde vært å foretrekke.

Maskinen jeg har nå er denne: https://www.power.no/data-og-tilbehoer/baerbar-pc/asus-r541ua-dm558t-156-laptop-silver/p-501337/

Den fungerer helt fint, bortsett fra at touchpaden har tatt kvelden (etter litt skruing og fiksing i, så mulig garantien også er borte). Om jeg tar med en liten datamus, kan jeg forvente å få noe for den, eller skal jeg bare beholde den og heller vente med å kjøpe en mindre bærbar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At touchpaden er gåen er faktisk et stort minus da det er kronglete å bruke mus mange steder, men det kommer jo an på bruken. Jeg vil ikke si at det er verdt å selge den hvis ikke det er til en kompis eller noe da du uansett må ned til omtrent kompispris for å få solgt den tenker jeg.

Nå vet jeg ikke hva du tenker når du spør om det er verdt å selge den, altså hvor mye kronasjer du tenker å få, men det er egentlig bare å være ærlig i annonsen og sette prisen du vil ha. Koster jo ikke spesiellt mye å lage en annonse på Finn.no ;)

Lenke til kommentar

Tap går du jo uansett på når du sel ein PC og kjøper ein ny. Spørsmålet er jo kor mykje du er villig til å bruka på overgang til mindre laptop.

Sjekk kva maskiner med tilsvarande specs ligg ute for på Finn. Min gut feeling er at du bør legga deg ca. 1000 kr under ein tilsvarande maskin utan feil og mangler. Viss du har ei mus du kan hiva med på kjøpet kan det sikkert dra opp prisen litt, men antakeleg ikkje meir enn tilsvarande prisen av ei billig mus.

Koster jo ikke spesiellt mye å lage en annonse på Finn.no ;)

Ingenting, faktisk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...