Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Låne penger fra banken.

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å ta opp bilån, jobber på kiwi, har 12% o kontrakten, jobber 3-5 ganger i uken, skal spør om 80-100% jobb no etter sommeren, hadde tenkt å låne 120+ jeg har 80k i egenkapital, skal kjøpe meg en Mercedes Benz a- klasse til 198k , tror dere banken vill låne meg 120-150k, om jeg har 80k i egen kapital?

Endret av Avdo Muratagic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er lite vits i å spekulere om banken vil gi deg lån. Førsteprioritet for deg må være å få stabil inntekt. Er bilen nyere enn 10 år er det vanligvis ikke noe problem å få billån i banken. Hvis ikke finnes det mange andre lånegivere (med høyere rente) du kan søke lån hos.

Høres ut som en dårlig prioritering, men ditt valg ;) Hvorfor ikke kjøpe en bolig i stedet?

Mulig han ikke kjøper bolig da den ikke egner seg som fremkomstmiddel. Samtidig er det ikke mye EK han har, så får ikke store leiligheten med 80k i EK og jobb "3-5 dager i uken"....

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

En vanlig bil er jo nesten 10 kvadrat, og den er flyttbar... bedre enn bøttekottene på 11 kvm. på frogner til 2 mill...

Lenke til kommentar

Med mindre han har samboer så er det så godt som umulig å få boliglån med vanlig jobb. Jeg tjener rundt 400k i året, bor alene og største lånet jeg har klart å finne er 200.000,- med 40% egenkapital.

Startlån med Husbanken er jo ikke uvanlig, søker du gjennom de skal du nok kunne få over millionen i lån med 400K i året og med langt mindre egenkapital... EDIT: Kommer jo litt på hvor mye andre faste utgifter du har dog :)

Ellers skal det ikke være noe problem å få billån på 100K om man stiller med 80K i egenkapital.. Bilen blir jo sikkerhet, og den er det uansett krav om å få forsikret.. Men det er litt bortkastet penger, biler faller i verdi, og man sitter jo igjen med vrakpanten til slutt når lånet er ferdig nedbetalt...

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Jeg er arbeidene formann i en kjent industri bedrift og har en mer enn grei lønn. Jeg kjører en gammel rusten hiace og det bryr meg ikke et sekund om gutta og jentene under meg kjører splitter nye Mercedeser og hva det er.. Jeg har en kåk jeg driver å pusser opp, så derfor valget av kassebil. Uansett, så kommer jeg ikke til å kjøpe bil med lån igjen.. Men jeg har planer om å starte for meg selv en dag og heller jobbe penger opp i min egen ræv, enn å jobbe for andre resten av livet. Vi har alle våre prioriteringer og du prioriterer som du vil nå.. Sånn jeg ser det, så er prioriteringene du gjør nå veldig like de du kommer til å gjøre resten av livet. Just sayin!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...