TheMoose Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 [quote name='ATWindsor' timestamp='1501003320' Stort dett blir de det ja, tenkte jeg skulle gi storen en sjangse her. Ikke kan man se hva man har installert(?) og når jeg testet spotify så avsintallerte den win32-versjonen og alle innstillinger uten spørre. Gratulerer store, du skuffer igjen. AtW Det ligger en knapp i Store der som heter Mitt bibliotek. Der ligger en oversikt over alt du har kjøpt/lastet ned. Spotify avinstalleres ikke. Hvis Spotify ser at den allerede er installert som en executable så tar den over det som allerede er installert. Noe som for øvrig er Spotifys valg av fremgangsmåte, ikke en standard måte som brukes av Store. Andre apper vil installere en ny versjon av programmet, slik at du har to like utgaver. Spotify har fått skryt av måten de har løst oppgraderingen til en Win 10 utgave av appen, da man ved å gjøre det på denne måten slipper å logge inn på nytt, all nedlastet musikk er tilgjengelig og alle innstillinger skal bli værende. At du har en annen opplevelse enn andre vet jeg ikke om jeg skal tilskrive at noe galt skjedde under installasjonen, eller noe helt annet. "If you're a Spotify user, you may have noticed that you didn't need to uninstall the executable version of the app before installing the version from the Windows Store. You may have also noticed that the Spotify from the Windows Store didn't create a secondary install of the app, forcing you to re-login and download your music again. Instead, the Spotify Windows 10 app is smart enough to simply take over an already existing Spotify installation, making the transition incredibly smooth." "It's a simple one-click install, and everything from your previous install of the app gets transitioned over to the new app." "And considering the Windows 10 Spotify app just replaces your already existing Spotify install, saving all your data along the way, the transition is seamless. For most people, they probably wouldn't even notice that you've installed Spotify for Windows 10 if they already had Spotify installed via the executable. Grabbing the app from the Windows Store is far more beneficial and straightforward than messing around with the executable version. I'd recommend getting it from the Windows Store." Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Greit nok "avinstallering" er upresist, poenget er at den fjerner den gamle versjonen, og du får den ikke tilbake om du fjerner store-versjonen. Dette skjer helt uten advarsel. AtW Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Men er som sagt et valg utviklerne har tatt, og har ikke noe med hvordan Store fungerer. Lenke til kommentar
G Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Man kan ikke gjøre 2D i 3D Paint? Lenke til kommentar
TheMoose Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Greit nok "avinstallering" er upresist, poenget er at den fjerner den gamle versjonen, og du får den ikke tilbake om du fjerner store-versjonen. Dette skjer helt uten advarsel. AtW Upresis? Mere helt feil. På 2 av 2 påstander. Men hva kan man forvente når man har en agenda. Du legger skylden på Store for hvordan Spotify har programmert appen sin. Som Spotify bruker, hvorfor vil jeg ha to like utgaver av Spotify på maskinen min? Vil anta det er tanken bak det fra Spotify sin side. En vanlig dødelig vil nok heller blitt forvirret når 2 Spotify apper dukker opp i startmenyen, som er like. Lenke til kommentar
oopsypoo Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Paint er et utmerket program for å gjøre enkle redigeringer på kopi av skjermbilder. Jeg har brukt programmet i alle år, selv om jeg har tilgang til profesjonelle redigeringsprogrammer. Disse er overkill i mange sammenhenger. Enig. Bruker det selv på jobb, og gjort meg avhengig av det. Hadde blitt et savn om det hadde forsvunnet Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Greit nok "avinstallering" er upresist, poenget er at den fjerner den gamle versjonen, og du får den ikke tilbake om du fjerner store-versjonen. Dette skjer helt uten advarsel. AtW Upresis? Mere helt feil. På 2 av 2 påstander. Men hva kan man forvente når man har en agenda. Du legger skylden på Store for hvordan Spotify har programmert appen sin. Som Spotify bruker, hvorfor vil jeg ha to like utgaver av Spotify på maskinen min? Vil anta det er tanken bak det fra Spotify sin side. En vanlig dødelig vil nok heller blitt forvirret når 2 Spotify apper dukker opp i startmenyen, som er like. Nei, det er ikke helt feil, den gjør akkurat som jeg sier, fjerner den gamle versjonen uten å spørre, at man blir "forvirret" om programmer spør før de avinstallerer andre ting og kødder med dataene mine kan så være, det er vel samme tankegang som at folk blir "forvirret" om de kan gjøre innstillinger på oppdateringer og AV selv i win10. Forøvrig var poenget mitt at store-appene som oftest er dårligere. Det ble underbygd av spotify. Og joa, det er sant, jeg fant ikke my apps først, fordi den er bortgjemt under en meny med account-settings. Istedet for å ha en egen knapp, til tross for at det kanskje er den viktigste enkeltfunksjonen i interfacet. AtW Lenke til kommentar
TG- Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Rart at enkelte er så negative til Windows Store? Tipper Appstore/Google Play er i fullt bruk hos mange av disse. En PC er ikke en mobil, winstore-apps er nesten utelukkende dårligere. Hvorfor er det rart at folk er negative? AtW Ja? Lenke til kommentar
Siri Grunthaler-Alme Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 Microsoft,forgive them. They don't know what they don't understand.Snobs ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå