Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Søvn paralyse med smerter når jeg sover på høyre side?

Gintoki

Anbefalte innlegg

Er det normalt å få søvn paralyse med smerter som nesten er umulig å rive seg fra? For har hatt det et par år nå. Skjer kun når jeg ligger på høyre side når jeg sover. For starter med at jeg ligger sidelengs, så at kroppen "låser seg" som en paralyse å så kjenner sterke kilesmerter i høyre ribb , å den blir sterkere jo lengre jeg ligger stille og sliter med å puste. (akurat som om noen kjører en finger hardt inn i brystkassa på høyre side) Å forekommer bare når jeg sover.

Skjedde senest i går når jeg sov med kjæresten hos familien hennes. Jeg var halv våken å så henne, å prøvde å rope om hjelp, men fikk ikke ut et pip, men kunne rugle med beina, så jeg sparka så hardt jeg kunne som i realiteten bare var litt rugling av det jeg klarte å ytre, å klarte å vekke henne til slutt som også "slapp meg fri".

Får nesten total panikk hver gang det skjer. Hva i all verden er det jeg egentlig opplever?

Endret av Gintoki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt "normalt":

https://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis

"being aware but being unable to move"

"accompanied by a feeling of pressure on one's chest and difficulty breathing"

"eye movement is still possible during such episodes; however, the individual experiencing sleep paralysis is unable to speak"

"consequences of sleep paralysis includes headaches, muscle pains"

Endret av ozone
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har hatt dette hele livet. Skjer månedlig/ukentlig i perioder. Er blitt så vant med det at jeg bare ikke gidder å vekke meg selv, bare sovner igjen.

Jau, jeg får nesten angst/panikk når jeg får det. For var en periode hvor jeg kunne få det flere ganger i uka, andre ganger flere måneder mellom.

Lenke til kommentar

Du er ikke alene, jeg har også slitt med dette i noen år, det begynte mens jeg var i militæret. Lite å gjøre med, men jeg har ikke hatt en episode nå på et par år, fra å ha det nesten hver natt. Ikke vær redd for å legge deg, og når du får en episode, så prøv å gjør som han over her - prøv å sov igjen, selv om det ikke er lett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...