RubenKasp Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Hei! Jeg har en 2004 Toyoya Hilux som vibrerer helt tilfeldig under kjøring. Det skjer ved tilfeldige hastigheter, i svinger og på beint strekke. I samtlige gir, men også nøytral og når bilen bare ruller. I 2wd og 4wd. Vibrerer i rattet og hele bilen. Jeg har gjort følgende: - Balansert dekk hos dekkleverandør. Da dette ikke løste problemet, byttet jeg til vinterdekk for å sjekke. Fortsatt samme problem. Sjekket luftrykk også. - Skiftet lager på drivlinje da det var litt slark i det. Løste ikke problemet(bilen virberer også i nøytral) - Sjekket og pumpet gris i samtlige kryss og bærekuler. De er helt fine. Noen tips til hva det kan være? Begynner å bli gal! Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Er det noe vifter eller andre ting som roterer som ikke er i ubalanse? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Sjekket motor- og girkassefester? 1 Lenke til kommentar
avo Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Felger som ikke er sentrert på navet? Hadde det på min bil - viste seg å være uoriginale hjul med sentreringsringer som ikke fungerte optimalt. Hjulene var bra og bra ballansert, men flyttet seg på navet. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Sjekket motorfestene? Om de er gamle og sprø kan det lett forplante seg i hele bilen på visse turtall.. Lenke til kommentar
El burro Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Har du sjekket styredemper?, se også på stabstagforinger og spissing. Lenke til kommentar
RubenKasp Skrevet 24. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2017 Takker så mye for tips! Sjekker i morgen, og kommer med tilbakemelding Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Rammebil, ikke sant? Kjenner ikke HiLux, men Pajero Sport (samme som L200 men med lukket kabin) har jeg 2 av. Følger med på et forum i USA om denne bilen, og der ser jeg flere som har opplevd å få fikset tilsvarende irriterende men ufarlig vibrasjon med å bytte støtdempere, avbalansere diverse akslinger, bytte ymse gummioppheng til motor / gir / overføringskasse. Hadde selv endel vibrasjon i den ene min, og fikk redusert vibrasjonene betraktelig med å bytte til bedre foringer over hele fjøla, samt nye dempere. Har fremdeles en liten anelse, men det veldig mye mindre. Støtdemperne mine så helt fine ut, men det hjalp altså å bytte. Jeg kjøpte sett med gummi hos Millner Offroad i England, som har veldig fine priser på god vare. Uansett ville jeg ha lett opp forum som handler om din bil, og søke om andre har samme problemet. Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Ser det er en del om drivaksel og sentreringer på diverse offroad forum samt styrestag og øvre bærekuler ved vibrasjoner under kjøring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå