Gå til innhold

Rygget inn i bil på parkeringsplass

kalbjorn

Anbefalte innlegg

Hei,

Det er jeg som har rygget her. Jeg merket ikke selv at jeg var borti, stod parkert i kort tid og kjørte så fra stedet. Men eier av den andre bilen hadde i mellomtiden oppdaget at bilene stod slik og ringte fordi han hadde fått en ripe. Han sendte meg også dette bildet.

Jeg vet at regler er regler og at den som rygger alltid har skyld, men har jeg virkelig hele ansvaret her? 

Jeg rettet meg inn etter bilene ved siden av og ser ikke at den parkerte bilen står med fronten godt over linjen. Han burde jo også ha tatt noen forholdsregler, mener jeg.

post-452565-0-48285600-1500917955_thumb.jpeg

Har ikke eier av den parkerte bilen noe ansvar? Irriterende er det uansett...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Beklager, men når du rygger inn i en parkert bil, har du alt ansvaret. Uansett hvordan den står parkert.

Lenke til kommentar

Du er rett og slett et uansvarlig individ som ikke har noe i trafikken å gjøre.

Dette er enkelt og greit en hit and run, altså at du har stukket fra ulykkesstedet uten å ta kontakt med motparten.

Hadde jeg vært motpart hadde det endt med anmeldelse for forholdet i tillegg til at det hadde blitt svært kostbart å utbedre det for deg. (Hadde du derimot tatt kontakt hadde ting blitt løst så rimelig som mulig uten å gi meg noe tap)

• Liker 7
Lenke til kommentar

Dette er enkelt og greit en hit and run, altså at du har stukket fra ulykkesstedet uten å ta kontakt med motparten.

Hadde jeg vært motpart hadde det endt med anmeldelse for forholdet i tillegg til at det hadde blitt svært kostbart å utbedre det for deg. (Hadde du derimot tatt kontakt hadde ting blitt løst så rimelig som mulig uten å gi meg noe tap)

Og du virker som et lettvint individ... Han skriver jo selv at han ikke merket at han var borti. TS skriver også at han skjønner at han mest sannsynlig har alt skyld. Men det skader jo ikke å spørre av den grunn.

Hit and run...  :rofl:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tafatt kommentar. Hvis man ikke merker at man dulter borti når man rygger så har man heller ingen grunn til å merke det eller sjekke det når man skal kjøre. Å slenge seg inn i bilen og putre av gårde uten å sjekke om man har rygget i bilen bak er rimelig normalt...

Skal jeg spekulere så kan fyren som ble "rygget på" ha kjørt fremover og tatt bilde bare for å tjene seg noen raske kronasjer. Ser man på bilen så kan man sikkert anta at det er en person av typen sleip jævel :p

• Liker 3
Lenke til kommentar

Skal jeg spekulere så kan fyren som ble "rygget på" ha kjørt fremover og tatt bilde bare for å tjene seg noen raske kronasjer. Ser man på bilen så kan man sikkert anta at det er en person av typen sleip jævel :p

This... Skal godt gjøres å ikke merke at man rygger på en bil.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jepp, det bare er flaks at ikke liv gikk tapt! Men jeg synder i det minste innenfor oppmerket område!

Lenke til kommentar

This... Skal godt gjøres å ikke merke at man rygger på en bil.

Ja, tenkte denne tanken selv... vet aldri, men lite å gjøre med det isåfall

Lenke til kommentar

Du er rett og slett et uansvarlig individ som ikke har noe i trafikken å gjøre.Dette er enkelt og greit en hit and run, altså at du har stukket fra ulykkesstedet uten å ta kontakt med motparten.H

Veldig korttenkt påstand!

Hadde dette vært hit and run så hadde jo TS kjørt umiddelbart når h*n merket sammenstøtet.

Det er jo definitivt ikke tilfelle siden vedkommende som eier vraket har tatt bilde av begge bilene.

Jeg har full tiltro til forklaringen til TS.

Lenke til kommentar

Hvis man såvidt er borti kan det fort skje at man ikke merker det.

Roger_Moore har også et godt poeng, dersom TS hadde merket det hadde han definitivt flyttet seg litt frem.

Sånn skjer TS, fort gjort, men du må nok dessverre bla opp her. Men jeg ville krevd et bilde.

Det var en gang en fyr mente jeg smalt borti han med døra, spurte om bile, men hørte aldri noe mer.

Lenke til kommentar

Støtter dette.

Dersom du sjølv meiner at du ikkje har rygga på den andre bilen så har du ingen forpliktelse til å ta på deg all skyld berre fordi bileigaren ber deg om det.

Men det er klart at dersom du veit at du rygga på den andre bilen, eller om ikkje anna har grunn til å tru at det kan ha skjedd, så bør du gjere opp for deg.

Men om du meiner at du er uskyldig så blir det ord mot ord, og strengt tatt indikerer bildebeviset at den andre bilen har kjøyrt for langt fram og kjørt på din bil, ikkje nødvendigvis omvendt.

Eit tips kan være å hive seg rundt for å sjekke om uhellet er fanga opo av eit overvåkingskamera, mange parkeringplassar har ein eller anna form for overvåkning.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Ikke vær for rask å ta all skyld. Jeg hadde tatt kontakt med kjøpesenteret på egenhånd og spurt etter videokopi. Er ikke sikkert dette er din feil

Usikker på om de har videoovervåking på dette senteret, men skal sjekke det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...