Gå til innhold

Finnes det mobilabonnement i Norge som tilbyr fri streaming?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nylig flyttet hjem fra USA, hvor jeg har hatt mobilabonnement som har tilbydd fri streaming av de fleste streamingtjenester på mobil (Netflix, Youtube og en hel rekke andre, selv om det er disse to jeg bryr meg om). Dette kommer med noen begrensninger, bl.a. at de struper kvaliteten til 480p, som jeg uansett synes er greit nok til mobilbruk. Man kan forresten velge å deaktivere funksjonen, og la streaming telle som databruk, og få full kvalitet

 

Jeg streamer såpass mye at selv 12gb vil sannsynligvis være for lite for meg. Jeg kan derimot klare meg fint med et abonnement på 6gb, pluss fri streaming i 480p. Finnes det noen som leverer noe lignende i Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan evt. kjøre et abonnement som ikke overfaktureres ved overforbruk (eks. ICE: Hastighet reduseres til 64 kbit/s ved overforbruk.)

 

Vil vel kanskje likevel ikke være tingen siden det er strømmetjenester du skal benytte deg av. Ta en ringerunde til de forskjellige mobilselskapene og se hvem som kan gi deg mest data for pengene:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Telenor, samt flere av tilbyderne hos dem, skal du passe deg for, de fakturerer for overforbruk men klarer ikke å si fra om at kvoten er brukt opp før du er godt inne i overforbruk. Det kan koste noen hundrelapper hver gang. Kjøp deg heller ei kontant startpakke fra MyCall, og kjøp datapakker: https://mycall.no/priser

Lenke til kommentar

Det er sant Tom, men... De fleste leverandører har kontrolløsninger, slik at du ikke overstiger kvota di. Likevel, som Reeve sier selv, han passer veldig godt på forbruket sitt. Dvs. at selv om han velger x eller y, så har han likevel såpass kontroll at overfakturering eller overforbruk ikke vil være et problem. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Dette er noe man er nødt til å ordne selv though. 

Nemlig. Du skal stå tidlig opp om morran for ikke å bli lurt av Telenor. Hvis du aktivt må sette begrensninger på hva Telenor kan gjøre mot deg, så...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Det er streaming av youtube som gjør at jeg også må ha enten kabelbredbånd å koble meg på eller myyye mobildata. Om jeg bare kunne bygget meg en mining rigg og minet noen kryptovalutaer så kunne jeg forsvart å bruke over 500 kroner i måneden på internettilkobling. Men da hadde strømregningen økt med flere tusen i måneden :p

 

Men, nettnøytralitet er avleggs. La oss få gratis datatrafikk på enkelte ting, det er sunn kapitalisme.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...