Reeve Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Hei Jeg har nylig flyttet hjem fra USA, hvor jeg har hatt mobilabonnement som har tilbydd fri streaming av de fleste streamingtjenester på mobil (Netflix, Youtube og en hel rekke andre, selv om det er disse to jeg bryr meg om). Dette kommer med noen begrensninger, bl.a. at de struper kvaliteten til 480p, som jeg uansett synes er greit nok til mobilbruk. Man kan forresten velge å deaktivere funksjonen, og la streaming telle som databruk, og få full kvalitet Jeg streamer såpass mye at selv 12gb vil sannsynligvis være for lite for meg. Jeg kan derimot klare meg fint med et abonnement på 6gb, pluss fri streaming i 480p. Finnes det noen som leverer noe lignende i Norge? Lenke til kommentar
Zimba Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Nei, ingen som støtter fri streaming av YouTube/Netflix pt.Du har abbonementer med fri musikkstrømming, dog. Telenor Yng (opptil 28 år) og Telia Music Freedom (utvalgte abbonement). Lenke til kommentar
Lund. Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Du kan evt. kjøre et abonnement som ikke overfaktureres ved overforbruk (eks. ICE: Hastighet reduseres til 64 kbit/s ved overforbruk.) Vil vel kanskje likevel ikke være tingen siden det er strømmetjenester du skal benytte deg av. Ta en ringerunde til de forskjellige mobilselskapene og se hvem som kan gi deg mest data for pengene:) Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 24. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2017 Overforbruk er ikke noe problem, jeg følger bare med på dataforbruket. Eneste konsekvensen er vel at jeg bare streamer mindre, som er litt kjipt, men ikke noe særlig problem egentlig. Lenke til kommentar
Lund. Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Start med OneCall prøvepakke eller lignende prøvepakke hos (Fyll inn navn på din leverandør), Følg med på hvor mye data du vanligvis ligger på, og forhandle deg frem til en pen pris der du ønsker å være! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Telenor, samt flere av tilbyderne hos dem, skal du passe deg for, de fakturerer for overforbruk men klarer ikke å si fra om at kvoten er brukt opp før du er godt inne i overforbruk. Det kan koste noen hundrelapper hver gang. Kjøp deg heller ei kontant startpakke fra MyCall, og kjøp datapakker: https://mycall.no/priser Lenke til kommentar
Lund. Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Det er sant Tom, men... De fleste leverandører har kontrolløsninger, slik at du ikke overstiger kvota di. Likevel, som Reeve sier selv, han passer veldig godt på forbruket sitt. Dvs. at selv om han velger x eller y, så har han likevel såpass kontroll at overfakturering eller overforbruk ikke vil være et problem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Telia og ICE har det, men ikke Telenor. Det er et kjent problem, som har kostet flere av mine kollegaer opptil en tusenlapp hver gang. Lenke til kommentar
Lund. Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Telenor har stive priser for overfakturering, men mulighet for å sperre dette: https://www.telenor.no/privat/mobil/mobiltjenester/datakontroll/ Merk: Det er en øvre beløpsgrense for datakontroll utland, men for vanlig bruk i norge vil datatrafikk automatisk stoppes for bruk i Norge. Dette er noe man er nødt til å ordne selv though. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Dette er noe man er nødt til å ordne selv though. Nemlig. Du skal stå tidlig opp om morran for ikke å bli lurt av Telenor. Hvis du aktivt må sette begrensninger på hva Telenor kan gjøre mot deg, så... Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Jeg har operatører i telenor nettverket, men blir aldri overfakturert for data, fordi jeg sperrer for databruk over kvoten min i android. Der stemmer utregning omtrent på megabyten i forhold til operatørene jeg har nå. Komplettmobil og talkmore. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 Finn en datamengde du tror er passende, ring telefonselskaper og be om å få det abbonementet til en redusert pris. Alle vil ha deg som kunde og hr mulighet til å gi deg redusert pris! Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 (endret) Det er streaming av youtube som gjør at jeg også må ha enten kabelbredbånd å koble meg på eller myyye mobildata. Om jeg bare kunne bygget meg en mining rigg og minet noen kryptovalutaer så kunne jeg forsvart å bruke over 500 kroner i måneden på internettilkobling. Men da hadde strømregningen økt med flere tusen i måneden Men, nettnøytralitet er avleggs. La oss få gratis datatrafikk på enkelte ting, det er sunn kapitalisme. Endret 25. juli 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå